Terug
Gepubliceerd op 25/11/2019

2019_CBS_09596 - Bestek GAC_2019_00985 - Eénmalige aankoop binnenmeubilair en signalisatie voor het renovatieproject Het Steen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/11/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Nabilla Ait Daoud, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_09596 - Bestek GAC_2019_00985 - Eénmalige aankoop binnenmeubilair en signalisatie voor het renovatieproject Het Steen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2019_CBS_09596 - Bestek GAC_2019_00985 - Eénmalige aankoop binnenmeubilair en signalisatie voor het renovatieproject Het Steen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Met de gemeenteraadsbeslissing van 24 juni 2019 (jaarnummer 00458) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten op het investeringsbudget waarvoor het geraamde bedrag (excl. btw) de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking overschrijdt.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van minimaal 150.000 euro (exclusief btw.)

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de  volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 50 punten.
  2. Plan van aanpak op een totaal van 50 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Hoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.

Aanleiding en context

Momenteel zijn de renovatiewerken aan het Antwerpse Steen volop aan de gang. In oktober 2020 zal dit gebouw een toeristisch onthaal- en bezoekerscentrum herbergen.

De stad wenst hiervoor op maat gemaakte meubelen en signalisatie aan te kopen.

Beleidsdoelstellingen

4 - Lerende en werkende stad
1SLW08 - Antwerpen is voor binnen- en buitenland een toeristische aantrekkingspool wat de lokale economie en beeldvorming over de stad versterkt
1SLW0801 - Dankzij internationale doelgroepmarketing en internationale netwerking stijgt het aantal dag- en verblijfstoeristen (of houden we gelijke tred met de evolutie in de benchmarksteden)
1SLW080101 - Bezoekers krijgen persoonlijk eerstelijnsinformatie via het bezoekerscentrum en de ad hoc balies
1SLW080101P07690 - Steenplein 1_Steen_herbes

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_00985 voor de éénmalige aankoop van binnenmeubilair en signalisatie voor het renovatieproject Het Steen goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven.

Artikel 2

Het college geeft opdracht aan:

Dienst

Taak

GAC

dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw)

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Binnenmeubilair en signalisatie voor het renovatieproject Het Steen   budgetplaats: 5322000000
budgetpositie: 221
functiegebied: 1SLW080101P07690
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA040520
budgetperiode: 2000 mits goedkeuring van de budgetten door college en gemeenteraad
bij gunning

Bijlagen

  • meubilair details.pdf
  • meubilair overzichtsplannen.pdf
  • signalisatie details.pdf
  • signalisatie overzichtsplannen.pdf
  • inventaris.xls
  • 00985_20190925_Bijkomende bijlagen_toelichtingen_GPD.pdf
  • 00985_20190925_bestek.pdf
  • Technische bepalingen.pdf
  • Pilootopdracht.pdf