De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Charlottalei in het district Antwerpen:
Op 14 december 2018 werd een aanvraag ingediend om een laad- en loszone in te richten ten behoeve van handelaars.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
inrichten van een laad- en loszone, met venstertijd van maandag tot en met vrijdag, van 9:00 tot 17:00 uur, ter hoogte van de nummers 57 en 59 (artikel 6).
Onderzoek heeft uitgewezen dat er nood is aan een laad- loszone, zodat de doorstroming van het verkeer op de ventweg gewaarborgd blijft.
De parkeerbalans neemt af met twee parkeerplaatsen van maandag tot en met vrijdag, van 9:00 tot 17:00 uur.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Charlottalei in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 18 januari 2019 (jaarnummer 448).