Terug
Gepubliceerd op 19/08/2019

2019_CBS_06714 - Slim naar Antwerpen - Campagne combineren, da's profiteren. Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
wo 14/08/2019 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen

Afwezig

Bart De Wever, burgemeester; Jinnih Beels, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur
2019_CBS_06714 - Slim naar Antwerpen - Campagne combineren, da's profiteren. Vastlegging krediet - Goedkeuring 2019_CBS_06714 - Slim naar Antwerpen - Campagne combineren, da's profiteren. Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering.

Argumentatie

Het is de uitdrukkelijke wens van het college om een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Die communicatie wordt gevoerd onder de vlag 'Slim naar Antwerpen'.

Via de communicatiecampagne worden twee doelstellingen beoogd: 

  • duidelijk en zakelijk informeren over de bereikbaarheid van de stad Antwerpen tijdens de vele werven;
  • de weggebruikers enthousiasmeren voor en verleiden tot de diverse bereikbaarheidsalternatieven.

Slim naar Antwerpen zet sinds 2017 in op een doorgedreven en geïntegreerde communicatie rond het combineren van vervoersmodi naar Antwerpse bewoners, pendelaars, bedrijven en bezoekers. In 2017 waren er 2 campagnegolven met de slagzin ‘Slim naar Antwerpen, da’s overstappen’. In september en december 2018/januari 2019 ging de campagne verder onder de titel ‘Combineren, da’s profiteren’. Daar wordt eind augustus 2019 en begin september 2019 op verder gewerkt aangezien de laatste campagne positief werd geëvalueerd.

 De media voor deze campagne werd al aangekocht. Nu wordt de opdracht gegeven aan een creatief bureau om:

  • radiospots van 25 seconden en 10 seconden te creëren voor Vlaamse, lokale en digitale radio;
  • video te creëren voor digitaal gebruik op social media en websites;
  • digitale bannering en beelden te creëren op basis van de video;
  • een beeld te creëren voor truckvertising en de achterkant van bussen.

Juridische grond

Artikel 137 van het Koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011 bepaalt dat als er een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem gegund worden volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden. 

Aanleiding en context

Op 6 december 2013 (jaarnummer 12353) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamcontract voor strategische marketing en communicatie 2014 - 2019. 

Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed. 

Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed. 

Op 15 maart 2019 (jaarnummer 2370) legde het college krediet vast voor de Slim naar Antwerpen media 2019.

Algemene financiële opmerkingen

Binnen de vastlegging is inbegrepen:

  • creatie radiospots van 25 seconden en 10 seconden;
  • creatie video;
  • creatie digitale bannering en beelden;
  • creatie beeld truckvertising en achterkant bussen.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB05 - Bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten zijn goed geïnformeerd en voelen zich betrokken zodat zij naar eigen vermogen actief kunnen deelnemen aan de stadsgemeenschap
1SSB0501 - Alle communicatie is relevant, effectief, duidelijk en toegankelijk
1SSB050101 - Door een geïntegreerde inzet van communicatiekanalen worden alle doelgroepen bereikt
3 - Mobiele stad
1SMB04 - Het Masterplan 2020 verhoogt de bereikbaarheid, de verkeersveiligheid en de leefbaarheid in en rondom Antwerpen
3 - Mobiele stad
1SMB05 - Bij grote werven op het publiek domein met invloed op de verkeersstromen, zorgt een doelgerichte aanpak van minder hinder voor een beperking van de economische en/of sociale schade
1SMB0504 - Een kwaliteitsvolle infrastructuurcommunicatie is intern ontwikkeld en deze is in samenspraak met externe partners uitgevoerd
1SMB050403 - Een set van communicatiemiddelen is ontwikkeld, afgestemd op de diverse informatie- en participatiebehoeften die infrastructuurprojecten met zich meebrengen

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de vastlegging van 58.395,81 EUR goed voor de campagnecreatie in het kader van de campagne ‘Combineren, da’s profiteren’ van Slim naar Antwerpen. De vastlegging gebeurt voor MMS Communications Belgium, Picardstraat 1, 1000 Brussel met ondernemingsnummer NBE0427878975.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

MMS COMMUNICATIONS BELGIUM
Picardstraat 1
1000 Brussel 

ondernemmingsnummer: NBE0427878975

 58.395,81 EUR 

budgetplaats: 5311500000
budgetpositie: 613
functiegebied: 1SMB050403A00000 
subsidie: SUB_NR 
fonds: INTERN 
begrottingsprogramma: 1SA030200 
budgetperiode: 1900

 4005355694