Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
Voorafgaand aan het onderzoek van de betrouwbaarheid en geschiktheid van de inschrijvers, en alvorens de offertes inhoudelijk te beoordelen, werden bij de volgende inschrijvers substantiële onregelmatigheden vastgesteld, zodat deze niet verder werden betrokken in het onderzoek van de aanbestedende overheid:
Inzake de kwalitatieve selectie werden alle overgebleven inschrijvers betrouwbaar en geschikt bevonden.
De offerte van de volgende overgebleven inschrijver werd onregelmatig bevonden: de offerte van ML-Groep is technisch onregelmatig. De MTM is niet conform en de maximale dB limiet werd overschreden. Eveneens ontbrak de leveringstermijn voor het toestel.
De overgebleven offertes werden als volgt beoordeeld:
Naam |
Prijs |
Meerwaarde |
Dienstverlening |
Levertermijn |
Totaal/som |
Luyckx nv |
38,90 |
29,95 |
14,00 |
6,25 |
89,10 |
Landbouwmachienen Cyriel Willemen & Zonen NV |
27,64 |
36,00 |
13,00 |
7,00 |
83,64 |
De overgebleven offertes worden als volgt definitief gerangschikt:
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.
In toepassing van artikel 87, §1 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, wordt in geval van vereiste of toegestane opties (of de in aanmerking genomen vrije opties) de economisch meest voordelige offerte bepaald op grond van de rangschikking van de offertes verhoogd met de erin geboden economische voordelen.
In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.
In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Hoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.
Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de aankoop van smalspoortractoren met 15-jarig wisselstukken- en herstelcontract en 10-jarig onderhoudscontract, werd een openbare procedure GAC_2019_00767 uitgeschreven. Op 20 augustus 2019 dienden de volgende firma’s een offerte in;
Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van tractoren. Deze kosten worden afgerekend op investeringskredieten. Naast de aankoop van tractoren wordt ook in een onderhoudscontract en wisselstukkencontract voorzien voor een periode van respectievelijk 10 en 15 jaar vanaf de betreffende aankoop (dit is de gemiddelde economische levensduur van dergelijke producten). Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.
Het college keurt de gunning goed van de raamovereenkomst voor de aankoop van smalspoortractoren met 15-jarig wisselstukken- en herstelcontract en 10-jarig onderhoudscontract, op basis van bestek GAC_2019_00767, aan Luyckx NV Abdijlaan 33 te 2960 Brecht met ondernemingsnummer 0420.323.665.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst voor de aankoop van smalspoortractoren | budgetplaats: 5377070000 budgetpositie: 241 functiegebied: 1SWN030402A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 1SA010680 budgetperiode: 1900 |
Met orderbons | |
Raamovereenkomst voor de aankoop van smalspoortractoren | budgetplaats: 5377070000 budgetpositie: 241 functiegebied: 1SWN030402A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 1SA010680 budgetperiode: 2000,2100,2200,2300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
Met orderbons | |
15 jarig wisselstukken- en herstelcontract en 10 jarig onderhoudscontract van smalspoortractoren | budgetplaats: 5374000000 budgetpositie: 61413 functiegebied: 1SWN030402A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 1SA010680 budgetperiode: 1900 |
Met orderbons | |
15 jarig wisselstukken- en herstelcontract en 10 jarig onderhoudscontract van smalspoortractoren | budgetplaats: 5374000000 budgetpositie: 61413 functiegebied: 1SWN030402A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 1SA010680 budgetperiode: 2000,2100,2200,2300,2400,2500,2600,2700,2800,2900,3000,3100,3200,3300,3400,3500,3600,3700,3800 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
Met orderbons |