Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 EUR (exclusief btw) overschrijden.
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdende met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De stad Antwerpen beschikt over een groot aantal tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken die worden ingezet bij verschillende evenementen en straatfeesten. Door het veelvuldig gebruik hiervan moeten er regelmatig nieuwe tafels en stoelen worden aangekocht. Dit ter vervanging van onbruikbare tafels en stoelen ten gevolge van beschadigingen, slijtage, diefstal.
Om deze materialen op een uniforme en vlotte wijze te kunnen bestellen, wenst de dienst Bijzondere Opdrachten en Feestmaterialen (BOF) te kunnen beschikken over een raamovereenkomst.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2018_00498 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken goed en keurt eveneens goed dat:
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
GAC |
dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > 67.000,00 EUR (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken |
budgetplaats: 5372000000 budgetpositie:240 functiegebied:1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma: 1SA050719 budgetperiode: 1900 |
met orderbons | |
Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken |
budgetplaats: 5372000000 budgetpositie:240 functiegebied:1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma: 1SA050719 budgetperiode: 2000, 2100, 2200 en 2300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
met orderbons | |
Wisselstukkencontract voor tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken |
budgetplaats: 5372000000 budgetpositie:6141 functiegebied:1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma: 1SA050719 budgetperiode: 1900 |
met orderbons | |
Wisselstukkencontract voor tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken | budgetplaats: 5372000000 budgetpositie:6141 functiegebied:1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma: 1SA050719 budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300, 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200 en 3300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
met orderbons |