Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 42, §1, eerste lid, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 144.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
Om het grootste en meest impactvolle mobiliteits- en stadsvernieuwingsproject te kunnen positioneren als het project om welvaart in de regio te injecteren, hebben alle betrokken actoren (Lantis, Stad Antwerpen, het Vlaams dep. Mobiliteit en Openbare Werken, het Vlaams Agentschap voor Wegen en Verkeer, de verschillende openbaarvervoerbedrijven, burgerbewegingen en ondernemersorganisaties, intendant, wijkverenigingen en vele andere projectpartners) nood aan een gemeenschappelijk verhaal dat hun ambitie voor de toekomst vorm geeft.
Op het college van 28 juni 2019 wordt de principebeslissing communicatiestrategie ter goedkeuring voorgelegd. Deze bepaalt de te volgen strategie om voor dit mobiliteits- en stadsvernieuwingsproject een breed draagvlak, betrokkenheid en/of fierheid te creëren.
In het kader van deze beslissing wenst stedelijke bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing een overeenkomst af te sluiten met een communicatiepartner om deze communicatiestrategie om te zetten in een positionerende en activerende campagne met bijhorende vormtaal. De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking GAC_2019_00872 uit te schrijven en aan verschillende dienstverleners te vragen om een offerte in te dienen.
Elke inschrijver die een volledige offerte indient met een uitgewerkt dossier zal een concept fee ontvangen van 5.000 euro inclusief btw, indien hij de opdracht niet gegund krijgt.
Het college keurt bestek GAC_2019_00872 voor Overkoepelende stijl en campagne voor De Grote Verbinding goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Overkoepelende stijl en campagne voor De Grote Verbinding |
|
budgetplaats: 5311500000 |
bestelbon bij gunning |
Overkoepelende stijl en campagne voor De Grote Verbinding - Conceptfee |
|
budgetplaats: 5311500000 |
bestelbon bij gunning |