Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.
De inschrijver toont zijn ervaring aan door het overleggen van minimaal 1 relevante gelijkaardige opdracht zoals genoemd in ‘I. Voorwerp van de opdracht’, uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar bij een publiek- of privaatrechtelijke organisatie met een minimale omvang van 5.500 vte.
De opdracht wordt gegund aan de maximaal 5 inschrijvers die de economisch meest voordelige offerte hebben ingediend, rekening houdend met de onderstaande gunningscriteria en 60%-regel:
1. prijs op een totaal van 20 punten;
2. aanpak en methodologie op een totaal van 50 punten;
3. kwaliteit uitvoerend team op een totaal van 30 punten.
Om als deelnemer in de pool opgenomen te worden, moet een inschrijver minstens 60% op zowel gunningscriterium 2 als 3 behalen.
In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 221.000 EUR.
In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Hoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.
In het regeerakkoord van de Vlaamse regering 2014 – 2019 van 23 juni 2014, kregen de steden en gemeenten meer autonomie met betrekking tot hun interne organisatie. Op het vlak van personeelsbeleid betekent dit dat de gemeenten - en in het bijzonder de grootste steden - meer vrijheidsgraden kregen om hun plaatselijke rechtspositieregeling vorm te geven.
Om een nieuwe rechtspositieregeling vorm te geven, wenst stad Antwerpen samen te werken met een pool van maximaal 5 onafhankelijke partners, die studie- en adviesopdrachten kunnen uitvoeren omtrent takenpakketten, verantwoordelijkheden en functieverhoudingen.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek "Raamovereenkomst pool dienstverleners voor functieclassificatie, -weging en -evaluatie" goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst |
|
budgetplaats:5201000000 |
met orderbons |
Raamovereenkomst |
budgetplaats:5201000000 |
met orderbons |