Op 9 november 2007 (jaarnummer 14618) keurde het college de principes voor de verhuring van publieke ruimten in het Felixpakhuis goed.
Op 28 oktober 2011 (jaarnummer 14873) keurde het college de uitgangspunten van het plan van aanpak voor externe patrimoniumexploitatie goed.
Op 27 januari 2012 (jaarnummer 772) keurde het college het businessplan/businessmodel voor externe patrimoniumexploitatie goed.
Op 19 november 2013 (jaarnummer 692) keurde het college het retributiereglement van de zalen van het Sint-Felixpakhuis goed.
Op 3 juli 2019 (jaarnummer 184) nam het managementteam kennis van de acties naar aanleiding van de aanbevelingen van de audit met betrekking tot het stadsarchief.
Het huidige retributiereglement voor de commerciële verhuur van de ruimten in het Sint-Felixpakhuis loopt af op 31 december 2019. De bedrijfseenheid Bestuurszaken wenst geen vernieuwing van het retributiereglement vanaf 1 januari 2020 omwille van negatief advies in de procesaudit van het stadsarchief.
Het opschorten van het huidige retributiereglement is niet noodzakelijk gezien de bezetting van de zalen van het Sint-Felixpakhuis tot eind 2019.
De 20 stadsdagen in de ruimten van de concessionaris bvba Felix en in de binnenstraat kunnen behouden blijven. Het gebruik van de binnenstraat en de ruimten op de zesde verdieping kan behouden blijven voor bedrijfseigen diensten BZ en gebouweigen diensten waaronder het stadsarchief: het FelixArchief, het Archeologisch Atelier en de vereniging Familiekunde Vlaanderen (artikel 7 in het retributiereglement).
De zalen kunnen ook gebruikt worden voor de officiële ontvangsten van de dienst Bestuurszaken/Protocol en evenementen in het kader van de externe relaties van de stad. Deze laatste activiteiten kunnen worden begeleid door het verantwoordelijke team binnen de bedrijfseenheid Bestuurszaken.
Het college neemt kennis van het niet vernieuwen van het retributiereglement van het Sint-Felixpakhuis vanaf 1 januari 2020.