De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Berkenrodelei in het district Hoboken:
Om het Velostation te kunnen bedienen, wordt vanaf nummer 6 tot aan nummer 12 een laad- en loszone voorzien. De nieuwe voetpaduitstulping bij de heraanleg van de Kioskplaats wordt voorzien van extra parkeerruimte.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd. De parkeerplaatsen die door deze laad- en loszone verdwijnen, worden gecompenseerd bij de heraanleg van de Kioskplaats.