Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur.
De geschiktheid van de inschrijver dient te worden aangetoond aan de hand van:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Bij beslissing van 20 september 2013 (jaarnummer 9438) keurde het college het principe goed, dat een raamovereenkomst dient te worden opgemaakt voor de aanstelling van een groepsbrede commissaris-revisor.
In uitvoering van deze principebeslissing werd in het verleden opdracht GAC/2014/2743 uitgeschreven. Het college gunde op 5 juni 2015 (jaarnummer 4725) de raamovereenkomst voor het aanstellen van een commissaris-revisor voor de autonome gemeentebedrijven en de EVA-vzw’s aan BDO Bedrijfsrevisoren Burg. Ven. CVBA, The Corporate Village - Elsinore Building - Leonardo Da Vincilaan 9 E6 te 1935 Zaventem, met ondernemingsnummer 0431.088.289. Deze overeenkomst neemt op 30 juni 2019 een einde.
Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren, wenst de stad Antwerpen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. De Gemeenschappelijk Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2018_00463 uit te schrijven.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren voor de periode van 2019 tot en met 2023.
Het college keurt bestek GAC_2018_00463 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het aanstellen van een commissaris-revisor voor de groep Antwerpen goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het aanstellen van een commissaris-revisor voor de groep Antwerpen
|
|
Budgetten van verschillende entiteiten
|
met orderbons
|
Budgetten van verschillende entiteiten
|