Openbaar onderzoek
De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Startdatum |
Einddatum |
Schriftelijke bezwaar-schriften |
Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften |
Petitie-lijsten |
Digitale bezwaar-schriften |
12 juli 2018 |
10 augustus 2018 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Conform artikel 24 en 42 van het Omgevingsvergunningsdecreet heeft het college of de gemeentelijke omgevingsambtenaar de bevoegdheid advies uit te brengen voor de vergunningsaanvragen op haar grondgebied waarvoor de deputatie, de Vlaamse regering of de gewestelijke omgevingsambtenaar de bevoegde overheid is, tenzij:
Het college heeft op 17 november 2017 (jaarnummer 2017_CBS_08858) beslist om de adviesbevoegdheid op te nemen.
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij de Vlaamse Regering of de gewestelijke omgevingsambtenaar, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
De Vlaamse Regering of de gewestelijke omgevingsambtenaar verzoekt het college of de gemeentelijke omgevingsambtenaar om:
Projectnummer : |
OMV_2018037053 |
Gegevens van de aanvrager: |
mevrouw Nancy Geyskens met als adres Frankrijkstraat 91 te 1070 Anderlecht en NV PR NATIONALE MAATSCHAPPIJ DER BELGISCHE SPOORWEGEN met als contactadres Frankrijkstraat 56 te 1060 Sint-Gillis (bij-Brussel) |
Ligging van het project: |
Posthofbrug ZN te 2600 Berchem (Antwerpen) |
Kadastrale gegevens: |
afdeling 21 sectie A nr. 160L2 |
Vergunningsplichten: |
stedenbouwkundige handelingen. |
Voorwerp van de aanvraag: |
bouwen van een nieuwe pendelparking |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
Bestaande toestand
Inhoud van de aanvraag
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
Advies |
lokale politie/ centrale preventie (LP/CP) |
5 juli 2018 |
Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
Geen tijdig advies ontvangen waardoor aan de adviesvereiste kan worden voorbijgegaan |
lokale politie/ verkeerspolitie (LP/VK/SE) |
5 juli 2018 |
12 juli 2018 |
Gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
stadsbeheer/ groen en begraafplaatsen |
5 juli 2018 |
5 juli 2018 |
stadsontwikkeling/ vergunningen/ milieuvergunningen) |
5 juli 2018 |
12 juli 2018 |
stadsontwikkeling/ mobiliteit |
5 juli 2018 |
16 juli 2018 |
stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ archeologie |
5 juli 2018 |
13 juli 2018 |
ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie |
5 juli 2018 |
6 augustus 2018 |
cultuur, sport, jeugd en onderwijs/ centrale jeugddienst ruimte (CS) |
5 juli 2018 |
Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
stadsbeheer/ vastgoed/ ontwikkeling/ bouwprojecten |
5 juli 2018 |
19 juli 2018 |
DL adresbeheer (huisnummers) |
5 juli 2018 |
5 juli 2018 |
stadsontwikkeling/ ruimte |
5 juli 2018 |
Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
stadsontwikkeling/ ontwerp en uitvoering/ ontwerpers |
5 juli 2018 |
27 augustus 2018 |
Toetsing voorschriften
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het goed is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s’
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een parkgebied. De parkgebieden moeten in hun staat bewaard worden of zijn bestemd om zodanig ingericht te worden, dat ze, in de al dan niet verstedelijkte gebieden, hun sociale functie kunnen vervullen. (Artikel 14 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor gemeenschapsuitrusting en openbare nutsvoorziening. Onder gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen dient te worden begrepen voorzieningen die gericht zijn op de bevordering van het algemeen belang en die ten dienste van de gemeenschap worden gesteld. De idee van dienstverlening (verzorgende sector) aan de gemeenschap is derhalve rechtstreeks aanwezig. Artikel 4.4.8.van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening schrijft voor dat in gebieden die op de gewestplannen zijn aangewezen als gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen, handelingen van algemeen belang en de daarmee verbonden activiteiten te allen tijde kunnen worden toegelaten, ongeacht het publiek of privaatrechtelijk statuut van de aanvrager of het al dan niet aanwezig zijn van enig winstoogmerk. Als gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen kunnen eveneens worden beschouwd een school, een voor het publiek toegankelijke toegangsweg tot een vergund gebouwencomplex in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen en neveninrichtingen naast een autosnelweg. Alhoewel in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen in principe geen gebouwen met een woonfunctie zijn toegelaten, heeft de Raad van State bovendien niettemin geoordeeld dat service-flats voor bejaarden kunnen worden vergund in dergelijk gebied. Ook een nomadenkamp werd door de Raad van State beschouwd als een gemeenschapsvoorziening en openbare nutsvoorziening. (Artikel 17 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor gemeenschapsuitrusting en openbare nutsvoorziening. Onder gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen dient te worden begrepen voorzieningen die gericht zijn op de bevordering van het algemeen belang en die ten dienste van de gemeenschap worden gesteld. De idee van dienstverlening (verzorgende sector) aan de gemeenschap is derhalve rechtstreeks aanwezig. Artikel 4.4.8.van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening schrijft voor dat in gebieden die op de gewestplannen zijn aangewezen als gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen, handelingen van algemeen belang en de daarmee verbonden activiteiten te allen tijde kunnen worden toegelaten, ongeacht het publiek of privaatrechtelijk statuut van de aanvrager of het al dan niet aanwezig zijn van enig winstoogmerk. Als gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen kunnen eveneens worden beschouwd een school, een voor het publiek toegankelijke toegangsweg tot een vergund gebouwencomplex in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen en neveninrichtingen naast een autosnelweg. Alhoewel in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen in principe geen gebouwen met een woonfunctie zijn toegelaten, heeft de Raad van State bovendien niettemin geoordeeld dat service-flats voor bejaarden kunnen worden vergund in dergelijk gebied. Ook een nomadenkamp werd door de Raad van State beschouwd als een gemeenschapsvoorziening en openbare nutsvoorziening. (Artikel 17 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
De platte daken van de liftschachten en trappenkernen zijn groter dan 20 m² en worden niet als groendak aangelegd. Dit is oplosbaar mits voorwaarde op te leggen.
Er wordt geen toezichtsput voorzien aan elk van de aansluitingspunten (DWA / RWA) en de aansluitingspunten zelf liggen verder uit elkaar dan 0,50 m. Dit is oplosbaar mits voorwaarde op te leggen.
Er is onvoldoende informatie om de olieafscheider te beoordelen.
Sectorale wetgeving
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Voorliggende aanvraag omvat het bouwen van een parkeergebouw. Het perceel wordt momenteel reeds gebruikt als gelijkvloerse parking. De bestaande functie blijft behouden en is passend in de omgeving gezien de ligging aan de Singel en vlakbij het station Berchem.
Door de stapeling van parkeerplaatsen wordt er zuinig omgesprongen met de schaarse bouwruimte rondom het station Berchem. Dit is een positieve evolutie waardoor er ruimte vrijkomt. Dit gebouw past binnen de gemaakte studies voor de herontwikkeling van de stationsomgeving:
Zo werd er reeds een herbestemming van het oude postgebouw gedaan naar gemengde kantoorzone. Dit kenmerkt zich in losstaande bouwvolumes waarrond er open pleinruimte is.
- Het seinhuis dat naast het stationsgebouw staat, zal verhuizen naar de voormalige gelijkvloerse NMBS parking. Dit gebouw is reeds in aanbouw. En betreft tevens een los en vrijstaand gebouw waarrond er ruimte is voor parking voor deze functie en vergroening
- De bouw van een fietsostrade op grondtalud en brugdelen is reeds gerealiseerd en in gebruik.
- De bouw van een fuifruimte zal tegen de gevel van het parkeergebouw en tegen het landhoofd van de spoorbruggen gebouwd worden
Door het bouwen van een gestapelde parking is het dus mogelijkhet seinhuis te verhuizen van het stationsgebouw naar de site aan de Posthofbrug. Groot voordeel is dat hierdoor er grote ruimtes vrijkomen in het stationsgebouw Berchem dat voor andere functies gebruikt kunnen worden. Een belangrijke noodzaak is het voorzien van een grote inpandige fietsstalling om de tijdelijke oplossing met fietsrekken op het stationsplein te kunnen verhuizen. De stad Antwerpen heeft ook recent de opdracht gegeven om 2 nieuwe fietsbruggen over de Ring en Singel te bouwen die rechtstreeks toekomt in het voormalige Seinhuis, dusdanig rechtstreeks in een mogelijks toekomstige inpandige fietsenstalling.
De versnelde bouw van de gestapelde parking is dus van belang om de korte termijn heropwaardering van het stationsgebouw Berchem te kunnen doen.
Tevens zal de compensatie van de tijdelijk verloren gegane parkeerplaatsen door de bouw van het nieuwe seinhuis van belang zijn om het overstappunt Station Berchem verder uit te bouwen en versterken. Meer parking aan het station geeft meer klanten voor de trein en dus een ontlasting van de verkeerscongestie op de Vlaamse snelwegen.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
Voldoende kennis van de ruimtelijke kenmerken van de omgeving dient ingezet te worden opdat het op te richten op doelbewuste en gemotiveerde wijze een relatie aangaat met de omgeving. Ongeacht of de gebouwen op zich al dan niet een bijzondere beeldwaarde hebben vormen ze samen een eenheid, een straatbeeld, een bouwblok of een typische wijk. Het is daarom essentieel om bij nieuwbouw steeds de ruimere context van de werken te bekijken en de voorgestelde werken uit te voeren waarbij het samengaan van het gebouw met zijn omgeving wordt . In gebieden waar de bebouwing een sterke samenhang vertoont, zal het over het algemeen wenselijk zijn om de schaal en de geleding van de bestaande bebouwing te volgen. Dat wil nog niet zeggen dat alle uiterlijke kenmerken zomaar gekopieerd moeten worden. Het gebouw moet dus niet uniform of eenvormig zijn met zijn omgeving maar wel een bewuste relatie aangaan met zijn omgeving. In sommige gevallen is het denkbaar dat ook een contrast of een interpretatie kan zorgen voor het goed samengaan van het gebouw met de omgeving, zeker wanneer dit de kwaliteit van de omgeving ten goede komt. Daarom is het aangewezen om het gebouw in een ruimer gebied te zien omdat op die schaal de harmonie duidelijker merkbaar is. Dit ruimer gebied is het referentiebeeld om het samengaan aan te toetsen. Soms is het referentiebeeld een bouwblok of een wijk, andere keren is de straat zelf een uitstekend referentiebeeld om het samengaan te bepalen, maar meestal kijkt men naar de gebouwen langs dezelfde zijde van de straat als het gebouw waarvoor de vergunningsaanvraag wordt ingediend en dit van straathoek tot straathoek. Het gebouw wordt steeds bekeken vanuit een logisch geheel in de omgeving waar een samenhang merkbaar is.
Bij de beoordeling van de aanvraag kan ook rekening worden gehouden met toekomstige ontwikkelingen. In de ontwikkeling van de stad tekenen zich vaak tendensen af voor een nakende transformatie. Het bestaande referentiekader hoeft daarom niet zomaar bevroren te worden. Het kan morgen al voorbijgestreefd zijn.
Het terrein betreft een geïsoleerd terrein tussen spoor- en weginfrastructuur. De gebouwen op zulke terreinen in de omgeving, aan deze structuren, die geen deel uitmaken van een bouwblok, zijn kenmerkend vrijstaande, alzijdige gebouwen aan de weginfrastructuur.
Voorbeelden hiervan zijn de in aanbouw zijnde site Post X aan de overzijde van de spoorberm. Gekenmerkt door vrijstaande volumes met daarrond semi openbaar domein.
Ander voorbeeld aan de overzijde van de ring, ook aan de Posthofbrug, een kantoorlocatie met ook vrijstaande langblokken met daarrond circullatieruimte.
Het voorliggende gebouw is een vrijstaand gebouw dat enkel op haar linkerzijgevel aansluit op een nog te bouwen fuifruimte. Deze fuifruimte sluit naadloos aan op het landhoofd van de spoorweg en het parkeergebouw. Hierdoor word deze hoek verzorgd afgewerkt.
Echter is het fuifgebouw beduidend lager dan het parkeergebouw. Het is daarom niet nodig te investeren in een volledig dichte linkerschijdingswand. In voorwaarde wordt opgelegd dat deze best op de bovenliggende verdiepingen opengemaakt wordt. Zo is er uniformiteit met het open fietsparkeergebouw aan de overzijde.
De rechterzijgevel is ook dicht voorzien, ook deze kan opengemaakt worden. Het nieuwe seinhuis en parkeergebouw schrijven zich in in het losstaande volume typologie van de omliggende zones (Post X en Citylink). Er is dus geen noodzaak om de muur dicht te voorzien aangezien er geen tegenbouw vanuit het seinhuis nodig zal zijn.
Ook zonder deze open te maken is de bouw van het parkeergebouw aanvaardbaar voor de stad.
Een kleiner gebouw voorzien op het beschikbare perceel is niet aan de orde aangezien dan het aantal plaatsen niet gehaald zal worden, alsook is door de verschillende bouwheren/grondeigenaars een zo optimaal mogelijk en afgestemd voorstel tot inplanting van de 3 functies tot stand gekomen. Aangezien de eigenaars hier akkoord zijn zuinig om te springen met de beschikbare ruimte kan dit enkel toegejuichd worden vanuit de overheid.
Het seinhuis en parkeergebouw hebben ook een afwijkende voorgevellijn. Dit is van belang om een veilige in- en uitrit te voorzien voor beide functies, alsook de nodige open publieke ruimte te voorzien voor het parkeergebouw. Het parkeergebouw plaatst zich evenwijdig aan de spoorweg en fietsostrade. Door het driehoekig voorplein ontstaat er een mooie ruimtelijke beleving voor het parkeergebouw, is er ruimte voor een kwalitatieve aanleg en ook ruimte voor veilig laad-en losverkeer voor het fuifgebouw. Dezelfde methodiek is ook toegepast bij Post X waar de gebouwen zich haaks op de snelweg georiënteerd hebben, en dusdanig niet geschikt naar de oriëntatie van de lokale weg. Aan de Singel kent Post X ook driehoekige voorpleinen. Deze bevorderen de ruimtelijke beleving vanuit het straat. Hierdoor ontstaat er een goede relatie tot de straat.
Visueel-vormelijke elementen
Volgens de beschrijvende nota betreft het een open parkeergebouw met een open gevelbekleding in houten structuur. De gevels op de perceelsgrenzen worden echter volledig blind uitgewerkt in zichtbeton, wat in schril contrast staat met de open gewerkte voorgevel. In voorwaarden zal opgelegd worden deze open te voorzien.
Mobiliteitsimpact
De aanvraag betreft de bouw van een parkeergebouw voor 427 wagens, op een deel van een site waar tot voor kort een gelijkgrondse stationsparking was voor 255 wagens. Delen van dit terrein worden in de nabije toekomst ingenomen, in hoofdzaak door een seingebouw. In de vergunning voor de bouw van het seingebouw werd opgenomen dat de ingenomen parkeerplaatsen (circa 170) dienden gecompenseerd te worden, en dat ook de parkeerplaatsen voor het personeel van het seingebouw (ca. 54) in de nabije omgeving moesten ondergebracht worden. Recent werd bij de aanleg van de fietsostrade op de Posthofbrug ook een 74-tal publieke parkeerplaatsen geëlimineerd. Gezien de hoge straat-parkeerdruk in de omgeving is compensatie in bestaande of nieuwe inpandige parking(s) aangewezen.
Deze aanvraag geeft dus een kwalitatieve invulling van al deze voorwaarden en noden.
De beschrijvende nota en de mobiliteitsstudie die gevoegd zijn bij deze aanvraag geven een argumentatie voor de huidige aanvraag van 427 parkeerplaatsen. Men gaat hierbij uit van een toename van het aantal treinreizigers (en voor- en natransport per auto) van 40% en voorziet verder ruimte voor eigen personeel (60 plaatsen), occasioneel gebruik (30 plaatsen) en 15% comfortmarge.
Mits dit geen overmatige verkeersdruk creëert in deze reeds sterk verzadigde omgeving, is het echter toch verdedigbaar om hier een parkeergebouw voor 427 wagens te realiseren. Vooral omdat de geparkeerde wagens aan het station, langere pendelverplaatsingen op vlaamse snelwegen vermindert, en het treingebruik doet toenemen. Dit is positief om de Modal Split 50/50 mee te bekomen. Het betreft dusdanig een strategische mobiliteitsingreep voor de Antwerpse agglomeratie.
Het parkeergebouw herneemt de parkeerplaatsen die er eerder waren, op de site zelf (255) en op de Posthofbrug (74), en vult dit aan met inpandige parkeerruimte voor het seinhuis (60). Het aantal parkeerplaatsen voor reizigers wordt uitgebreid met 38 plaatsen, wat aanvaardbaar is gelet op de belangrijke rol van het station Antwerpen-Berchem en de ambitie om te groeien.
Er zijn echter een aantal belangrijke bemerkingen / tekortkomingen:
Daarnaast wordt suggereert om:
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
De stad plant een heraanleg van de brughelling naast het nieuwe parkeergebouw. Stad en NMBS zullen samenzitten om de nieuwe in- en uitrit te verwerken in de heraanlegplannen van de brughelling.
Er dient afgestemd te worden of deze met de heraanleg van de Posthofbrug reeds definitief kan worden aangelegd op de nieuwe plaats (met afgeschuinde inritband, aanpaste fundering enz.), zoniet dient deze achteraf aangepast te worden op kosten van NMBS.
Daarnaast wordt er in het project een smalle groenstrook behouden ter hoogte van de overgang. Tevens is er sprake van dat de bestaande verlichtingspalen moeten verplaatst worden en wordt voorzien om de bomen te rooien. De bomen die bewaard blijven moeten beschermd worden tijdens de werken en elke gerooide hoogstammige boom dient gecompenseerd te worden door een nieuwe hoogstammige boom op hetzelfde perceel.
Gezien deze nu reeds in een smalle groenstrook staan (buiten de afsluiting van de bestaande parking), is het niet duidelijk wat deze verplaatsing inhoudt en wat de exacte grens der werken is. Dit dient verder te worden afgestemd met de geplande heraanlegwerken van de Posthofbrug door de stad Antwerpen. Stad en NMBS kunnen hier als goede naburen een werfafstemming opzetten.
Advies van het college
Gunstig advies te verlenen voor de aanvraag tot omgevingsvergunning onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
Om uitdroging van de wortelzone te voorkomen tijdens een droogzuiging van de werf, moet water worden gegeven aan de boom, tenzij bodemonderzoek zou uitwijzen dat dit niet nodig is.
Naast de wortelzone moeten ook de stam en de kroon beschermd worden. Als de wortelzone volledig kan afgeschermd worden, zijn de stam en het onderste deel van de kroon uiteraard ook ineens afgeschermd. Kan de wortelzone niet volledig afgeschermd worden, dan moeten voor het beschermen van de stam en onderste deel van de kroon ook beschermingsmaatregelen op maat opgesteld worden.
Om schade aan het bovenste deel van de kroon te voorkomen moet de aannemer, als hij een kraan gaat gebruiken, een voldoende hoge kraan voorzien. Als de kraan rond draait met een last eraan, mag niets de top van de boom raken. De aannemer mag ook geen snoeiwerken uitvoeren om ruimte te krijgen voor een kraan of voor om het even welke machine of stelling of … .
Het is aangewezen om voor de nodige onderzoeken en voor het opstellen van beschermingsmaatregelen op maat, een gecertificeerd boomverzorger te raadplegen.
8. Bij het aanplanten van een nieuwe boom moeten volgende zaken in acht genomen worden:
9. Afstemming nodig m.b.t. de overgang publieke ruimte Posthofbrug (geplande heraanleg Posthofbrug door stad Antwerpen) (praktische opmerking en dusdanig geen bezwaar voor de vergunningverlening aangezien standaard bij grote bouwwerken die samenvallen met heraanleg openbaar domein. );
10. De kopse gevels van het gebouw open te voorzien met houten gevelbekleding, zoals de zuid-west en noord-oost, in plaats van gesloten met zichtbeton om een alzijdigheid te bekomen. Met uitzondering van de linkse zijgevel, meer bepaald het deel waartegen de fuifzaal aangebouwd zal worden. De rest dient wel open voorzien te worden.
Groendaken te voorzien conform artikel 38 van de bouwcode.
Aansluitingen van waterafvoeren te voorzien conform artikel 41 van de bouwcode.
Een olieafscheider te voorzien conform artikel 44 van de bouwcode.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap |
Datum |
Ontvangst adviesvraag |
20 juni 2018 |
Start openbaar onderzoek |
12 juli 2018 |
Einde openbaar onderzoek |
10 augustus 2018 |
Gemeenteraad voor wegenwerken |
geen |
Uiterste adviesdatum |
10 augustus 2018 |
Het college beslist een voorwaardelijk gunstig advies, zoals geformuleerd in de argumentatie, te geven op de vergunningsaanvraag.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
SW/V | Het advies college te bezorgen aan de instantie die advies gevraagd heeft. |