De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Parkeren wordt verboden vanaf het einde van de parkeerstrook in de Uitbreidingstraat, tussen de nummers 680 en 712, tot de aangelegde parking tegenover de bebouwde zijde in de Vlijtstraat (artikel 6).
Voertuigen parkeren zich aan beide zijden van de straat waardoor de vrachtwagens van achterliggende bedrijven niet meer kunnen passeren om naar de Singel te rijden.
Omdat dit parkeerverbod begint in de Uitbreidingstraat en eindigt in de Vlijtstraat, wordt ook voor de Vlijtstraat een aangepast aanvullend verkeersreglement opgemaakt.
Aanpassen van een laad- en loszone ter hoogte van het nummer 392, over een afstand van 20 meter, van 9.00 tot 17.00 uur (artikel 8).
De venstertijden werden zo gekozen dat bewoners buiten de openingsuren van de winkels kunnen parkeren.
De parkeerbalans neemt buiten de venstertijden (9.00 tot 17.00 uur) toe met zes parkeerplaatsen. Van 9.00 tot 17.00 uur neemt de parkeerbalans toe met twee parkeerplaatsen.
De Uitbreidingstraat in het district Berchem:
Op vraag van de verkeerspolitie wordt een parkeerverbod ingericht vanaf de Uitbreidingstraat nummer 712 tot de parking in de Vlijtstraat.
Het district Berchem stelt voor om venstertijden te voorzien voor de laad- en loszone ter hoogte van het nummer 392.
Cambio autodelen stelde de vraag om bijkomende autodeelplaatsen in te richten omdat de buurt heel wat interesse toont.
Tijdens de heraanleg van het kruispunt met de Anjelierstraat in 2016 werd een oversteekplaats voor voetgangers ingericht.
De dienst Stadsreiniging stelde de vraag om het onderbord verbodsbord C3 ter hoogte van de Guldenvliesstraat aan te passen.
Uit onderzoek ter plaatse bleek dat het huidig aanvulend verkeersreglement niet overeenkomt met de reële toestand.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter goedkeuring wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.