Terug
Gepubliceerd op 15/07/2019

2019_CBS_05851 - Bestek GAC_2019_00710 - Raamovereenkomst voor het aanstellen van interimpersoneel - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
wo 10/07/2019 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Bart De Wever, burgemeester; Annick De Ridder, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2019_CBS_05851 - Bestek GAC_2019_00710 - Raamovereenkomst voor het aanstellen van interimpersoneel - Bestek en procedure - Goedkeuring 2019_CBS_05851 - Bestek GAC_2019_00710 - Raamovereenkomst voor het aanstellen van interimpersoneel - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.

Argumentatie

Elke inschrijver geeft minstens 3 relevante referenties op per perceel van de laatste 2 jaar op waarbij de inhoud van de referentie vergelijkbaar is met de inhoud van het desbetreffende perceel:

  • Voor perceel 1: minstens 3 referenties m.b.t. het aanleveren van personeel op bachelor- of masterniveau met een totale waarde van minimum 10.000 euro;
  • Voor perceel 2: minstens 3 referenties m.b.t. het aanleveren van personeel op secundair niveau, vacatures zonder diploma of studenten met een totale waarde van minimum 10.000 euro;
  • Voor perceel 3: minstens 3 referenties m.b.t. het aanleveren van kinderverzorg(st)ers of administratief personeel voor kinderopvang met een totale waarde van minimum 10.000 euro;
  • Voor perceel 4: minstens 3 referenties m.b.t. het aanleveren van chauffeurs met rijbewijs C met een totale waarde van minimum 10.000 euro;
  • Voor perceel 5: minstens 3 referenties m.b.t. het verlenen van verlonings- en administratiediensten voor personeel met een totale waarde van minimum 5.000 euro.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. kwaliteit van het digitale portaal en duidelijkheid van facturatie op een totaal van 60 punten;
  2. prijs op een totaal van 40 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De groep Antwerpen wenst gebruik te kunnen maken van interimkrachten en neemt zich voor eventueel interimpersoneel in te zetten in de volgende omstandigheden:

  • er is een tijdelijk gebrek aan personeel met een specifieke competentie;
  • er is een verplichting om een bepaald werk binnen een korte termijn af te hebben. Deze termijn kan niet worden gehaald met het bestaande personeel;
  • er is een onmogelijkheid om een bepaald werk op tijd af te hebben wegens een onvoorziene omstandigheid;
  • het gaat om de kortstondige uitvoering van een gespecialiseerde opdracht die een bijzondere beroepsbekwaamheid vereist. Deze beroepsbekwaamheid is op die plaats in de organisatie niet voorhanden.
De bedrijfseenheid Personeelsmanagement is daarom op zoek naar een dienstverlener die interimpersoneel kan aanleveren. Hiervoor werd in het verleden raamovereenkomst GAC_2015_3470 uitgeschreven, welke op 14 april 2020 ten einde loopt. Perceel 4 van raamovereenkomst GAC_2015_3470 wordt vervroegd opgezegd. Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren stelt de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale voor om openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2019_00710 uit te schrijven.
 

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1TSB08 - Iedere medewerker zet zich elke dag ten volle in om de doelstellingen te realiseren
1TSB0802 - Als aantrekkelijke werkgever vinden we de beste kandidaat op de interne en externe arbeidsmarkt
1TSB080201 - Vraag en aanbod naar arbeid zijn optimaal op elkaar afgestemd

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_00710 voor Raamovereenkomst voor het aanstellen van interimpersoneel goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het aanstellen van interimpersoneel

 

 

 

budgetplaats: 5201000000
budgetpositie: 6170
functiegebied: 1TSB080201A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070112
budgetperiode: 1900

met orderbons

budgetplaats: 5201000000
budgetpositie: 6170
functiegebied: 1TSB080201A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070112
budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid

met orderbons

Bijlagen

  • 00710_inventaris.xlsx
  • 00710_20190419_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 00710_20190419_bestek.pdf