Terug

2019_CBS_01470 - Omgevingsvergunning - OMV_2018148668. Wittestraat 80. District Antwerpen - Weigering

college van burgemeester en schepenen
vr 22/02/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Annick De Ridder, schepen; Glenn Verspeet, Plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_01470 - Omgevingsvergunning - OMV_2018148668. Wittestraat 80. District Antwerpen - Weigering 2019_CBS_01470 - Omgevingsvergunning - OMV_2018148668. Wittestraat 80. District Antwerpen - Weigering

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2018148668

Gegevens van de aanvrager:

BVBA KALI CONSULT met als adres Engelendreef 5 te 2970 Schilde

Ligging van het project:

Wittestraat 80 te 2020 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 9sectie I nrs. 2424L13 en 2424D15

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen.

Voorwerp van de aanvraag:

omvormen en verbouwen van een handelspand met woongelegenheid tot een meergezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          Wittestraat 80:

  • 16/05/1958: vergunning (18#38104) voor verbouwingswerken;
  • 29/05/1989: vergunning (86#890210) voor gevelverbouwing, verbouwing;

-          Limburgstraat 83:

  • 12/04/1918: vergunning (1918#7533) voor binnenveranderingen;
  • 06/05/1919: vergunning (1919#7908) voor binnenveranderingen;
  • 10/07/1964: vergunning (18#46695) voor voorgevelverbouwing.

Laatst vergunde toestand

-          Wittestraat 80:

  • hoekpand in gesloten bebouwing van twee bouwlagen onder hellend dak;
  • het perceel is volledig bebouwd;
  • op het gelijkvloers is er een winkel met berg- en werkplaatsen;
  • de winkel loopt gedeeltelijk door in het naastgelegen pand Wittestraat 78;
  • op de verdieping is er een woongelegenheid met dakterras;

-          Limburgstraat 83:

  • eengezinswoning in gesloten bebouwing van twee bouwlagen onder hellend dak;
  • achter het hoofdgebouw is er links een achterbouw en rechts een smalle koer.

Bestaande toestand

-          de percelen zijn volledig bebouwd;

-          beide panden werden samengevoegd;

-          het volledige gelijkvloers wordt ingenomen met ruimtes in functie van de winkel op de hoek;

-          op de verdiepingen is er één aaneengesloten woongelegenheid, bereikbaar via de trap van het pand in de Limburgstraat;

-          het leefgedeelte bevindt zich op de eerste verdieping;

-          het nachtgedeelte bevindt zich op de onderdakse tweede verdieping.

Inhoud van de aanvraag

-          omvormen en verbouwen van een handelspand met woongelegenheid tot een meergezinswoning;

-          het hellend dak wordt gesloopt en er worden twee bijkomende bouwlagen voorzien, de derde verdieping wordt uitgevoerd onder een mansardedak;

-          de kroonlijsthoogte verhoogt van 7,62 m naar 9,50 m en de bouwhoogte van 10,77 m naar 12,63 m;

-          er worden 4 appartementen met twee slaapkamers ingericht, één op elke verdieping  met een netto-vloeroppervlakte van:

  • app. 01: 99,02 m2;
  • app. 02: 87,65 m2;
  • app. 03: 83,84 m2;
  • app. 04: 79,75 m2;

-          de toegang tot de meergezinswoning bevindt zich in de Limburgstraat;

-          de kelderverdieping wordt vergroot, uitgediept en ingericht met een fietsenstalling voor 12 fietsen, een afvalberging, een meterlokaal en 4 privatieve bergingen;

-          het gelijkvloers wordt aan de achterzijde van de voormalige eengezinswoning weer opengewerkt en ingericht als tuin bij het gelijkvloerse appartement;

-          onder deze tuinzone wordt een hemelwaterput van 7.500 l en een septische put van 5.000 l voorzien;

-          de kopse gevel op de hoek wordt op elke verdieping uitgewerkt met een uitpandig terras;

-          de gevels worden afgewerkt met witgrijze bepleistering en een plint uit blauwe hardsteen;

-          de mansarde wordt afgewerkt in grijze zink;

-          het buitenschrijnwerk is uit zwartgrijs pvc;

-          het nieuwe platte dak wordt aangelegd als een groendak.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

brandweer/ risicobeheer/ preventie

3 januari 2019

24 januari 2019

Voorwaardelijk gunstig

Fluvius

3 januari 2019

9 januari 2019

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

3 januari 2019

3 januari 2019

ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie

3 januari 2019

17 januari 2019

stadsontwikkeling/ mobiliteit

3 januari 2019

11 januari 2019

stadsontwikkeling/ vergunningen/ stedenbouwkundige vergunningen/ geacht vergund

3 januari 2019

8 januari 2019

 

Toetsing voorschriften

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
(De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 26 Afvalverzameling:
    de afvalberging dient voorzien te worden van verluchting, dit staat niet vermeld op de plannen;
  • artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen:
    de fietsenberging bevindt zich in de kelder en er is geen fietsgoot voorzien aan de trap;
  • artikel 30 Autostalplaatsen en fietsparkeerplaatsen:
    het aantal woongelegenheden vermeerdert en er worden geen parkeerplaatsen ingericht;
  • artikel 34 Stabiliteit en scheidingsmuren:
    scheidingsmuren hebben een minimale dikte van 0,18 m. De scheidingsmuren op het gelijkvloerse appartement ter hoogte van de keuken zijn smaller;

 

Sectorale wetgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 8 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het algemeen waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
 

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag wijkt af van volgende artikels van de bouwcode:

  • Artikel 26 Afvalverzameling: De afvalberging dient voorzien te worden van verluchting. Van dit voorschrift kan met betrekking tot een minimum aan comfort en hygiëne voor de bewoners, niet afgeweken worden. Dit staat niet vermeld op de plannen en zal bij een gunstig advies in voorwaarde worden opgelegd;
  • Artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: De fietsenberging bevindt zich in de kelder waarvan de inrichting niet voldoet aan het gebruiksgemak. In het geval van een gunstig advies wordt in voorwaarde opgelegd te voldoen aan de inrichtingsprincipes conform bouwcode artikel 29;
  • Artikel 30 Autostalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: Het aantal woongelegenheden vermeerdert en er worden geen parkeerplaatsen ingericht;
  • Artikel 34 Stabiliteit en scheidingsmuren: Scheidingsmuren hebben een minimale dikte van 0,18 m. De scheidingsmuren op het gelijkvloerse appartement ter hoogte van de keuken zijn smaller. In het geval van een gunstig advies zal in voorwaarde worden opgelegd de scheidingsmuur uit te voeren conform bouwcode artikel 34.

 

Functionele inpasbaarheid

De Wittestraat en Limburgstraat worden gekenmerkt door handelshuizen en woningen in gesloten bebouwing. De aanvraag is voor advies opgestuurd naar de bedrijfseenheid ondernemen en stadsmarketing/business en innovatie. De dienst gaf de volgende beoordeling:

De aanvraag omvat het omvormen van een voormalig handel/reca-gelijkvloers in een pand met bovenliggende woonruimte naar een pand met op alle verdiepingen woonruimte. Op een niet-strategische locatie buiten de afgebakende kernwinkelgebieden en horecagebieden, zoals dit pand, is het behoud van een commerciële functie niet op te leggen. Omvorming naar woonruimte wordt op deze locaties gunstig beoordeeld.’

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 2 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding van het aantal wooneenheden.

Volgens de laatst vergunde toestand gaat het om 1 handelshuis en 1 ééngezinswoning. Die 2 panden worden samengevoegd en er komen in het totaal 4 appartementen, er is dus een uitbreiding met 2 wooneenheden.

 

Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1.

 

De werkelijke parkeerbehoefte is 2.

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

Het plan voorziet niet in (minstens) het aantal te realiseren plaatsen. Vanuit oogpunt goede ruimtelijke ordening is dit onaanvaardbaar. Er dient gezocht naar een oplossing op eigen terrein.

 

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 2 – 0 = 2.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2 –0  = 2.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen van 5 juni 2017. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 2 plaatsen.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Gelet op het feit dat de hoekpanden in de Wittestraat  telkens een kop van een bouwblok vormen door 3 bouwlagen en een daklaag, wordt geoordeeld dat het voorgestelde project inzake bouwlagen en dakvorm aanvaardbaar is in de stedelijke context. De aansluiting van het bouwvolume met het pand Limburgstraat 81 is ruimtelijk aanvaardbaar indien de scheidingsmuur de dakvorm van het mansarde dak volgt en niet recht wordt afgebouwd. Zo wordt er geen aanzet gecreëerd om verder in de straat aan te sluiten op de vierde bouwlaag.

 

Visueel-vormelijke elementen

De gebruikte materialen, de profilering, de textuur en de kleuren doen steeds een duidelijke uitspraak over de architectuur van een gebouw en bepalen in belangrijke mate de beeldkwaliteit van het gebouw en zijn samenhang met de omgeving. Het straatbeeld in de onmiddellijke omgeving wordt bepaald door een gevelafwerking in baksteen in lichte tinten met aandacht voor geveldetaillering. De voorgestelde materialisatie (wit/grijze gevelbepleistering) is niet kenmerkend in de omgeving en daarom niet aanvaardbaar voor een volledige gevelafwerking. Vanuit duurzaamheid is het bijvoorbeeld aangewezen een verdiepingshoge plint te voorzien in een steenachtig materiaal in plaats van in bepleistering. Daardoor ontstaat er een geleding in de gevel die ook de lezing van het gebouw ten goede komt en aansluit bij de gevels van de hoekpanden van het kruispunt. Deze geleding kan mogelijk ook gerealiseerd worden door de gevel op het gelijkvloers wat meer hoogte te geven. De overige voorgestelde materialen (buitenschrijnwerk in PVC grijs, blauwe hardstenen dorpels en plint en een zinken dakafwerking) zijn wel aanvaardbaar voor de stedelijke context van het voorliggend pand.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Het openbreken van de tuin is positief voor de leefkwaliteit van het appartement op het gelijkvloers. De tuin is echter enkel bereikbaar via de hoofdslaapkamer. Dit is geen logische indeling en beïnvloedt het gebruiksgenot op een negatieve manier. Het contact met de buitenruimte is immers niet optimaal. In een ideale situatie is de gelijkvloerse tuin gelegen aan de leef-/ eetruimte van het appartement.

Voor de beoordeling van het gebruik van de fietsenstalling is de aanvraag voor advies opgestuurd naar de bedrijfseenheid stadsontwikkeling/mobiliteit. De dienst gaf de volgende beoordeling:

‘Voor de 2 bijkomende appartementen moeten er 6 fietsstalplaatsen voorzien worden:

-          2 appartementen met 2 slaapkamers = 2 x 3 (2 slaapkamers + 1 extra) = 6’

 

‘Er worden in de kelder 12 fietsstalplaatsen voorzien. Deze zijn te bereiken met een trap. De trap moet voorzien worden van een fietsgoot. De ruimte voor de trap is echter te klein om hier op een comfortabele manier met je fiets naar beneden te kunnen. Er moet minstens 1m70 vrije ruimte zijn voor de trap zodat je met de fiets recht in de fietsgoot kan geraken. Achter elke fietsstalplaats moet ook minstens 1m70 vrije ruimte zijn om je fiets comfortabel te kunnen stallen en dat is hier niet overal het geval. Er wordt ook gewerkt met een ophangsysteem. Omdat niet alle types fietsen (zoals fietsen met een bak vooraan of met kinderzitjes) van dit systeem gebruik kunnen maken moet minstens de helft van het nodige aantal fietsstalplaatsen voorzien worden als gewone stalplaatsen.

De dienst mobiliteit geeft advies met volgende voorwaarden:

  • De toegang naar de fietsenberging is te krap. Er moet minstens 1m70 vrije ruimte zijn voor de trap.
  • Ook achter de trap moet 1m70 vrije ruimte zijn om je fiets comfortabel te kunnen stallen
  • De trap moet voorzien worden van een fietsgoot
  • De helft van het aantal nodige fietsstalplaatsen moeten voorzien worden als gewone stalplaatsen en dit omdat niet alle types fietsen gebruik kunnen maken van een hangsysteem.’

 

Woninggrootte

Te behouden eengezinswoning

De stad telt heel wat eengezinswoningen, herenhuizen en tal van grondgebonden woningen. Echter worden deze woningen steeds vaker opgedeeld in kleinere woonentiteiten. Ook zijn er steeds minder vergunningen voor de bouw van eengezinswoningen. Om gezinnen in de stad te kunnen blijven aantrekken en behouden is het nodig om de eengezinswoningen te beschermen.

De laatste vergunde toestand van beide panden, Limburgstraat 83 en Wittestraat 80, is telkens een te behouden eengezinswoning met brutovloeropperblakte < 350m² (respectievelijk 131,6 m2 en 217,17 m2). Bij afbraak kan voorzien worden in een meergezinswoning indien er ter vervanging van de twee eengezinswoningen twee woongelegenheden van minstens 130 m²  met telkens een buitenruimte van 15m² worden voorzien. De twee grootste woongelegenheden in het project bedragen circa 99 m² netto en 87 m² netto. Deze oppervlaktes zijn onvoldoende om een groot gezin te herbergen. Op grond hiervan wordt een ongunstig advies geformuleerd.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te weigeren, hoofdzakelijk omwille van het afbreken van twee te behouden eengezinswoningen zonder te voorzien in twee woongelegenheden van minstens 130m² met een buitenruimte van 15m². 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

6 december 2018

Volledig- en ontvankelijk

3 januari 2019

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

4 maart 2019

Verslag GOA

14 februari 2019

naam GOA

Brenda Dierckx

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning te weigeren.

Artikel 3

De plannen waarvan het overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, maken integraal deel uit van dit besluit.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.