Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering.
Het is de uitdrukkelijke wens van het college om een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Die communicatie wordt gevoerd onder de vlag 'Slim naar Antwerpen'.
Via de communicatiecampagne worden twee doelstellingen beoogd:
Slim naar Antwerpen zet sinds 2017 in op een doorgedreven en geïntegreerde communicatie rond het combineren van vervoersmodi naar Antwerpse bewoners, pendelaars, bedrijven en bezoekers. In 2017 waren er 2 campagnegolven met de slagzin ‘Slim naar Antwerpen, da’s overstappen’. In september en december 2018/januari 2019 ging de campagne verder onder de titel ‘Combineren, da’s profiteren’. Daar wordt eind augustus 2019 en begin september 2019 op verder gewerkt aangezien de laatste campagne positief werd geëvalueerd.
De media voor deze campagne werd al aangekocht. Nu wordt de opdracht gegeven aan een creatief bureau om:
Artikel 137 van het Koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011 bepaalt dat als er een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem gegund worden volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Op 6 december 2013 (jaarnummer 12353) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamcontract voor strategische marketing en communicatie 2014 - 2019.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.
Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.
Op 15 maart 2019 (jaarnummer 2370) legde het college krediet vast voor de Slim naar Antwerpen media 2019.
Binnen de vastlegging is inbegrepen:
Het college keurt de vastlegging van 58.395,81 EUR goed voor de campagnecreatie in het kader van de campagne ‘Combineren, da’s profiteren’ van Slim naar Antwerpen. De vastlegging gebeurt voor MMS Communications Belgium, Picardstraat 1, 1000 Brussel met ondernemingsnummer NBE0427878975.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
MMS COMMUNICATIONS BELGIUM ondernemmingsnummer: NBE0427878975 |
58.395,81 EUR |
budgetplaats: 5311500000 |
4005355694 |