"De Kotter" is het team van de backoffice van de 19 Antwerpse openbare bibliotheken. Het team is gehuisvest in het pand Kotterstraat 29, 2030 Antwerpen dat in huur werd genomen op 1 september 2004. De huidige overeenkomst eindigt van rechtswege op 31 augustus 2022. De huurder en de verhuurder hebben het recht een einde te maken aan de huurovereenkomst op het einde van het derde en zesde jaar mits een vooropzeg van zes maanden.
Door de permanente opdracht om de werkprocessen van de stad Antwerpen te evalueren en bij te sturen, werd gevraagd om de huisvesting van het team "Kotter" te herbekijken. Rekening houdend met de looptijd en de opzegmogelijkheid van de overeenkomst is het wenselijk dat een addendum aan de overeenkomst wordt opgemaakt. De voorwaarden van het addendum zijn het resultaat van overleg tussen de eigenaars en de stad Antwerpen.
Met ingang van 1 maart 2019 wijzigen de voorwaarden van de overeenkomst als volgt:
de stad Antwerpen heeft het recht jaarlijks een einde te maken aan de lopende overeenkomst mits een vooropzeg van zes maanden. De stad Antwerpen heeft dus de mogelijkheid om opzeg te betekenen op 28 februari 2020 en 28 februari 2021. De opzegtermijn eindigt respectievelijk op 31 augustus 2020 en op 31 augustus 2021.
Alle overige bepalingen van de overeenkomst blijven integraal gelden.
Met deze bepaling heeft de stad Antwerpen tijdens de laatste drie jaar van de huurovereenkomst een flexibele opzegmogelijkheid zodat de bedrijfseenheid Vastgoed actief op zoek kan gaan naar een nieuwe locatie die beter aanleunt bij de huidige werking van de backoffice van de bibliotheken.
In zitting van 4 juni 2004 (jaarnummer 6068) keurde het college de voorwaarden goed voor de inhuurneming van het pand Kotterstraat 29, 2030 Antwerpen voor de huisvesting van de backoffice van bibliotheken. De huurovereenkomst liep van 1 september 2004 tot 31 augustus 2013.
Bij statutenwijziging, neergelegd bij de griffie van de rechtbank van koophandel te Brugge op 31 oktober 2006, werd de maatschappelijke zetel van Project Invest nv overgedragen naar Zeedijk 711 app 36 A3, 8300 Knokke- Heist met ingang van 1 september 2006.
Op 15 maart 2013 (jaarnummer 2382) keurde het college de voorwaarden goed tot vernieuwing van de huurovereenkomst. De huurovereenkomst werd afgesloten voor een termijn van negen jaar vanaf 1 september 2013 en van rechtswege eindigend op 31 augustus 2022.
Op 29 januari 2016 (jaarnummer 796) keurde het college de nieuwe operationele werking goed met betrekking tot de beleidsvoorbereiding en -advisering voor huisvesting en huisvestingsbehoeften van alle stadsdiensten en stedelijke processen in of op stedelijk bedrijfsvastgoed.
Op 21 december 2016 (jaarnummer 752) nam het managementteam kennis van de geactualiseerde uitgangspunten voor goed beheer van de stedelijke vastgoedportefeuille.
Op 15 december 2017 (jaarnummer 11020) besliste het college om de vastgoedcompetenties en -beheer van groep stad Antwerpen zoveel mogelijk te centraliseren bij AG VESPA.
Het college keurt het addendum aan de huurovereenkomst voor het pand Kotterstraat 29, 2030 Antwerpen goed, met als belangrijkste voorwaarden: