Terug

2018_CBS_07512 - Slim naar Antwerpen - Media. Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 17/08/2018 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Anne  Baré, waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_07512 - Slim naar Antwerpen - Media. Vastlegging krediet - Goedkeuring 2018_CBS_07512 - Slim naar Antwerpen - Media. Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Het is de uitdrukkelijke wens van het college om een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Die communicatie wordt gevoerd onder de vlag 'Slim naar Antwerpen'.

Via de communicatiecampagne worden twee doelstellingen beoogd:

  • duidelijk en zakelijk informeren over de bereikbaarheid van de stad Antwerpen tijdens de vele werven;
  • de weggebruikers enthousiasmeren voor en verleiden tot de diverse bereikbaarheidsalternatieven.

Naast de eigen kanalen van de stad Antwerpen, koopt de stad Antwerpen ook mediaruimte aan via een raamcontract met Mediabrands Belgium NV (besteknummer GAC/2017/5021).

Er wordt voor september en voor de eindejaarsperiode voorzien in de aankoop van mediaruimte voor de 'overstap'-campagne van Slim naar Antwerpen. Die campagne bouwt verder op de eerdere 'overstap'-campagnes en wil mensen verleiden om onderweg naar Antwerpen verschillende vervoersmodi te combineren. Hiervoor worden de volgende media ingezet:

  • radio in Vlaanderen  (Studio Brussel, Radio 1, Qmusic, MNM, JoeFM);
  • lokale radio (Radio 2 Antwerpen en Radio 2 Oost-Vlaanderen);
  • online radio (Spotify);
  • gerichte digitale bannering op Facebook, via nieuwswebsites en digitale advertentienetwerken;
  • gerichte video via Youtube, nieuwswebsites en digitale advertentienetwerken;
  • truckvertising op de achterkant van vrachtwagens die voornamelijk rondrijden op de E17 en A12.

Juridische grond

Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.

Aanleiding en context

Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.

Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.

Op 26 januari 2018 (jaarnummer 696) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen in de periode 2018-2022, op basis van bestek GAC/2017/5021, aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.

Algemene financiële opmerkingen

Binnen de vastlegging is inbegrepen:

  • Vlaamse, lokale en online radio (Studio Brussel, Radio 1, Qmusic, MNM, JoeFM, Radio 2 Antwerpen, Radio 2 Oost-Vlaanderen, Spotify);
  • digitale mediaruimte (bannering en video op Facebook, Youtube, nieuwswebsites en advertentienetwerken);
  • truckvertising.

Beleidsdoelstellingen

3 - Mobiele stad
1SMB04 - Het Masterplan 2020 verhoogt de bereikbaarheid, de verkeersveiligheid en de leefbaarheid in en rondom Antwerpen
7 - Sterk bestuurde stad
1SSB05 - Bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten zijn goed geïnformeerd en voelen zich betrokken zodat zij naar eigen vermogen actief kunnen deelnemen aan de stadsgemeenschap
1SSB0501 - Alle communicatie is relevant, effectief, duidelijk en toegankelijk
1SSB050101 - Door een geïntegreerde inzet van communicatiekanalen worden alle doelgroepen bereikt
3 - Mobiele stad
1SMB05 - Bij grote werven op het publiek domein met invloed op de verkeersstromen, zorgt een doelgerichte aanpak van minder hinder voor een beperking van de economische en/of sociale schade
1SMB0504 - Een kwaliteitsvolle infrastructuurcommunicatie is intern ontwikkeld en deze is in samenspraak met externe partners uitgevoerd
1SMB050403 - Een set van communicatiemiddelen is ontwikkeld, afgestemd op de diverse informatie- en participatiebehoeften die infrastructuurprojecten met zich meebrengen

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de vastlegging van 750.052,59 EUR goed voor de aankoop van mediaruimte in het kader van communicatiecampagne Slim naar Antwerpen. De vastlegging gebeurt voor Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Aankoop mediaruimte (diverse bestekken)
M
ediabrands Belgium
Ildefonse Vandammestraat 5/7D
1560 Hoeilaart
Ondernemingsnummer: NBE0430415229
 

 750.052,59 EUR inclusief btw

 

 

budgetplaats: 5311500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1SMB050403A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA030200
budgetperiode: 1800
 4005294835