Terug

2018_CBS_10026 - Omgevingsvergunning - OMV_2018104645. Minister Delbekelaan 12-14. District Merksem - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/11/2018 - 09:00 Digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_10026 - Omgevingsvergunning - OMV_2018104645. Minister Delbekelaan 12-14. District Merksem - Goedkeuring 2018_CBS_10026 - Omgevingsvergunning - OMV_2018104645. Minister Delbekelaan 12-14. District Merksem - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2018104645

Gegevens van de aanvrager:

BVBA B & C BUILDING INVEST met als adres Bredabaan 247 te 2170 Antwerpen en BVBA ROLL INVEST met als adres Schotensteenweg 120 te 2960 Brecht

Ligging van het project:

Minister Delbekelaan 12-14 te 2170 Merksem (Antwerpen)

Kadastrale gegevens:

afdeling 40sectie C nr. 560R2

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen.

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een kantoorgebouw met winkel en wooneenheid tot een gebouw met commerciële ruimte en twee appartementen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          21/08/1950: vergunning (103#3296) voor het bouwen van een appartementsgebouw met garage;

-          09/04/1968: vergunning (1974#5847) voor het oprichten van een magazijn met refter;

-          28/11/1988: vergunning (1974#2857) voor het verbouwen van een winkelhuis.

Laatst vergunde toestand

-          het pand bestaat uit drie bouwlagen onder een plat dak;

-          het gebouw is op de benedenverdieping ingericht als winkel;

-          op de eerste verdieping zijn burelen voorzien;

-          op de tweede verdieping is een wooneenheid aanwezig;

-          het volledige perceel is dichtbebouwd;

-          op het achterliggend perceel is een magazijn opgetrokken.

Bestaande toestand

-          conform de laatst vergunde toestand;

-          de wooneenheid op de tweede verdieping is omgevormd tot burelen.

Inhoud van de aanvraag

-          verbouwen van een kantoorgebouw met winkel en wooneenheid tot een gebouw met commerciële ruimte en twee appartementen;

-          op de benedenverdieping wordt een nieuwe gemeenschappelijke inkom voorzien met een fietsenstalling en afvalberging;

-          de commerciële ruimte op de benedenverdieping wordt geoptimaliseerd, achteraan wordt een hellend dak afgebroken en vervangen door een nieuw dak;

-          achteraan wordt op een ander perceel een magazijn omgevormd tot vier parkeerplaatsen die bereikbaar zijn via een onderdoorgang;

-          een ander gedeelte van het magazijn wordt gesloopt om zo een open ruimte te maken waarop de commerciële ruimte uitkomt;

-          op de eerste verdieping wordt een appartement voorzien met drie slaapkamers en een terras aan de achterzijde;

-          op de tweede verdieping komt een appartement met twee slaapkamers en een terras aan de achterzijde;

-          in de kelder worden bergingen en teller lokalen voorzien;

-          in de voorgevel wordt zwart aluminium buitenschrijnwerk voorzien;

-          de voorgevel zal in een lichte grijstint gekaleid worden. 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Vlaamse Vervoermaatschappij - De Lijn

26 september 2018

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

Vlaams gewest, Agentschap Wegen en Verkeer Antwerpen

26 september 2018

25 oktober 2018

Voorwaardelijk gunstig

brandweer/ risicobeheer/ preventie

26 september 2018

17 oktober 2018

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

stadsontwikkeling/ mobiliteit

26 september 2018

1 oktober 2018

ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie

26 september 2018

3 oktober 2018

Onafhankelijke Diensten/dienst Strategische Coördinatie/Loketwerking/Stadsloketten/Huisnummeringsteam

26 september 2018

26 september 2018

 

Toetsing voorschriften

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het goed is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.) 

Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s’

 

Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
(De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen:
  • artikel 30 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen: 

 

Sectorale wetgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 8 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het algemeen waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen  voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Voorliggende aanvraag omvat een functiewijziging. De bestaande functie van winkelruimte met kantoor en één wooneenheid wordt omgevormd tot een gebouw met commerciële ruimte en twee appartementen. De nieuwe functie is in harmonie met de kenmerkende functies in de Minister Delbekelaan.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 1 parkeerplaats.

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de functiewijziging. De kantoorfunctie verdwijnt en er komt 1 wooneenheid bij. Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1. Voor dit project bedraagt de parkeerbehoefte 1.

De plannen voorzien in 4 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

Het project voorziet 4 parkeerplaatsen. Hiervan zijn er 3 conform de normen in de bouwcode. Hoekparkeerplaatsen moeten 2m80 breed zijn. Hierdoor wordt parkeerplaats 4in principe afgekeurd, echter kunnen mits voorwaarden toch 4 nuttige plaatsen voorzien worden

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 4.

Aangezien de aanvraag grenst aan een gewest, is de aanvraag voor advies opgestuurd naar het Agentschap Wegen en verkeer. Het agentschap geeft voorwaardelijk gunstig met volgende beoordeling:

“Onwenselijk omwille van doelstellingen en zorgplichten

In casu is de vergunningsaanvraag onwenselijk omwille van volgende doelstellingen en zorgplichten:

Onwenselijkheid omwille van verkeersveiligheid (dienstorder MOW/AWV/2012/16 d.d. 16 oktober 2012 betreffende de Reglementering van de toegangen tot het gewestdomein).

Het Agentschap Wegen en Verkeer hanteert langs alle gewestwegen in Vlaanderen het dienstorder MOW/AWV/2012/16 d.d. 16 oktober 2012 betreffende de Reglementering van de toegangen tot het gewestdomein.

Derhalve moeten toegangen voldoen aan de voorwaarden om mogelijke conflictpunten met de weggebruiker te verminderen overeenkomstig het dienstorder. Deze voorwaarden bepalen het volgende:

- De locatie van de toegangen, ramen en deuropeningen is steeds ondergeschikt aan de bestaande weginfrastructuur (incl. straatmeubilair, verhoogde inrichtingen, bushaltes, grachten, openbare verlichting, kasten nutsmaatschappijen, …).

De vergunningsaanvraag is onwenselijk omdat een toegang aangelegd tegenover een verlichtingspaal.

 

Uit de plannen is echter af te leiden dat het voornamelijk de inrichting rond de OV-paal is die de vlotte beweging belemmert. 

Er werd bijkomend advies gevraagd aan de stedelijke dienst O&U, mits aanpassing van het openbaar domein – ten laste van de aanvrager – kan hier toch een inrit voorzien worden.

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 0.

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1 – 4= 0. Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen van 5 juni 2017. In deze aanvraag is dit dus niet van toepassing.

 

 

Fietsvoorzieningen

De fietsparkeerbehoefte voor de woningen wordt bepaald op het aantal slaapkamers per woning vermeerderd met 1. Dit project bestaat uit 2 woningen: 1 met 2 slaapkamers en 1 met 3 slaapkamers. De fietsparkeerbehoefte wordt als volgt berekend:

1 x (2+1) + 1 x (3+1) = 7. De fietsparkeerbehoefte bedraagt 7 voor de woonfunctie.

 

Voor de commerciële ruimte wordt een onderscheid gemaakt tussen bezoekers en personeel:

-bezoekers: 2 plaatsen per 100m²BVO: Voor 115m² bedraagt dit 2,3.

-personeel: 0,6 plaatse, per 100m² BVO: Voor 115m² bedraagt dit 0,69.

De fietsparkeerbehoefte voor de commerciële functie bedraagt 3.

 

De totale fietsparkeerbehoefte bedraagt 10. Er wordt een fietsenberging voorzien voor 15 fietsen.

 

Echter worden deze opgehangen via een ophangsysteem. Niet alle fietsen kunnen op deze manier gestald worden. Er moeten ook plaatsen worden voorzien voor het ‘normaal’ stallen van fietsen die niet opgehangen kunnen worden. Dit wordt meegenomen naar de voorwaarden.

De fietsenberging voor de bezoekers en werknemers van de commerciële functie moet onderscheiden worden van de fietsenberging voor de bewoners. Dit moeten 2 afzonderlijke fietsenbergingen worden. Dit wordt meegenomen naar de voorwaarden.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Het bestaande magazijn achteraan op het perceel wordt gesloopt zodat er open ruimte wordt gecreëerd op het perceel en naar de omgeving Het is ruimtelijke wenselijk om het achterliggend magazijn, waar de parkeerplaatsen worden aangeboden, ook af te breken zodat  op deze wijze voldoende groen wordt aangeboden op de schaal van de omgeving. Echter bevindt dit zich op een ander perceel en maakt dit geen onderdeel uit van de aanvraag.

Het gebouw past zich in de bestaande straatwand en het gabarit van de woningen uit zijn omgeving. De schaal van de aanvraag is overeenstemmend met deze van de omgeving.
 

Visueel-vormelijke elementen

De voorgevel wordt op de gelijkvloerse verdieping afgewerkt met blauwe hardsteen. De achtergevel wordt afgewerkt met witte crepi, zwart aluminium buitenschrijnwerk. Deze materialen passen binnen de omgeving waarop de aanvraag betrekking heeft en zijn dus aanvaardbaar.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      twee afzonderlijke fietsenbergingen voorzien, 1 berging voor de bezoekers en werknemers van de commerciële functie (minimaal 3 fietsen) en 1 berging voor de bewoners (minimaal 7 fietsen);

3.      het voorzien van 4 gewone fietsstalplaatsen in de fietsberging voor bewoners en 1 in de fietsberging voor werknemers, om het stallen van fietsen die niet opgehangen kunnen worden mogelijk te maken; 

4.   De aanvraag vereist de herinrichting van het openbaar domein:

4.1.een voetpad met afgeschuinde boordsteen om de toegang tot de nieuwe garage mogelijk te maken. De afgeschuinde boordsteen aan de bestaande inrit dient gewijzigd te worden in een opstaande boordsteen.

4.2. De OV-paal moet mogelijks verplaatst worden, minstens de aanleg errond is aan te passen. Voor aanpassingen aan het openbaar domein wordt Stadsontwikkeling – Dienst Beheer & Onderhoud, gecontacteerd. De (her)aanleg gebeurt ook via deze dienst.

 4.3. De bouwheer zal voor de werken contact opnemen met Stadsontwikkeling –        Dienst Beheer & Onderhoud, Postadres aangetekende zending: Grote Markt      1, 2000 Antwerpen, tel. 03 338 84 07,      herstellingopenbareruimte@stad.antwerpen.be, betreffende opmaak plaatsbeschrijving en herstellingen openbaar domein na afloop van de bouwwerken. Meer informatie vindt u op: https://www.antwerpen.be/nl/info/52d5052439d8a6ec798b4a7e/schade-aan-openbaar-domein-of-aanpassing-na-werken

5. De garage zo in te richten dat de 2 zijdelingse parkeerplaatsen minstens 2.80m      breed zijn, de 2 middelste minstens 2.50m. de mindervalidenplaats komt te vervallen, want is niet verplicht;

6.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen; 

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

4 september 2018

Volledig- en ontvankelijk

26 september 2018

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

25 november 2018

Verslag GOA

12 november 2018

naam GOA

Karel Bauwens

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en de vergunning af te leveren aan de aanvrager, die ertoe gehouden is volgende voorwaarden strikt na te leven:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken, strikt na te leven.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      twee afzonderlijke fietsenbergingen voorzien, 1 berging voor de bezoekers en werknemers van de commerciële functie (minimaal 3 fietsen) en 1 berging voor de bewoners (minimaal 7 fietsen);

3.      het voorzien van 4 gewone fietsstalplaatsen in de fietsberging voor bewoners en 1 in de fietsberging voor werknemers, om het stallen van fietsen die niet opgehangen kunnen worden mogelijk te maken; 

 4. De aanvraag vereist de herinrichting van het openbaar domein: 

4.1.een voetpad met afgeschuinde boordsteen om de toegang tot de nieuwe garage mogelijk te maken. De afgeschuinde boordsteen aan de bestaande inrit dient gewijzigd te worden in een opstaande boordsteen. 

4.2. De OV-paal moet mogelijks verplaatst worden, minstens de aanleg errond is aan te passen. Voor aanpassingen aan het openbaar domein wordt Stadsontwikkeling – Dienst Beheer & Onderhoud, gecontacteerd. De (her)aanleg gebeurt ook via deze dienst. 

 4.3. De bouwheer zal voor de werken contact opnemen met Stadsontwikkeling –        Dienst Beheer & Onderhoud, Postadres aangetekende zending: Grote Markt      1, 2000 Antwerpen, tel. 03 338 84 07,      herstellingopenbareruimte@stad.antwerpen.be, betreffende opmaak plaatsbeschrijving en herstellingen openbaar domein na afloop van de bouwwerken. Meer informatie vindt u op: https://www.antwerpen.be/nl/info/52d5052439d8a6ec798b4a7e/schade-aan-openbaar-domein-of-aanpassing-na-werken 

5. De garage zo in te richten dat de 2 zijdelingse parkeerplaatsen minstens 2.80m      breed zijn, de 2 middelste minstens 2.50m. de mindervalidenplaats komt te vervallen, want is niet verplicht;

6.      na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.