Mobiliteit en Parkeren Antwerpen heeft deze aanvraag onderzocht en stelt voor om een laad-en loszone in te richten, langs de even zijde in de Sint-Bartholomeusstraat, tussen huisnummer 30 en 34, van maandag tot en met zaterdag, tussen 7.00 en 11.00 uur.
Na de proefperiode wordt de maatregel geëvalueerd in functie van de impact op de omgeving.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Einde maart 2019 opent LIDL een nieuw filiaal in de Borrewaterstraat te Merksem.
Op 5 maart 2019 werd een aanvraag ingediend om ter hoogte van de magazijnpoort, in de Sint-Bartholomeusstraat tussen huisnummer 30 en 34, een laad- en loszone in te richten. De uitbater heeft geen andere mogelijkheid om de winkel te bevoorraden. In samenspraak met het district Merksem wordt voorgesteld om een laad- en loszone, van maandag tot en met zaterdag, van 7.00 tot 11.00 uur in te richten. Dit voor een periode van zes maanden.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het districtscollege geeft gunstig advies voor de proefopstelling in de Sint-Bartholomeusstraat in het district Merksem mits aanpassing dat het parkeerverbod telt van maandag tot zaterdag van 7.00 tot 11.00 uur.
De signalisatie van de venstertijd onder het parkeerverbod wordt aangepast zoals gevraagd door het district Merksem.
Het college keurt de proefopstelling in de Sint-Bartholomeusstraat goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |