Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 euro (exclusief btw) overschrijden.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met het gunningscriterium prijs.
In toepassing van artikel 42, §1, eerste lid, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het koninklijk besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 144.000 euro (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het koninklijk besluit Plaatsing van 18 april 2017.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
Het pand (in de Luitenant Lippenslaan 59 te Borgerhout) waarin de Gemeenschappelijke Interne Preventiedienst zich momenteel bevindt, voldoet niet meer aan de huidige eisen en noden die aan de Gemeenschappelijke Interne Preventiedienst worden gesteld.
Om de continuïteit van de werking te garanderen, is er gekozen voor een herlocatie naar Den Bell. De nieuwe locatie zal worden ingericht, zodat deze volledig beantwoordt aan de huidige en toekomstige behoeften van de Gemeenschappelijke Interne Preventiedienst en haar klanten.
Door de verhuis kan er een recurrente besparing worden gerealiseerd en door de GPD naar Den Bell te brengen, komt dit ook ten goede aan de efficiëntie van de werking van de GPD.
In grote lijnen voorziet het bestek in het bijmaken van 5 dokterskabinetten, 2 gespreksruimtes en een onthaalruimte. Het bestek omhelst alle bouwkundige en technische wijzigingen, met uitzondering van de databekabeling die in samenwerking met Digipolis zal uitgevoerd worden.
Het college keurt bestek GAC_2019_00866 voor "Herinrichtingswerken Den Bell" goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
GAC |
dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen >67.000,00 euro (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Herinrichtingswerken Den Bell |
|
budgetplaats: 5322000000 |
volgt later |