Terug

2018_RVBAGSO_00181 - SO2018_891 - Raamovereenkomst leveren benodigdheden ten behoeve van kappersopleidingen AG SO - Gunningswijze en lastvoorwaarden - Goedkeuring

Raad van Bestuur AG Stedelijk Onderwijs
vr 30/11/2018 - 16:00 zaal Ijsbreker
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Daniëls; Fauzaya Talhaoui; Mie Branders; Peggy Pooters; Carine Leys; Koen Laenens; Lisa Geets; Claude Marinower; Bavo Smits; Marc Swyngedouw; Johan Klaps; Carine Sneyers

Afwezig

Greet De Vrij

Verontschuldigd

Freya Piryns

Secretaris

Carine Sneyers

Voorzitter

Claude Marinower
2018_RVBAGSO_00181 - SO2018_891 - Raamovereenkomst leveren benodigdheden ten behoeve van kappersopleidingen AG SO - Gunningswijze en lastvoorwaarden - Goedkeuring 2018_RVBAGSO_00181 - SO2018_891 - Raamovereenkomst leveren benodigdheden ten behoeve van kappersopleidingen AG SO - Gunningswijze en lastvoorwaarden - Goedkeuring

Motivering

Algemene financiële opmerkingen

De totale geraamde uitgave van deze opdracht, voor een looptijd van 4 jaar, bedraagt ca. € 264.462,84 exclusief btw of ca. € 320.000,00 inclusief 21% btw. Deze raming is gebaseerd op de uitgaven tijdens de looptijd van de huidige raamovereenkomst: ca. € 66.115,71 exclusief btw of ca. € 80.000,00 inclusief 21% btw op jaarbasis. 

Voor perceel 1 - Producten en materialen wordt de uitgave, voor een looptijd van 4 jaar, geraamd op ca. € 181.818,20 exclusief btw of ca. € 220.000,00 inclusief 21% btw.

Voor perceel 2 - Kleine elektrische apparaten wordt de uitgave, voor een looptijd van 4 jaar, geraamd op ca. € 82.644,64 exclusief btw of ca. € 100.000,00 inclusief 21% btw.

Regelgeving: bevoegdheid

Bevoegdheidsorgaan conform aankoopprocedures en goedkeuringsmatrix van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen.

Aanleiding en context

De huidige raamovereenkomst SO2013_058 loopt ten einde op 31 december 2018. Om de continuïteit van de leveringen te verzekeren, is het aangewezen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. Financiën/Aankoop stelt voor om voor deze opdracht openbare procedure met Europese bekendmaking SO2018_891 uit te schrijven. 

De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:

  • Perceel 1 – Producten en materialen
  • Perceel 2 – Kleine elektrische apparaten

De inschrijver kan voor één of beide percelen een offerte indienen.

De aanbestedende overheid zoekt een opdrachtnemer bij wie een breed pakket aan producten (een zo compleet mogelijk gamma huisproducten, een grote voorraad van de belangrijkste merkproducten, een uitgebreid aanbod in materialen, inclusief merkonafhankelijke dienstverlening t.b.v. de in dit bestek genoemde locaties) besteld kan worden tegen concurrerende prijzen. Dit moet leiden tot een keuzevrijheid die de kappersopleidingen binnen het AG SO in de gelegenheid stelt het onderwijs naar eigen inzicht in te richten.

De raamovereenkomst zal gesloten worden met één deelnemer (per perceel). De opdracht wordt toegekend aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend voor één of meerdere percelen, rekening houdend met de in het bestek bepaalde gunningscriteria. Alle voorwaarden worden in de raamovereenkomst bepaald. De deelnemers zullen niet opnieuw in mededinging worden gesteld.

De raamovereenkomst (per perceel) heeft een initiële looptijd van 12 maanden te rekenen vanaf de datum vermeld bij sluiting van het contract. Na het verstrijken van deze initiële looptijd kan de opdracht driemaal worden verlengd met een periode van één jaar, op basis van artikel 57 van de Wet op de overheidsopdrachten. 

Argumentatie

De betrouwbaarheid van de inschrijvers zal getoetst worden aan het toegangsrecht zoals bepaald in het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten klassieke sectoren.

Om de economische en financiële draagkracht van de inschrijver na te gaan, behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor de jaarrekeningen van de inschrijver nader te onderzoeken. De financiële ratio's dienen overwegend positief te zijn. 

Om zijn technische bekwaamheid aan te tonen, voegt de inschrijver een recente en controleerbare lijst van minimum drie referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten (zoals beschreven in het technisch luik van het bestek) toe aan zijn offerte.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte, rekening houdend met volgende gunningscriteria (geldig voor elk perceel):

  • prijs: 40 punten
    • offerteprijs: 35 punten
    • volumekorting: 5 punten
  • dienstverlening: 25 punten
  • catalogus: 15 punten
  • kwaliteit van de aangeboden items: 10 punten
  • duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen: 10 punten
Op basis van de afweging van al deze criteria rekening houdende met het gewicht dat er aan werd toegekend, zal de opdracht (per perceel) gegund worden aan de inschrijver die de economisch voordeligste regelmatige offerte, vanuit het oogpunt van de aanbestedende overheid, heeft ingediend.

Juridische grond

  1. Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.
  2. Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren. 
  3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken. 
  4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten. 
  5. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
  6. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.

De in dit deel weergegeven toepasselijke reglementering is niet-limitatief opgesomd. De inschrijver wordt geacht alle van toepassing zijnde bepalingen te kennen en in overstemming met de van toepassing zijnde regelgeving en normen te hanteren.

Beleidsdoelstellingen

4 - Lerende en werkende stad
1SLW03 - Door het organiseren en aanbieden van kwalitatief onderwijs biedt het Stedelijk Onderwijs eerlijke ontplooiingskansen, die elke lerende grijpt om talenten en competenties te ontwikkelen en door te groeien tot een verantwoordelijke wereldburger
1SLW0309 - Een klantgericht financieel beleid verhoogt de transparantie en kosten-efficiëntie
1SLW030902 - Een geuniformiseerd en kostenbewust aankoopbeleid verhoogt de kosten-efficiëntie en transparantie van de aankopen

Besluit

De raad van bestuur ag stedelijk onderwijs beslist:

Artikel 1

De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt het bestek SO2018_891 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van benodigdheden ten behoeve van kappersopleidingen van het AG SO goed. De opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure met Europese bekendmaking. De aanbestedende overheid kiest de economisch meest voordelige offerte (rekening houdend met de gunningscriteria).

Artikel 2

Uitvoering beslissing:

Taak Verantwoordelijke Timing
 Publicatie van de overheidsopdracht via e-Notification  Financiën/Aankoop   Na vrijgave beslissing raad van bestuur 

Communicatiemiddel:

Beleidsbuzz NEE
Ander communicatiemiddel e-Notification 

Artikel 3

De raad van bestuur regelt de financiële gevolgen als volgt

Omschrijving Bedrag Boekingsadres
Raamovereenkomst leveren benodigdheden t.b.v. kappersopleidingen AG SO - Perceel 1 - Producten en materialen ca. € 181.818,20 exclusief btw of € 220.000,00 inclusief 21% btw voor de totale looptijd van 4 jaar

Alle scholen en centra binnen het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen die een kappersopleiding bieden

Budgetperiode: 2019 - 2023

Raamovereenkomst leveren benodigdheden t.b.v. kappersopleidingen AG SO - Perceel 2 - Kleine elektrische apparaten ca. € 82.644,64 exclusief btw of € 100.000,00 inclusief 21% btw voor de totale looptijd van 4 jaar

Alle scholen en centra binnen het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen die een kappersopleiding bieden

Budgetperiode: 2019 - 2023


Bijlagen

  • 891_Bijlage_B1_Inventaris_Perceel1.xlsx
  • 891_Bijlage_B2_Gedetailleerde_inventaris_Perceel1.xlsx
  • 891_Bijlage_B3_Inventaris_Perceel2.xlsx
  • 891_Bijlage_B4_Gedetailleerde_inventaris_Perceel2.xlsx
  • 20181112_SO2018_891_Benodigdheden_kappersopleiding_.pdf