Terug
Gepubliceerd op 26/08/2019

2019_CBS_06734 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Gunning. Sluitingsbrief. Ondertekening - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/08/2019 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_06734 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Gunning. Sluitingsbrief. Ondertekening - Goedkeuring 2019_CBS_06734 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Gunning. Sluitingsbrief. Ondertekening - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Argumentatie

De mededingingsprocedure met onderhandeling verloopt in twee fasen. In de eerste fase werd de oproep tot mededinging Europees gepubliceerd. In de tweede fase werd het bestek verzonden aan de geselecteerde kandidaten.

Volgende kandidaten werden geselecteerd:

Firma
Merak nv
Youston nv
Oasis Data & Document Management bvba
Iguana
 

De firma Iguana heeft op 29/05/2019 via e-mail laten weten dat ze geen offerte wenst in te dienen omdat ze niet kunnen voldoen aan alle voorwaarden van het bestek.
 
Volgende firma's hebben een offerte ingediend en hebben deelgenomen aan de onderhandelingen:
Firma
Merak nv
Youston nv
Oasis Data & Document Management bvba


Volgens gemotiveerd gunningsverslag werden volgende punten toegekend:

Firma Merak nv Youston nv Oasis Data & Document Management bvba
Prijs vast gedeelte /30 23,01 30,00 27,90
Prijs voorwaardelijk gedeelte /20 20,00 13,25 9,24
Plan van aanpak vast gedeelte /25 14,80 16,45 14,41
Plan van aanpak voorwaardelijk gedeelte /10 4,15 6,42 5,73
SLA /15 8,40 9,45 7,50
Totaal /100 70,36 75,57 64,78

In het bestek I.20 Gunningscriteria (pagina 15) staat “Inschrijvers dienen minstens op ieder Kwaliteits(sub-)criterium “middelmatig” te scoren.”. Middelmatig komt overeen met een score van 55%.

Hierdoor worden volgende inschrijvers uitgesloten:

  • Merak nv: heeft geen 55% behaald op het subcriterium ‘Plan van aanpak voorwaardelijk gedeelte’.
  • Oasis Data & Document Management bvba: heeft geen 55% behaald op het subcriterium ‘SLA’
De firma Youston nv diende een regelmatige offerte in die gunstig bevonden werd. De dienstverlening voor het archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief voor Politiezone Antwerpen gedurende een periode van acht jaar, mogelijk met vier keer één jaar te verlengen op basis van uitdrukkelijke beslissing, zal gegund worden aan de firma Youston nv, Mondeolaan 1, 3600 Genk, ondernemingsnummer 0871.368.618, tegen een geraamd totaal van 728.430,89 EUR (inclusief 21% btw).
Het archief zal vanaf oktober 2019 van de huidige dienstverlener naar Youston nv verhuisd worden.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Fase Bestuursorgaan Datum Jaarnummer
Politiezone Antwerpen. Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2018/333. Archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief. Fase 1. Selectie van de kandidaten. Fase 2. Goedkeuring bestek - Goedkeuring College 26 april 2019 3492

Het college keurde op 26 april 2019 het bestek met referentie PZA/2018/333 goed voor het archiveren, digitaliseren en opslaan papieren archief van Politiezone Antwerpen, voor een periode van acht jaar, mogelijk met vier keer één jaar te verlengen op basis van uitdrukkelijke beslissing.

Hiertoe werd een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking met referentie PZA/2018/333 uitgeschreven. Fase 1. Selectie van de kandidaten. Fase 2. Goedkeuring bestek (jaarnummer 3492).

Algemene financiƫle opmerkingen

De totale uitgave wordt geraamd op 728.430,89 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de gewone begroting. Op budgetpositie 33000_12348 is voor het dienstjaar 2019 voldoende krediet beschikbaar. Voor de dienstjaren 2020 tot en met 2031 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat de mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking met referentie PZA/2018/333 voor het sluiten van een raamovereenkomst voor het opslaan, digitaliseren en archiveren van het papieren archief van Politiezone Antwerpen voor een periode van acht jaar, verlengbaar met vier keer één jaar door middel van een uitdrukkelijke beslissing, wordt gegund aan de firma Youston nv, Mondeolaan 1, 3600 Genk, ondernemingsnummer 0871.368.618.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Vastleggingsnummer

Opslaan, archiveren en digitaliseren van het papieren archief van Politiezone Antwerpen voor de maanden oktober tot en met december van het dienstjaar 2019 en de verhuis van het archief.

Leverancier:
Youston nv, Mondeolaan 1, 3600 Genk, ondernemingsnummer 0871.368.618

25.000,00 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12348
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1900
met vastleggingsnummer

Opslaan, archiveren en digitaliseren van het papieren archief van Politiezone Antwerpen voor de dienstjaren 2020 tot en met 2031.

Leverancier:
Youston nv, Mondeolaan 1, 3600 Genk, ondernemingsnummer 0871.368.618

703.430,89 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12348
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000 - 2100 - 2200 - 2300 - 2400 - 2500 - 2600 - 2700 - 2800 - 2900 - 3000 - 3100

Voor de dienstjaren 2020 tot en met 2031 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 20190731_333_Gunningsverslag.doc