Terug
Gepubliceerd op 31/05/2019

2019_RVBAGSO_00071 - Patrimonium Vastgoedprojecten - BO_14 - Stedelijke basisschool De Vlinderboom - Arthur Matthyslaan 82-86 en Te Boelaarpark 3-5 te 2140 Borgerhout - werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid (SO/17/1472442), totaalrenovatie koetshuis (SO/17/1472440) en tijdelijke huisvesting (SO/18/1478221) - Wijziging scope, budget en timing - Goedkeuring

Raad van Bestuur AG Stedelijk Onderwijs
vr 26/04/2019 - 16:00 zaal Ijsbreker
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen DaniĆ«ls; Freya Piryns; Mie Branders; Peggy Pooters; Carine Leys; Jinnih Beels, ; Bavo Smits; Marc Swyngedouw; Joost Germis; Paul Cordy; Elisabeth van Doesburg; Greet Valck, ; Carine Sneyers; Gonda Verhaert, Bedrijfsdirecteur; Veronique Van Langenhove, Kabinetchef schepen onderwijs; Fabienne  Fell, Medewerker kabinet onderwijs; Karolien Naert, Manager Juridische Zaken; Jeff  Van Poppel, Zakelijk Directeur

Afwezig

Greet De Vrij

Secretaris

Carine Sneyers

Voorzitter

Jinnih Beels,
2019_RVBAGSO_00071 - Patrimonium Vastgoedprojecten - BO_14 - Stedelijke basisschool De Vlinderboom - Arthur Matthyslaan 82-86 en Te Boelaarpark 3-5 te 2140 Borgerhout - werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid (SO/17/1472442), totaalrenovatie koetshuis (SO/17/1472440) en tijdelijke huisvesting (SO/18/1478221) - Wijziging scope, budget en timing - Goedkeuring 2019_RVBAGSO_00071 - Patrimonium Vastgoedprojecten - BO_14 - Stedelijke basisschool De Vlinderboom - Arthur Matthyslaan 82-86 en Te Boelaarpark 3-5 te 2140 Borgerhout - werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid (SO/17/1472442), totaalrenovatie koetshuis (SO/17/1472440) en tijdelijke huisvesting (SO/18/1478221) - Wijziging scope, budget en timing - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Algemene financiƫle opmerkingen

De bouwkost is gebaseerd op een raming van de projectleider aan de hand van eenheidsprijzen van projecten met vergelijkbare werken.

In onderstaande tabellen een oplijsting van de verschillende onderdelen van de projectkost (alle bedragen incl. BTW). Omdat er met drie projectfiches zal gewerkt worden, worden hieronder drie projectkosten opgegeven.  

Tijdelijke huisvesting i.f.v. fase 2 (fiche 854): beperkte aanpassingswerken

 

 

Fase

projectvoorstel

 

Fase wijziging

scope, budget & timing

Bouwkost (=BK)

 

€ 156.788,64

 

€ 63 600,00

Huurkost (= HK)

 

€ 145 490,62

 

€ 180 887,28

Erelonen

11,00 % BK + HK

€ 37 956,01

11,00 % BK

€ 7 986,00

Werkingsmarge

10,00 % BK

€ 15 678,86

15,00 % BK

€ 9 540,00

Prijsherziening

 

€ 9 054,04

 

€ 1 258,11

Projectkost

(exclusief HK)

 

€ 219 477,54 *

 

€ 82 384,11

Wijziging projectkost

     

-€ 137 129,43

*Opmerking: op de raad van bestuur van 23 februari 2018 werd een totale projectkost van € 215 649,45 goedgekeurd. De wijziging van deze totale projectkost is volledig te wijten aan tussentijdse aanpassingen van de prijsherzieningen.

Het budget voor de fiche 854, opgenomen in de meerjarenplanning, categorie DB is toereikend.

Bedrag voorzien in het masterplan

€ 219 477,54

Bedrag vrij te geven voor andere projecten

€ 137 093,43

 

Het vrijgekomen bedragen zal overgedragen worden naar fiche 927. Dit betreft ook een project tijdelijke huisvesting voor de werken aan het geplande werken aan het Stedelijk Lyceum Waterbaan.

 

fase 2 (fiche 851): werken afdeling Vlinder

 

 

Fase projectvoorstel

 

Fase wijziging

scope, budget & timing

Bouwkost (=BK)

 

€ 1.839 841,25

 

€ 2 586 359,35

Erelonen

11,00 % BK

€ 231 021,57

11,00 % BK

€ 324 758,89

Werkingsmarge

15,00 %

€ 275 976,19

15,00 %

€ 387 953,90

Prijsherziening

 

€ 143 667,00

 

€ 197 279,24

Projectkost

 

€ 2 490 506,01*

 

€ 3 496 351,39

Wijziging projectkost

 

 

 

€1 005 845,38

 

fase 3 (fiche 849): werken afdelingen Rups en Cocon

 

 

Fase

projectvoorstel

 

Fase wijziging

scope, budget & timing

Bouwkost (BK)

 

€ 1.874 814,61

 

€ 1 319 096,80

Erelonen

11,00 % BK

€ 235 413,04

11,00 % BK

€ 165 633,77

Werkingsmarge

15,00 % BK

€ 281 222,19

15,00 % BK

€  197 864,52

Prijsherziening

 

€ 105 510,83

 

€ 140 170,80

Projectkost

 

€ 2 496 960,67**

 

€ 1 822 765,89

Wijziging projectkost

 

 

 

- € 674 194,78

 

 

 

 

 

Totale projectkost fiche 849 en 851

 

€ 4 987 466.68

 

€ 5 319 117,28

Totale wijziging

 

 

 

€ 331 650,60

 

Opmerkingen

* op de raad van bestuur van 23 februari 2018 werd een totale projectkost van € 2 452 381,17 goedgekeurd. De wijziging van deze totale projectkost is volledig te wijten aan tussentijdse aanpassingen van de prijsherzieningen.

** op de raad van bestuur van 23 februari 2018 werd een totale projectkost van € 2 428 389,82 goedgekeurd. De wijziging van deze totale projectkost is volledig te wijten aan tussentijdse aanpassingen van de prijsherzieningen.

Het budget voor de fiches 849 en 851, opgenomen in de meerjarenplanning, categorie DB is niet toereikend. 

Bedrag voorzien in het masterplan

€ 4 987 466,68

Bedrag extra te voorzien in het masterplan

€ 331 650,60

Door de aangepaste fasering wordt deze budgetverhoging pas na 2022 merkbaar in de masterplanning.


AGIOn 

Het dossier betreft een Agion dossier.

Er is nog geen principeakkoord.

De werken van fase 2 (fiche 851) zullen worden ingediend op de reguliere pot 2019.

We gaan voorlopig uit van volgende geraamde verdeling:

  • aandeel Agion: € 1 593 197,36 (om de opbouw van restmiddelen te vermijden wordt het aandeel AGIOn in deze fase beperkt tot 80% van het maximaal subsidieerbare bedrag);
  • aandeel AG SO: € 1 903 154,03.

De werken van fase 3 (fiche 849) zullen worden ingediend op de reguliere pot 2020.

We gaan voorlopig uit van volgende geraamde verdeling:

  • aandeel Agion: € 812 563,64 (om de opbouw van restmiddelen te vermijden wordt het aandeel AGIOn in deze fase beperkt tot 80% van de maximaal subsidieerbare bedrag);
  • aandeel AG SO: € 1 010 202,25.
Voor de tijdelijke huisvesting (fiche 854) kunnen geen subsidies aangevraagd worden.


Project gerelateerde kosten (niet opgenomen in deze projectkost):

1.Verhuiskosten (boekhoudkundige code 6169)

Deze kosten zijn van toepassing op dit project.

De geraamde totale verhuiskost bedraagt € 35 000, waarvan:

  • € 8 750 te voorzien in 2020;
  • € 8 750 te voorzien in 2021;
  • € 17 500 te voorzien in 2022.

2.Los meubilair (masterplan 2014-2019)

Deze kosten zijn niet van toepassing op dit project.

3.Huurgelden (boekhoudkundige code 6100)

Deze kosten zijn van toepassing op dit project (huurunits Luchtvaarstraat).

De geraamde totale huurkost bedraagt € 180 887,28, waarvan:

  • € 67 832,73 te voorzien in 2020;
  • € 67 832,73 te voorzien in 2021;
  • € 45 221,82 te voorzien in 2022.

Regelgeving: bevoegdheid

Gezien de projectkost ≥ € 250.000 incl. BTW heeft de raad van bestuur de beslissingsbevoegdheid.

Inspraak

Bij de opmaak van het oorspronkelijke projectvoorstel en het definitieve ontwerp werden zowel de directie, IDPB als de gebouwbeheerders betrokken.

Aanleiding en context

Voorgeschiedenis

De stedelijke basisschool De Vlinderboom bestaat uit de 3 afdelingen:

  1. afdeling Rups: 4-stroom kleuterafdeling gevestigd op de site met adres Te Boelaarpark 3. De site telt een groot hoofdgebouw (13 klassen / adminstratie / turnzaal) en een klein gelijkvloers bijgebouw in mobiele units (3 klassen);
  2. afdeling Cocon: onderbouw (1ste t/m 3de jaar) van een 5-stroom afdeling lager, gevestigd op de site met adres Arthur Matthyslaan 82-86. De site telt een groot hoofdgebouw (12 klassen / administratie / turnzaal / refter) en klein gelijkvloers bijgebouw in mobiele units (3 klassen);
  3. afdeling Vlinder: bovenbouw (4de t/m 6de jaar) van een 5-stroom afdeling lager, gevestigd op de site met adres Te Boelaarpark 5. De site telt het voormalige koetshuis (12 klassen / administratie), een groot bijgebouw (5 klassen / turnzaal / refter) en een klein gelijkvloers bijgebouw (sanitair). 

Zowel de speelplaatsen als een aantal gebouwen van deze afdelingen verkeren in slechte staat. Aangezien de speelplaatsen er het slechtst aan toe waren, werd beslist om deze prioritair en in een eerste fase te renoveren (projectvoorstel goedgekeurd op de raad van bestuur van 24 maart 2017). De speelplaatsen van de afdelingen Rups en Cocon werden aangepakt in de zomervakantie van 2018. In de zomervakantie van 2019 is de speelplaats van de afdeling Vlinder aan de beurt.

Op de raad van bestuur van 23 februari 2018 werd het projectvoorstel voor de 2de en 3de fase (beide fases betreffen werken aan de gebouwen) van de renovatiewerken goedgekeurd:

  • fase 2 (fiche 849) -> werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid aan een aantal gebouwen van de 3 afdelingen:
    • afdeling Rups: hoofdgebouw;
    • afdeling Cocon: hoofdgebouw;
    • afdeling Vlinder: grote en kleine bijgebouw.
  • tijdelijke huisvesting i.f.v. fase 3 (fiche 854) -> plaatsing van huurunits in Te Boelaarpark;
  • fase 3 (fiche 851) -> totaalrenovatie voormalig koetshuis (dus enkel afdeling Vlinder).
Wijziging scope, budget en timing

De uitvoering van fase 2 werd voorzien van juli '20 tot en met juni '21, de uitvoering van fase 3 van juli '21 tot en met '22. De werken in fase 2 zouden gelijktijdig aan de 3 afdelingen uitgevoerd worden zonder tijdelijke huisvesting. Voor de uitvoering van fase 3 werd tijdelijke huisvesting voorzien. Er werd toen vanuit gegaan dat er hiertoe mobiele huurunits zouden geplaatst worden in het park. 

Door de uitvoering van de speelplaatsen van de afdelingen Rups en Cocon in de zomervakantie van 2018 is duidelijk geworden dat de vooropgestelde uitvoeringswijze van fase 2 te ambitieus is (in één jaar aan 3 afdelingen tegelijkertijd werken uitvoeren). Dit genereert een te grote overlast voor de scholen en ook voor het park. Het park laat geen intensief werfverkeer of omvangrijke werfinrichting (plaats voor containers en bouwmateriaal) toe. Om de overlast binnen de perken te houden en de werken logistiek haalbaar te maken, kan er maximaal aan één afdeling tegelijkertijd gewerkt worden.

Hierdoor ziet de dienst Vastgoedprojecten zich genoodzaakt om de vooropgestelde fasering en timing te herbekijken. Een bijkomende reden hiertoe betreft de oplossing voor de tijdelijke huisvesting ten behoeve van de werken fase 3. Het voorstel om voor een jaar huurunits in het park te plaatsen werd zowel door de dienst Stedenbouw als de Dienst Monumentenzorg negatief geëvalueerd. Bovendien is bij de verdere uitwerking van het dossier duidelijk geworden dat ook voor de uitvoering van de werken aan het grote bijgebouw tijdelijke huisvesting noodzakelijk is. Door de dienst Masterplanning werden een aantal pistes / sites onderzocht. Uiteindelijk is er slecht 1 scenario dat overblijft, nl. de tijdelijke huisvesting aan de Luchtvaartstraat / Boekenberglei die momenteel gebruikt wordt door de Stedelijke Basisschool Land van Nu. Deze ligt vlakbij Te Boelaarpark (fietsafstand 4 minuten / wandelafstand 15 minuten), is beschikbaar vanaf januari '20 en biedt dus een oplossing zonder veel bijkomende investeringen. Deze is wel niet groot genoeg om de ganse afdeling Vlinder in onder te brengen. Dus de renovatiewerken aan de afdeling Vlinder zullen sowieso gefaseerd dienen uitgevoerd te worden en afdeling Vlinder zal hierdoor voor de periode van de renovatiewerken verspreid zitten over twee afdelingen.   

Bij de opmaak van de ontwerpen door het aangestelde architectenbureau is gebleken dat de toestand van het grote bijgebouw van de afdeling Vlinder bij de opmaak van het initiële projectvoorstel werd overschat. Naast de refter en turnfaciliteiten biedt dit gebouw ook onderdak aan 5 klaslokalen. In het oorspronkelijke projectvoorstel werd geen budget voorzien voor de renovatie van deze klaslokalen. Deze lokalen zijn echter ook aan renovatie toe en aangezien dit gebouw in functie van de huidig geplande werken sowieso tijdelijk dient ontruimd te worden (tijdelijke huisvesting) is het aangewezen om deze ook aan te pakken. Hiervoor wordt extra budget bijgevraagd. 

In functie van bovenstaande opmerkingen (beperken overlast en oplossing tijdelijke huisvesting) wordt volgende aangepaste fasering vooropgesteld:
  • tijdelijke huisvesting i.f.v. fase 2 (fiche 854) -> beperkte aanpassingen aan tijdelijke infrastructuur Luchtvaarstraat 57A/Boekenberglei 284;
  • fase 2 (fiche 851) -> werken afdeling Vlinder, verder opgesplitst in:
    • fase 2.1: werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid groot bijgebouw;
    • fase 2.2: totaalrenovatie voormalig koetshuis en renovatie sanitair bijgebouw.
  • fase 3 (fiche 849) -> werken afdelingen Rups en Cocon, verder opgesplist in:
    • fase 3.1: werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid hoofdgebouw afdeling Rups;
    • fase 3.2: werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid hoofdgebouw afdeling Cocon.

Argumentatie

Geplande werken

Rekening houdende met de vastgestelde problemen zijn in hoofdzaak per fase onderstaande werken te voorzien.

Werken tijdelijke huisvesting in functie van fase 2

Voor de tijdelijke huisvesting zal gebruik gemaakt worden van de mobiele units in de Luchtvaartstraat en het paviljoen in de Boekenberglei (momenteel nog gebruikt door de Stedelijke Basisschool Land Van Nu). Zowel de mobiele units als het paviljoen verkeren in goede staat. De werken om deze gebouwen als tijdelijke huisvesting voor de afdeling Vlinder te gebruiken zijn met andere woorden beperkt. Er wordt budget voorzien voor volgende werken:

  • aanpassen van kleutersanitair in paviljoen en units naar sanitair lagere school;
  • aanpassen van administratieve cluster in mobiele units volgens noden afdeling Vlinder;
  • aangepaste inrichting (eerste uitrusting) van klaslokalen.

fase 2 - werken afdeling Vlinder

  • fase 2.1 - werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid groot bijgebouw
    • (brand)veiligheid:
      • plaatsen van extra vluchttrappen;
      • compartimenteren van traphallen en risicolokalen;
      • plaatsen van brandhaspels en branddetectie;
    • bewoonbaarheid:
      • renovatie van de refter, keuken en keukenberging;
      • renovatie van de kleedkamers van de turnzaal;
      • renovatie van de verschillende kleuter- en personeelssanitairen;
      • renovatie van de 5 bestaande klaslokalen = scopeuitbreiding t.o.v. projectvoorstel d.d. 23 februari 2018.
  •  fase 2.2 - totaalrenovatie voormalig koetshuis en renovatie sanitair bijgebouw
    • planmatig (enkel koetshuis):
      • reorganisatie administratieve zone in functie van het creëren nieuwe ingang;
      • herinvulling van de bestaande conciërgewoning;
      • implementatie van een lift.
    • buitenschil (enkel koetshuis):
      • renovatie van het resterende buitenschrijnwerk (dat niet bij Eandis zit);
      • renovatie van de gevelafwerking;
    • bouwkundig:
      • vernieuwen van de bestaande vloerafwerking (incl. deklagen);
      • vernieuwen van de bestaande muurafwerking en plafondafwerking (incl. schilderwerken);
      • vernieuwen van het bestaande binnenschrijnwerk;
      • aanbrengen van nieuwe lokaalverduistering (enkel gevels met bezonning);
      • aanbrengen van nieuwe eerste uitrusting (vast meubilair, binnensignalisatie, kapstokken, enz.).
    • technische installaties:
      • vernieuwen elektriciteit en verlichting (ALSB-borden, bekabeling, contactdozen, schakelaars, lokaalverlichting en veiligheidsverlichting);
      • vernieuwen en/of aanpassen data-installatie;
      • nieuwe systemen voor gebouwcontrole (branddetectie, inbraakdetectie, toegangscontrole, schoolbelinstallatie en parlofonie);
      • nieuw systeem voor verticale circulatie (nieuwe liftinstallatie);
      • vernieuwen sanitaire installatie: aanvoerleidingen (lood), afvoerleidingen en sanitaire toestellen;
      • nieuwe systemen voor brandbestrijding: brandblusapparaten en haspels;
      • implementatie van nieuw ventilatiesysteem (mechanische ventilatie - aan- en afvoer - met warmte recuperatie).

fase 3 - werken afdelingen Rups en Cocon

  • fase 3.1 - werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid afdeling Rups:
    • (brand)veiligheid: 
      • compartimenteren van bestaande traphal en risicolokalen;
      • plaatsen van brandhaspels en branddetectie;
      • vluchtrichting van een aantal buitendeuren aanpassen;
    • bewoonbaarheid:
      • renovatie en reorganisatie van de verschillende kleutersanitairen, wasplaatsen, personeelssanitair en zone keuken / berging / leraarskamer. Op die manier kunnen er ook bijkomende zorglokalen en een volwaardige leraarskamer gecreëerd worden;
      • vervangen van zitbanken in de gangen door vast meubilair met opbergmogelijkheden om het tekort aan berging op te vangen; 
      • relighting.
  • fase 3.2 - werken (brand)veiligheid en bewoonbaarheid afdeling Cocon:
    • (brand)veiligheid: 
      • compartimenteren van bestaande traphal en risicolokalen;
      • plaatsen van branddetectie;
    • bewoonbaarheid:
      • renovatie van de verschillende kleuter- en personeelssanitairen;
      • renovatie en reorganisatie van de administratieve zone;
      • renovatie van de kleedkamers van de turnzaal.
Planning

Werken tijdelijke huisvesting in functie van fase 2
  • Aanvang werken: 1ste helft maart juli 2020.
  • Voorlopige oplevering fase 2.1: 2de helft juni 2020.
fase 2 - werken afdeling Vlinder:
  • Fase opmaak aanbestedingsdossier: 1ste helft april 2019 - 2de helft juni 2019 (indienen bij AGIOn op reguliere pot 2019).
  • Fase nazicht aanbestedingsdossier AGIOn + afleveren principeakkoord: 1ste helft juli 2019 - 1ste helft november 2019.
  • Fase opmaak + indienen bouwaanvraag: 1ste helft september 2019 - 2de helft oktober 2019.
  • Goedkeuringstermijn bouwaanvraag: 2de helft oktober 2019 – 2de helft maart 2020.
  • Fase aanbesteding + gunning directiecomité / raad van bestuur : 1ste helft september 2019 - 2de helft maart 2020.
  • Nazicht gunningsdossier AGIOn: 1ste helft april 2020.
  • Gunning werken: 1ste helft april 2020.
  • Aanvang werken fase 2.1: 1ste helft juli 2020.
  • Voorlopige oplevering fase 2.1: 2de helft juni 2021.
  • Aanvang werken fase 2.2: 1ste helft juli 2021.
  • Voorlopige oplevering fase 2.2: 2de helft juni 2022.

fase 3 - werken afdelingen Rups en Cocon:

  • Fase opmaak aanbestedingsdossier: 1ste helft april 2020 - 2de helft juni 2020 (indienen bij AGIOn op reguliere pot 2020).
  • Fase nazicht aanbestedingsdossier AGIOn + afleveren principeakkoord: 1ste helft juli 2020 - 1ste helft november 2020.
  • Fase opmaak + indienen bouwaanvraag: 1ste helft september 2021 - 2de helft oktober 2021.
  • Goedkeuringstermijn bouwaanvraag: 2de helft oktober 2021 – 2de helft maart 2021.
  • Fase aanbesteding + gunning directiecomité / raad van bestuur : 1ste helft september 2021 - 2de helft maart 2022.
  • Nazicht gunningsdossier AGIOn: 1ste helft april 2022.
  • Gunning werken: 1ste helft april 2022.
  • Aanvang werken fase 2.1: 1ste helft juli 2022.
  • Voorlopige oplevering fase 2.1: 2de helft augustus 2023.
  • Aanvang werken fase 3.2: 1ste helft juli 2023.
  • Voorlopige oplevering fase 3.2: 2de helft augustus 2024.

Andere projecten op dezelfde locatie binnen masterplan

Wat

Wanneer

Projectkost

Capaciteitsuitbreiding Afdeling Cocon Opgeleverd augustus 2012 € 324 898
Doorlichtingsproject Afdeling Cocon Opgeleverd maart 2014  € 58 120
Renovatie sanitair Afdeling Vlinder Opgeleverd mei 2014   €  70 580

Renovatie buitenschrijnwerk Afdeling Rups

Opgeleverd juni 2014  €  339 678
Capaciteitsuitbreiding Afdeling Rups Opgeleverd november 2014  €  726 808
REG (stookplaats) Afdeling Rups Opgeleverd oktober 2015  € 87 432
REG (dak) Afdeling Rups Opgeleverd november 2015  € 59 183

REG (buitenschrijnwerk) Afdeling Vlinder

Opgeleverd juli 2018   € 156 665
REG (dak) Afdeling Rups Opgelevering op 31 oktober 2018  € 267 383,10

Heraanlag speelplaats Afdelingen Rups & Cocon

Opgeleverd 28 januari 2019

 € 1 923 701,16

 
Heraanlag speelplaats Afdeling Vlinder Oplevering voorzien in augustus 2019  € 978 063,67
 

Juridische grond

Volgende gunningswijzen zullen gehanteerd worden:

Architect: restauratiepool (werd reeds gegund)

Veiligheidscoördinatie ontwerp: raamcontract (werd reeds gegund)

Veiligheidscoördinatie verwezenlijking: raamcontract

EPB-verslaggever: raamcontract (werd reeds gegund)

Aannemer aanpassingswerken tijdelijke huisvesting: raamcontract

Aannemer fase 2: mededingsprocedure met onderhandeling

Aannemer fase 3: mededingsprocedure met onderhandeling

Beleidsdoelstellingen

4 - Lerende en werkende stad
1SLW03 - Door het organiseren en aanbieden van kwalitatief onderwijs biedt het Stedelijk Onderwijs eerlijke ontplooiingskansen, die elke lerende grijpt om talenten en competenties te ontwikkelen en door te groeien tot een verantwoordelijke wereldburger
1SLW0308 - Een innovatieve, duurzame, goed onderhouden infrastructuur in een warme, nette en toegankelijke omgeving biedt plaats aan alle huidige en toekomstige leerlingen, cursisten, personeel, ouders, partners, externe gebruikers en bezoekers
1SLW030801 - De realisatie van vastgoedprojecten leidt tot de verdere uitbouw van de infrastructuur

Besluit

De raad van bestuur ag stedelijk onderwijs beslist:

Artikel 1

De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt de wijziging van scope, budget en timing goed voor de tijdelijke huisvesting in functie van fase 2 (= werken afdeling Vlinder) voor een nieuwe projectkost van € 82 384,11 aan de tijdelijke infrastructuur, Luchtvaarstraat 57A en Boekenberglei 284 te 2100 Deurne.

Artikel 2

De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt de wijziging van scope, budget en timing goed van fase 2 - werken afdeling Vlinder voor een nieuwe projectkost van € 3 496 351,39 aan de stedelijke basisschool De Vlinderboom, Te Boelaarpark 5 te 2140 Borgerhout.

Artikel 3

De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt de wijziging van scope, budget en timing goed van fase 3 - werken afdelingen Rups en Cocon voor een nieuwe projectkost van € 1 822 765,89 aan de stedelijke basisschool De Vlinderboom, Te Boelaarpark 3 en Arthur Matthyslaan 82-86 te 2140 Borgerhout.

Artikel 4

Uitvoering beslissing: Patrimonium Vastgoedprojecten

Artikel 5

Tijdelijke huisvesting i.f.v. fase 2

De raad van bestuur beslist dat dit project in het masterplan onder projectnr. 854 wordt opgenomen en dat de boekhoudkundige referentie onderstaande code betreft:

PV SCC 00 DB 854

OD_0801

 
Fase 2 - werken afdeling Vlinder

De raad van bestuur beslist dat dit project in het masterplan onder projectnr. 851 wordt opgenomen en dat de boekhoudkundige referentie onderstaande code betreft:

PV SCC 00 DB 851 

OD_0801


Fase 3 - werken afdelingen Rups en Cocon

De raad van bestuur beslist dat dit project in het masterplan onder projectnr. 849 wordt opgenomen en dat de boekhoudkundige referentie onderstaande code betreft:

PV SCC 00 DB 849

OD_0801


Bijlagen

  • 20190426_RVB_Te_Boelaarpark_Scopewijziging_bijlage_01.pdf
  • 20190426_RVB_Te_Boelaarpark_Scopewijziging_bijlage_02.pdf
  • 20190426_RVB_Te_Boelaarpark_Scopewijziging_bijlage_03.pdf