De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Vogelzanglaan in het district Antwerpen:
Het college keurde op 20 oktober 2017 (jaarnummer 9192) de proefopstelling voor de Vogelzanglaan goed. Deze opstelling werd geëvalueerd en wordt nu bestendigd.
Op 12 juni 2018 adviseerde de verkeerspolitie de proefopstelling gunstig.
Op 25 juni 2018 adviseerde de Antwerpse Provinciale Taxi Uni (APTU) de proefopstelling gunstig.
Het Vlaams gewest heeft een afslagstrook richting Jan Van Rijswijcklaan omgevormd tot een parkeerzone voor autocars, afgebakend door een verdrijvingsvlak. Dit moet nog worden gereglementeerd. Tevens werd er een dubbelrichtingsfietspad op eigen bedding aangelegd, waardoor het verdrijvingsvlak ter hoogte van de Gerard Le Grellelaan niet langer behouden wordt.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter goedkeuring wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.