Terug

2019_RVBAGSO_00021 - Patrimonium vastgoedprojecten - SO/16/1171782 - Stedelijke basisschool Musica - Lange Riddersstraat 48, 2000 Antwerpen - werken in functie van doorlichting - Gunning Perceel 8: bouwen luifels en beperkte renovatiewerken - Goedkeuring

Raad van Bestuur AG Stedelijk Onderwijs
vr 22/02/2019 - 16:30 zaal Ijsbreker
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen DaniĆ«ls; Freya Piryns; Fauzaya Talhaoui; Mie Branders; Peggy Pooters; Carine Leys; Koen Laenens; Lisa Geets; Jinnih Beels, ad hoc zittingslid; Bavo Smits; Marc Swyngedouw; Johan Klaps; Carine Sneyers; Gonda Verhaert, Bedrijfsdirecteur; Jinnih  Beels, Schepen Onderwijs; Jeff Van Poppel, Zakelijk directeur; Karolien Naert, Manager Juridisch Zaken

Afwezig

Greet De Vrij

Verontschuldigd

Claude Marinower

Secretaris

Carine Sneyers

Voorzitter

Jinnih Beels, ad hoc zittingslid
2019_RVBAGSO_00021 - Patrimonium vastgoedprojecten - SO/16/1171782 - Stedelijke basisschool Musica - Lange Riddersstraat 48, 2000 Antwerpen - werken in functie van doorlichting - Gunning Perceel 8: bouwen luifels en beperkte renovatiewerken - Goedkeuring 2019_RVBAGSO_00021 - Patrimonium vastgoedprojecten - SO/16/1171782 - Stedelijke basisschool Musica - Lange Riddersstraat 48, 2000 Antwerpen - werken in functie van doorlichting - Gunning Perceel 8: bouwen luifels en beperkte renovatiewerken - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Algemene financiƫle opmerkingen

Gunning

De offerte bedraagt € 453 281,77 incl btw.

Dit perceel was voorzien en werd geraamd op € 441 467,15 incl. btw.

Het verschil bedraagt € 11 814,62

Impact projectkost

Door bij de gunning van dit perceel over te gaan naar status gunning, genereren we een nieuwe projectkost. De erelonen en werkingsmarge worden bij deze status ook aangepast.

In onderstaande tabel staat een oplijsting van de verschillende onderdelen van de projectkost (alle bedragen incl. btw). Een deel van de bouwkost is gebaseerd op een raming van PAT/VP.

 

 

 

Fase defintief ontwerp

 

Fase gunning

Status

Bouwkost incl. btw

 

€ 538 182,60

 

€ 550 506,02

 

Perceel 1

€ 14 522,22

 

€ 14 522,22

 

Gegund

Perceel 2

€ 6 280,50

 

€ 6 280,50

 

Gegund

Perceel 3

€ 32 869,54

 

€ 32 869,54

 

Gegund

Perceel 4

€ 4 240,00

 

€ 4 240,00

 

Raming

Perceel 5

€ 15 335,02   € 15 335,02   Gegund

Perceel 6

€ 4 952,60   € 4 952,60   Gegund
Perceel 7 € 8 577,71   € 8 577,71   Gegund
Perceel 8 € 441 467,15   € 453 281,77   Te gunnen
Perceel 9 € 6 280,50   € 6 280,50   Gegund
Perceel 10 € 1 357,16   € 1 357,16   Gegund
Perceel 11 € 964,60   € 964,60   Gegund 
Meerwerk P2 € 1 335,60   € 1 335,60   Gegund 
Meerwerk P1 € 0,00   € 508,80   Gegund 

Raming erelonen incl. btw

 

€ 69 900,47

 

€ 70 166,85

 

Architect

€ 67 368,99

 

€ 67 517,22

 

Gegund

VC ontwerp

€ 442,72

 

€ 513,05

 

Gegund

VC verwezenlijking

€ 2 088,76

 

€ 2 136,58

 

Gegund

Werkingsmarge

 

€ 80 727,39

 

€ 45 752,18

 

Prijsherziening

 

€ 11 940,01

 

€ 12 907,76

 

Projectkost

 

€ 700 750,47

 

€ 679 332,81

 

 

Het budget, opgenomen in de meerjarenplanning 2014-2019/2020-2025, categorie DB is toereikend.

Bedrag voorzien bij fase definitief ontwerp

€ 700 750,47

Bedrag vrij te geven voor andere projecten in deze legislatuur

€ 21 417,66

Agion

Het dossier betreft een Agion dossier.
Op deze locatie zijn nog restmiddelen.

Er is nog geen principeakkoord.

Regelgeving: bevoegdheid

Gezien de projectkost > € 250 000 incl. btw heeft de raad van bestuur de beslissingsbevoegdheid.

Aanleiding en context

Op 21/10/2016 heeft de raad van bestuur het projectvoorstel van bovenvermeld project goedgekeurd voor een bedrag van € 446 948,45.

Het project omvatte volg percelen:
Perceel 1: Brandtechnische werken
Perceel 2: Renovatie sanitair deel 1
Perceel 3: Zonwering
Perceel 4: Schilderwerken
Perceel 5: Buitenschrijnwerk
Perceel 6: Zandbak
Perceel 7: Bekabelingswerken
Perceel 8: Bouwen luifels en beperkte renovatiewerken

Na opstart van het project bleken volgende percelen nog nodig:
Perceel 9: Renovatie sanitair deel 2
Perceel 10: Toegangscontrole
Perceel 11: Vloerwerken

Op 15/12/2017 keurde de raad van bestuur een scopewijziging en budgetverhoging goed met een projectkost van € 700 750,47.

Volgende percelen werden reeds gegund:

Onderwerp

Beslissingsorgaan/datum

Bedrag

Perceel 3

Zakelijk directeur d.d. 28/11/2016

€ 32 869,54

Perceel 1

Manager vastgoeprojecten d.d. 07/12/2016

€ 14 522,22

Perceel 5

Manager vastgoeprojecten d.d. 9/12/2016

€ 15 335,02

Perceel 2

Manager vastgoedprojecten d.d. 22/03/2017

€ 6 280,50

Perceel 8

Manager vastgoedprojecten d.d. 24/04/2017

€ 8 577,71

Perceel 6

Manager vastgoedprojecten d.d. 03/05/2017

€ 4 952,60

Perceel 9

Manager vastgoedprojecten d.d. 26/07/2017

€ 6 280,50

Perceel 10

Manager vastgoedprojecten d.d. 31/08/2017

€ 1 357,16

Perceel 11

Manager vastgoedprojecten d.d. 17/10/2017

€ 964,60

Deze beslissing betreft de gunning voor de werken van perceel 8.
Bij deze gunning wordt de status van de projectfiche op ‘gunning’ gezet.

Argumentatie

Gunning

De gunningsprocedure waarvoor gekozen is de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Het architectenbureau Cuypers & Q maakte het bestek SO/16/1171782 op. 

Het betreft een opdracht voor werken. Het dossier werd gepubliceerd op 30/10/2018. De opening van offertes vond plaats op 04/12/2018. 

Op 18/01/2019 werd onderhandeld. Op 25/01/2019 werd een BAFO ingediend.

De finale rangschikking van regelmatige offertes is (gerangschikt volgens prijs incl. btw):
1. Aannemingen Vegaudi bvba, Pulsebaan 41 bus 1, 2242 Pulderbos
2. Pit Antwerpen NV, Starrenhoflaan 27, 2950 Kapellen.
3. P.I.C. bvba, Leerweg 24, 9270 Laarne
4. Dillen Bouwteam NV, Puttestraat 15, 2490 Balen


Zie ook bijlage verslag van nazicht

Planning perceel 8:

Start werken voorzien op 08/04/2019
Einde werken voorzien op 29/11/2019

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, van de wet van 17 juni 2016, zal de opdracht gegund worden volgens de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking, omdat het goed te keuren bedrag (zonder de belasting op de toegevoegde waarde), het vastgestelde bedrag van €750 000,00, niet overschrijdt.

Beleidsdoelstellingen

4 - Lerende en werkende stad
1SLW03 - Door het organiseren en aanbieden van kwalitatief onderwijs biedt het Stedelijk Onderwijs eerlijke ontplooiingskansen, die elke lerende grijpt om talenten en competenties te ontwikkelen en door te groeien tot een verantwoordelijke wereldburger
1SLW0308 - Een innovatieve, duurzame, goed onderhouden infrastructuur in een warme, nette en toegankelijke omgeving biedt plaats aan alle huidige en toekomstige leerlingen, cursisten, personeel, ouders, partners, externe gebruikers en bezoekers
1SLW030801 - De realisatie van vastgoedprojecten leidt tot de verdere uitbouw van de infrastructuur

Besluit

De raad van bestuur ag stedelijk onderwijs beslist:

Artikel 1

De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt de gunning van perceel 8: bouwen luifels en beperkte renovatiewerken in de Stedelijke basisschool Musica, Lange Riddersstraat 48, 2000 Antwerpen goed aan Aanneming Vegaudi bvba, Pulsebaan 41 bus 1, 2242 Pulderbos voor het bedrag van € 427 624,31 excl. btw + 25 657,46 (6% btw) = € 453 281,77 incl btw.

Artikel 2

Uitvoering beslissing : Patriminium vastgoedprojecten

Artikel 3

De raad van bestuur beslist dat dit project in het masterplan onder projectnummer 590 wordt opgenomen en dat de boekhoudkundige referentie onderstaande code betreft :

PV SCC 00 DB590

OD_0801


Bijlagen

  • SO1171782_Verslag van nazicht van de offertes.pdf