Voor de mandaten van districtsschepenen werd op 21 december 2018 een gezamenlijke akte van voordracht van kandidaat-districtsschepenen bezorgd aan de districtssecretaris op naam van:
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur
De omzendbrief KB / ABB 2018 / 3 van 26 oktober 2018 omtrent de start van de lokale en provinciale bestuursperiode.
Op 8 januari 2019 wordt het nieuwe districtsbestuur voor het district Antwerpen geïnstalleerd.
Het budget voorziet de nodige kredieten voor de maandelijkse uitbetaling van de wedde.
Budgetperiode | Omschrijving | Bestelbon |
2019-2024 | Wedde districtsschepenen |
Uitbetaling via payroll |
De districtssecretaris overhandigt de gezamenlijke akte van voordracht van kandidaat-districtsschepenen, die werd ingediend op 21 december 2018, aan de voorzitter van de districtsraad.
De voorzitter van de districtsraad verklaart de gezamenlijke akte van voordracht van de kandidaat-districtsschepenen ontvankelijk.
Volgende districtsschepenen leggen in handen van de voorzitter van de districtsraad de volgende eed af: "Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen.".
De voorzitter van de districtsraad legt in handen van het districtsraadslid met de hoogste rang de volgende eed af: "Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen.".
De districtsraad neemt kennis van de volgende rangorde van de districtsschepenen: