De financiële gevolgen van dit besluit worden geregeld door de dienst Districts- en Loketwerking (mandatarissen) en de dienst Personeelsmanagement (ambtenaren).
Het districtssecretariaat Antwerpen stelde een planning op voor de data van districtsraad en de algemene raadscommissiezittingen voor het jaar 2019.
Om de leden van het districtscollege en de districtsraad in staat te stellen tijdig een planning van hun agenda's op te maken, is het aangewezen de data van de vergaderingen van districtsraad en algemene raadscommissie vast te stellen.
Volgens artikel 19 en 126 van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en artikel 6 van het basisreglement bestuurlijke organisatie stad Antwerpen beslist de voorzitter tot bijeenroeping van de districtsraad.
Volgens artikel 14 van het basisreglement bestuurlijke organisatie stad Antwerpen beslist de voorzitter van de raadscommissie tot bijeenroeping van de raadscommissie.
De districtsraad Antwerpen neemt kennis van het volgende besluit.
De districtsraad neemt kennis dat:
De districtsraad stelt de data voor de districtsraads- en algemene raadscommissiezittingen voor het jaar 2019 als volgt vast:
Districtsraad | Algemene raadscommissie |
8 januari 2019 | |
18 februari 2019 | 11 februari 2019 |
18 maart 2019 | 11 maart 2019 |
dinsdag 23 april 2019 | 15 april 2019 |
20 mei 2019 | 13 mei 2019 |
17 juni 2019 | dinsdag 11 juni 2019 |
16 september 2019 | 9 september 2019 |
21 oktober 2019 | 14 oktober 2019 |
18 november 2019 | dinsdag 12 november 2019 |
16 december 2019 | 9 december 2019 |