Terug
Gepubliceerd op 25/11/2019

2019_CBS_09603 - Correctiebestelling - Campagne Winter in Antwerpen 2019 Google Adwords - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/11/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Nabilla Ait Daoud, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_09603 - Correctiebestelling - Campagne Winter in Antwerpen 2019 Google Adwords - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2019_CBS_09603 - Correctiebestelling - Campagne Winter in Antwerpen 2019 Google Adwords - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.

Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om  – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • Uitgaven exploitatie en investering, ≤ € 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    • De algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van stad en OCMW Antwerpen;
    • De medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan ten allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring;
  • Uitgaven exploitatie en investering, > € 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Het mediabureau Mediabrands nv heeft op 4 november 2019 een offerte doorgestuurd voor een Google Adwords Campagne, om bij de zoektocht in de zoekmachine Google sneller bij de juiste info over Winter in Antwerpen terecht te komen. Hierdoor dient een correctiebestelling te worden opgemaakt omdat de campagne al voorzien was vanaf 4 november 2019.

Aanleiding en context

Traditiegetrouw sluit stad Antwerpen het jaar af met een sterke winterprogrammatie. In 2019 is dat niet anders. De Winter in Antwerpen start op 7 december 2019 en loopt tot 5 januari 2020.

De stad Antwerpen rolt voor deze editie een internationale communicatiecampagne uit die Antwerpen promoot als winterbestemming. Op nationaal niveau wordt er ingezet op toeleiding naar het evenement waar bezoekers zich laten onderdompelen in een unieke en magische sfeer.

De campagne Winter in Antwerpen 2019 is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2019, goedgekeurd door het college in de zitting van 14 december 2018 (jaarnummer 11138).

Algemene financiële opmerkingen

De campagne Winter in Antwerpen 2019 is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en stadsmarketing. Het totale campagnebudget (creatie, productie en opvolging) wordt begroot op 450.000,00 EUR inclusief btw. Hiervan komt 100.000,00 EUR van het releasebudget (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317600000) en 350.000,00 EUR is afkomstig van het budget voor externe marketing (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317600000) van de bedrijfseenheid Ondernemen en stadsmarketing.

De vastlegging voor de correctiebon bedraagt 23.290,14 EUR inclusief btw en komt van het budget van externe marketing.

De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB05 - Bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten zijn goed geïnformeerd en voelen zich betrokken zodat zij naar eigen vermogen actief kunnen deelnemen aan de stadsgemeenschap
1SSB0501 - Alle communicatie is relevant, effectief, duidelijk en toegankelijk
1SSB050102 - Alle communicatie-initiatieven van de groep stad Antwerpen zijn op elkaar afgestemd (releaseplan)

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling 4005372302 goed voor een bedrag van 23.290,14 EUR inclusief btw aan Mediabrands nv Belgium (Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430415229) voor de aankoop van Google Adwords voor de campagne Winter in Antwerpen 2019.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Mediabrands nv Belgium
Ildefonse Vandammestraat 5/7D
1560 Hoeilaart
ondernemingsnummer:0430415229
rekeningnummer:IBAN BE60310059537070

 23.290,14 EUR

budgetplaats:5317600000
budgetpositie:6141
functiegebied:1SSB060204A00000

subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:1SA070119
budgetperiode:1900

 4005372302