Onlangs heeft me de Groenenborgerlaan heraangelegd.
Maar het is verre van afgewerkt .
Bovendien heeft men het nieuwe fietspad ,op verschillende plaatsen terug opengebroken om verscheidene leidingen et nutslijnen ,terug open te leggen en te hestellen . ;
Komende van de Prins Boudewijnlaan ,richting Sneeuwbeslaan ,. Juits voor de hoek met de Dennenlaan staat er een nutskast . Deze stond bij de aanleg miidden op het fietspad . Ondertusen heeft men deze kast uiteindelijk verplaatst . En het ontstane gat in het fietrspad ,heeft men opgevuld met steenafval .. En aangezien de fietsers steeds toenemen ,maar ook steeds vlugger rijden ,is een fiets pad met kuilen en opvullingen ,geen veilige optie .
Verder ligt de middenberm er ook nog zeer slecht bij ,en behoefd nog veel onderhoud .. En binnenkort is het reeds Pasen
Vragen ;
Is er al enig zicht op wanneer men al deze werken kan afronden ?
Men verteld ook dat men de straat terig moet asfalteren ,want er zijn vershilende welvingen in het wegdek ?
Districtsraadslid Eric Huijbrechts geeft toelichting bij de interpellatie en dringt nog eens aan op extra signalisatie naar het ziekenhuis Sint-Augustinus en vraagt om de verkeersborden weg te halen in de Dennenlaan.
Alexandra D'Archambeau geeft toelichting bij de schriftelijke vraag die zij heeft ingediend.
Dirk Avonts vindt het jammer dat dergelijke zaken gebeuren bij de constructie van een prestigieus fietsproject zoals de districtenfietsenroute. Dit komt (ook) het imago van het district niet ten goede.
Luk Lemmens wijst op de grote inhaalbeweging voor fietsinfrastructuur in de stad en provincie Antwerpen, ook al is deze huidige werf inderdaad problematisch.
Werner De Gres stelt dat Wilrijk een voorbeeldgemeente is op het gebied van fietsroutes en fietsinfrastructuur.
Kristof Bossuyt geeft antwoord op de gestelde vragen. Hij is het eens met de analyse dat er veel misloopt op deze werf en hoopt dat dit een pijnlijke les is voor toekomstige werven. Hij merkt wel op dat deze werf nog niet is opgeleverd.
ma 18/03/2019 - 14:44