Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 euro (exclusief btw) overschrijden.
De selectieleidraad wordt bij dit besluit gevoegd. Dit opdrachtdocument stelt de verschillende kwalitatieve selectiecriteria vast waaraan de kandidaten moeten voldoen.
Het bestek zal op een later tijdstip ter goedkeuring aan het college worden voorgelegd.
In toepassing van artikel 38 § 1, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat ze niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico's.
Overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten mag de aanbestedende overheid selectiecriteria als voorwaarde voor deelname opleggen aan de kandidaten of inschrijvers.
Op 22 juni 2018 (jaarnummer 05820) keurde het college de stopzetting van opdracht ''Lange Winkelstraat 5, Antwerpen, Protestantse kerk - Restauratie exterieur koor, Perceel 1 (gevelwerken), perceel 2 (glasramen)' met besteknummer GAC/2011/586 goed. Gezien de specifieke omstandigheden van deze opdracht dermate complex zijn en verdere bespreking met de inschrijvers vereisen, werd besloten de procedure stop te zetten en de opdracht te plaatsen bij onderhandelingsprocedure.
Er wordt voorgesteld om als gunningsprocedure de “mededingingsprocedure met onderhandeling” te hanteren. Deze twee-fasenprocedure biedt de grootste garantie om met de meest geschikte inschrijver de beste prijsofferte te bekomen en het gewenste kwaliteitsniveau in uitvoering te kunnen behalen.
De opdracht wordt onderverdeeld in de volgende percelen:
De subsidiebelofte voor dit project is op 17 april 2018 toegekomen bij de stad Antwerpen. De inkomsten en hieraan gekoppelde uitgaven, kunnen pas bij budgetopmaak 2019 ingeschreven worden.
Budget zal voorzien worden mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Het college keurt selectieleidraad GAC_2018_00486 voor "Restauratie Protestantse kerk De Brabantse Olijfberg" goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling wordt uitgeschreven.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
GAC | dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen >67.000,00 euro (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Restauratie Protestantse kerk De Brabantse Olijfberg |
budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 260 functiegebied: 1SHM090305P05882 subsidie: PROTKERK_EXT_KO_RP fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA060790 budgetperiode: 1900, 2000 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
volgt later |
De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Restauratie Protestantse kerk De Brabantse Olijfberg - ontvangsten | budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 150300 functiegebied: 1SHM090305P05882 subsidie: PROTKERK_EXT_KO_RP fonds: SA_EXTERN begrotingsprogramma: 1SA060790 |