Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht lager ligt dan het in dit artikel vastgelegd bedrag van 750.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde) voor de opdrachten voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
In het bestuursakkoord Stad Antwerpen 2019-2024 wordt ingezet op werkbaar werk voor alle werknemers van de stedelijke diensten. Een uitgebreid welzijnsbeleid draagt hier in belangrijke mate toe bij.
Binnen dit welzijnsbeleid wil Stad Antwerpen adequate opvang en nazorg organiseren voor medewerkers, die geconfronteerd worden met werkgerelateerde problemen:
Hiervoor werden reeds verschillende initiatieven genomen:
Daarnaast wil stad Antwerpen een overeenkomst sluiten met een externe organisatie voor het aanbieden van aanvullende ondersteuning, waar nodig.
Deze overeenkomst vervangt perceel 3 "Individuele en team coaching" van bestek GAC/2015/3053, dat eindigt op 31 augustus 2019.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2018_00656 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het aanbieden van ondersteuning aan medewerkers naar aanleiding van een werk gerelateerde gebeurtenis goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het aanbieden van ondersteuning aan medewerkers naar aanleiding van een werk gerelateerde gebeurtenis in 2019 (periode juli tot en met december) |
|
budgetplaats:5201000000 |
met orderbons |
Raamovereenkomst voor het aanbieden van ondersteuning aan medewerkers naar aanleiding van een werk gerelateerde gebeurtenis in 2020, 2021 en 2022 |
budgetplaats:5201000000 |
met orderbons |
|
Raamovereenkomst voor het aanbieden van ondersteuning aan medewerkers naar aanleiding van een werk gerelateerde gebeurtenis in 2023 (periode januari tot en met juni) |
budgetplaats:5201000000 |
met orderbons |