Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.
De geschiktheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van het voorleggen van minimum 2 referenties met een contractwaarde van minstens 20.000 euro, met voorbeelden van opgemaakte bereikbaarheidsfiches. Ook dient het team van de inschrijver volgende experten te bevatten, aan te tonen aan de hand van CV's:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 221.000 EUR.
Overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten mag de aanbestedende overheid selectiecriteria als voorwaarde voor deelname opleggen aan de kandidaten of inschrijvers.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
In het kader van het Masterplan 2020 en het Routeplan 2030 staan ook voor de komende jaren in en rond Antwerpen tal van grote infrastructuurprojecten gepland. Om de hinder door de werken te beperken en de bewoners en bezoekers te informeren, heeft de Stad behoefte aan de opmaak op afroep van bereikbaarheidsfiches. Op 22 februari 2019 loopt opdracht GAC_2014_2479 voor het opstellen van bereikbaarheidsfiches ten einde. Om de continuïteit te verzekeren, vraagt de stedelijke bedrijfseenheid Stadsontwikkeling om een nieuwe overeenkomst op te maken.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2018_00303 uit te schrijven.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2018_00303 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches | budgetplaats: 5153500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1SMB050302A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA030200 budgetperiode: 1900 |
met orderbons | |
budgetplaats: 5153500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1SMB050302A00000 subsidie: SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma: 1SA030200 budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |