Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeurenvoor de stad aangepast. Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, debevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
De campagne voor de start van de Ronde van Vlaanderen 2019 is voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing een releaseproject en is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2019, die het college goedkeurde in de zitting van 14 december 2018 (jaarnummer 11138). De concrete plannen voor de campagne van dit jaar werden goedgekeurd in de collegezitting van 22 februari 2019 (jaarnummer 1584).
Op zondag 7 april 2019 start voor het derde jaar op rij de Ronde van Vlaanderen in de stad Antwerpen. De communicatiecampagne heeft als doel om de stad Antwerpen te positioneren als een bruisende en internationale sportstad waar een topevenement als De Ronde perfect op zijn plaats is. Daarvoor is onder meer een outdoor mediaplan uitgewerkt voor de stad Antwerpen en Vlaanderen. Dit plan omvat: aankleding van de roltrappen in Centraal Station Antwerpen, bestickering van de premetrotrappen Astridplein en Frederik Van Eedenplein, bestickering van de parkeerhuisjes en de liftdeuren op de Groenplaats, agrafa indoorkaders A2 in horecazaken en affichage 2m² in verschillende Vlaamse stations.
De aankoop van het mediaplan gebeurt via het mediabureau Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).
De outdoor campagne is al van start gegaan, namelijk op 11 maart 2019. Maar er is door een administratief misverstand niet tijdig een bestelbon opgemaakt. Hierdoor wordt er een correctiebestelling opgemaakt.
De campagne Ronde van Vlaanderen 2019 is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De totale campagne werd daarin begroot op 150.000,00 EUR inclusief btw (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317620000). Bijkomend is er vanuit externe marketing een budget voorzien van 87.000,00 EUR inclusief btw (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317620000).
De vastlegging voor het outdoor mediaplan van de Ronde van Vlaanderen bedraagt 87.089,77 EUR inclusief btw en is afkomstig van het releasebudget (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317600000).
De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).
Het college keurt de correctiebestelling voor een bedrag van 87.089,77 EUR inclusief BTW voor een onderdeel van de campagne Ronde van Vlaanderen, aan Mediabrans Belgium nv goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium nv
|
87.089,77 EUR |
budgetplaats: 5317600000 |
4105043622 |