Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 282, §2, 2° van het Gemeentedecreet bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.
Met het collegebesluit van 17 augustus 2007 (jaarnummer 10513) besliste het college om de bevoegdheden waarover het beschikt op grond van artikels 57 §3°, 4°, 5° en 6° van het Gemeentedecreet en op grond van het gemeenteraadsbesluit van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) binnen de beleidsnormen van de districten, over te dragen aan de districtscolleges met ingang van 1 oktober 2007
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1791) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 6 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor feestelijkheden.
Dienstmededeling financiën “Bestellen en betalen binnen de stad en de districten” bepaalt dat voor normale bestellingen > 5.500,00 EUR en ≤ 22.000,00 EUR exclusief btw op het exploitatiebudget de betreffende bestelbons - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Het college keurt als budgethouder deze lijsten goed.
Voor het huren, plaatsen en in bedrijf stellen van eindejaarsverlichting en -versiering werd er een kleine prijsvraag opgemaakt door het district.
Er werd prijs gevraagd aan volgende firma's:
Ingediende offertes:
De firma NNLight - Niagara bvba uit 2630 Aartselaar diende de gunstigste offerte in.
Op 21 augustus 1997 (jaarnummer 11150) gaf het college aan de centrale aankoopdienst toelating om bestellingen tussen 200.000 BEF tot 800.000 BEF op de gewone dienst en bestellingen op de buitengewone dienst onder 200.000 BEF gebundeld per wekelijkse lijst door het college te laten goedkeuren.
Op 19 december 2008 (jaarnummer 17254) besloot het college om te starten met een samenwerking tussen stad en OCMW op het vlak van aankoop.
Op 26 januari 2011 (jaarnummer 28) keurde het managementteam goed dat de collegebesluiten met lijsten met normale bestellingen of raambestellingen op het exploitatiebudget groter dan 5.500,00 EUR en kleiner dan 22.000,00 EUR en op het investeringsbudget kleiner dan 5.500,00 EUR, met uitzondering van correctiebestellingen, voortaan door de bestellende bedrijfseenheden en diensten worden opgemaakt en ter goedkeuring aan het college worden voorgelegd.
De bedrijven en diensten van de stad zijn sturend voor het volledige proces van de opvolging en goedkeuring van de bestellingen via de contracten. Indien een bestelling via een gekend contract in GFP aanleiding geeft tot het aanmaken van een collegebesluit ter goedkeuring, zal dit ook door het bestellende bedrijf of de bestellende dienst dienen te gebeuren. Enkel wanneer een bestek moet opgemaakt worden, komt de gemeenschappelijke aankoopcentrale tussen.
Voor de eindejaarsperiode 2018-2019 dient eindejaarsverlichting gehuurd te worden. Op volgende locaties zal er eindejaarsverlichting worden geïnstalleerd:
Het districtscollege keurt bestelbon 4005307230 goed voor het huren, plaatsen en in bedrijf stellen van eindejaarsverlichting en -versiering ten behoeve van het district Wilrijk tijdens de eindejaarsperiode 2018-2019, aan de firma NNLight - Niagara, Oeyvaersbosch 20-22 te 2630 Aartselaar.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
eindejaarsverlichting district Wilrijk 2018-2019 bvba Niagara ondernemingsnummer: 0433.502.502 rekeningnummer: BE09 6451 2313 4057 |
18.422,25 EUR |
budgetplaats: 5084500000 |
4005307230 |