Terug
Gepubliceerd op 01/07/2019

2019_CBS_05425 - Bestek GAC_2018_00498 - Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken inclusief wisselstukkencontract - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/06/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Ludo Van Campenhout, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_05425 - Bestek GAC_2018_00498 - Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken inclusief wisselstukkencontract - Bestek en procedure - Goedkeuring 2019_CBS_05425 - Bestek GAC_2018_00498 - Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken inclusief wisselstukkencontract - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 EUR (exclusief btw) overschrijden.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van: 

  • Voor perceel 1: minimaal 50.000 euro (exclusief btw).
  • Voor perceel 2: minimaal 75.000 euro (exclusief btw).

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdende met de  volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 70 punten.
  2. Kwaliteit op een totaal van 30 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De stad Antwerpen beschikt over een groot aantal tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken die worden ingezet bij verschillende evenementen en straatfeesten. Door het veelvuldig gebruik hiervan moeten er regelmatig nieuwe tafels en stoelen worden aangekocht. Dit ter vervanging van onbruikbare tafels en stoelen ten gevolge van beschadigingen, slijtage, diefstal.

Om deze materialen op een uniforme en vlotte wijze te kunnen bestellen, wenst de dienst Bijzondere Opdrachten en Feestmaterialen (BOF) te kunnen beschikken over een raamovereenkomst.

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

5 - Bruisende stad
1SBR07 - Evenementen versterken de verschillende troeven van de stad op lokaal, nationaal en internationaal niveau
1SBR0702 - Het faciliteren van evenementen en filmproducties over het ganse grondgebied onderstreept de verschillende troeven van de stad
1SBR070202 - Er is een effectieve en klantvriendelijke logistieke ondersteuning voor, tijdens en na het evenement of de filmproductie (feestmateriaal)

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2018_00498 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure wordt uitgeschreven (met Europese bekendmaking);
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen.

Artikel 2

Het college geeft opdracht aan:

Dienst

Taak

GAC

dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > 67.000,00 EUR (exclusief btw)

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken

  budgetplaats: 5372000000
budgetpositie:240
functiegebied:1SBR070202A00000
subsidie: SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma: 1SA050719
budgetperiode: 1900
met orderbons

Raamovereenkomst voor het leveren van tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken

  budgetplaats: 5372000000
budgetpositie:240
functiegebied:1SBR070202A00000
subsidie: SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma: 1SA050719
budgetperiode: 2000, 2100, 2200 en 2300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid 
met orderbons

Wisselstukkencontract voor tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken

  budgetplaats: 5372000000
budgetpositie:6141
functiegebied:1SBR070202A00000
subsidie: SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma: 1SA050719
budgetperiode: 1900
met orderbons
Wisselstukkencontract voor tafels met plooibaar onderstel, klapstoelen met transportkar en picknickbanken   budgetplaats: 5372000000
budgetpositie:6141
functiegebied:1SBR070202A00000
subsidie: SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma: 1SA050719
budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300, 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200 en 3300 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid
met orderbons

Bijlagen

  • 00498_20190517_Bijkomende bijlagen_toelichtingen (2).pdf
  • 00498_inventaris_perceel1.xls
  • 00498_inventaris_perceel2.xls
  • 00498_20190527_bestek.pdf