Terug
Gepubliceerd op 02/09/2019

2019_CBS_07021 - Bestek GAC_2019_00797 - Raamovereenkomst voor het leveren van inktcartridges en toners - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 30/08/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_07021 - Bestek GAC_2019_00797 - Raamovereenkomst voor het leveren van inktcartridges en toners - Bestek en procedure - Goedkeuring 2019_CBS_07021 - Bestek GAC_2019_00797 - Raamovereenkomst voor het leveren van inktcartridges en toners - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 200.000 euro (inclusief btw.)

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 65 punten.
  2. Dienstverlening op een totaal van 20 punten.
  3. Duurzaamheid op een totaal van 15 punten. 

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De stad Antwerpen beschikt over diverse printers en heeft dus nood aan toners en inktcartridges. Om deze leveringen op een snelle en kostenbewuste manier te laten verlopen, is het aangewezen om over een raamovereenkomst te beschikken. De huidige raamovereenkomst loopt af op 15 januari 2020 en diverse stedelijke bedrijfseenheden en entiteiten van de stad maken gebruik van deze overeenkomst. Om de continuïteit van de leveringen van inktcartridges en toners te garanderen, wenst de aanbestedende overheid hiervoor een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van inktcartridges en toners. Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB03 - Elke Antwerpenaar kan rekenen op een kwalitatieve en klantgerichte dienstverlening in de stadsloketten en het loket vreemdelingenzaken
1SSB0301 - De individuele administratieve dienstverlening in de stadsloketten en loket vreemdelingenzaken is efficiënt georganiseerd en maximaal ondersteund door de stadsbrede digitale dienstverlening
1SSB030101 - Alle producten worden tijdig, correct, efficiënt en klantgericht afgeleverd

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_00797 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van inktcartridges en toners goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure wordt uitgeschreven met Europese bekendmaking;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor het leveren van inktcartridges en toners   budgetplaats: 5318600000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1SSB030101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070130
budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid
met bestelbons

Bijlagen

  • 00797_20190417_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • afname vorig contract 20170101-20190630.pdf
  • 00797_bestek def.pdf