De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Kruishofstraat in de districten Antwerpen en Wilrijk:
Om het sluipverkeer in de Kruishofstraat tegen te gaan, werd het beperkt eenrichtingsverkeer ingevoerd, tussen de Jan Van Rijswijcklaan en de Jasmijnstraat, met toegelaten richting naar de Jasmijnstraat. Na protest van enkele bewoners werd in juli 2018 een bevraging gedaan in de buurt. Daaruit blijkt dat de meerderheid terug het tweerichtingsverkeer wil.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Wilrijk keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kruishofstraat in de districten Antwerpen en Wilrijk, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 26 januari 2018 (jaarnummer 754), gezien het betreffende deel van de Kruishofstraat niet op haar grondgebied ligt.