Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 euro (exclusief btw) overschrijden.
De aanbestedende overheid stelt (samengevat) de volgende kwalitatieve selectiecriteria vast met betrekking tot de technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid van de kandidaten of inschrijvers:
Voor meer details inzake de kwalitatieve selectiecriteria, verwijzen we naar de opdrachtdocumenten.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 41, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht zonder belasting over de toegevoegde waarde lager ligt dan 750.000 euro.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
De stad Antwerpen hecht zeer veel belang aan het verkeersveiliger en leefbaarder maken van haar woonwijken en vooral van de schoolomgevingen. Daarom heeft ze de zone 30 als voornaamste instrument opgenomen in haar stedelijk mobiliteits- en veiligheidsplan. In het kader van verkeersveiligheid werden in het verleden reeds dynamische zone 30 borden geplaatst en dit vooral in schoolomgevingen.
Om aan de blijvende operationele behoefte te kunnen voldoen, een correcte werking te kunnen garanderen en in nieuwe zone 30 deze borden te kunnen voorzien, wordt deze raamovereenkomst in de markt gezet
Het bestek GAC_2018_00658 voorziet in zowel aankoop van zone 30 borden, alsook onderhoud. De looptijd van de raamovereenkomst is verschillend wat betreft enerzijds 5 jaar voor de vervanging en uitbreiding van de zone 30 borden, wat wordt afgerekend op de investeringskredieten en anderzijds 10 jaar voor wisselstukken en het onderhoud wat wordt afgerekend op de exploitatiekredieten. Dit is de gemiddelde economische levensduur van deze installaties.
Het college keurt bestek GAC_2018_00658 voor "Raamovereenkomst voor het plaatsen, vervangen en onderhouden van dynamische zone 30 borden" goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
GAC |
dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen >67.000,00 euro (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het plaatsen, vervangen en onderhouden van dynamische zone 30 borden - leveren en installeren |
|
budgetplaats: 5151000000 |
volgt later |
Raamovereenkomst voor het plaatsen, vervangen en onderhouden van dynamische zone 30 borden - wisselstukken en onderhoud |
budgetplaats: 5151000000 |
volgt later |