Op schriftelijke vragen wordt schriftelijk geantwoord. Is het antwoord 30 dagen na ontvangst van de vraag niet gegeven, dan wordt de vraag automatisch terug geagendeerd op de eerstvolgende raad. De vraag krijgt dan het statuut van een mondelinge vraag en wordt onmiddellijk ter zitting beantwoord. Indien de vraag echter voor de zitting werd beantwoord, wordt ze alsnog van de agenda afgevoerd.
De schriftelijke vragen worden ter kennisneming voorgelegd.
Artikel 10 van het basisreglement "Bestuurlijke Organisatie stad Antwerpen" (BOSA) voorziet dat de raadsleden het recht hebben om aan het uitvoerend bestuur mondelinge en schriftelijke vragen te stellen. Het regelt de manier waarop op schriftelijke vragen wordt geantwoord.
Tijdens de periode 11 maart 2019 tot en met 24 maart 2019 ontving het districtscollege schriftelijke vragen.
Het districtscollege neemt kennis van volgende ingekomen schriftelijke vragen:
Datum vraagstelling | Indiener vraag | Onderwerp | Toegewezen aan |
16 maart 2019 | Mathijs Post | Zone 30 | Tjerk Sekeris |
18 maart 2019 | Maarten Goetstouwers | CC Deurne | Frank Vercammen |
Het districtscollege wijst deze vraag voor gevolg toe aan het districtscollegelid waaraan de vraag werd gesteld.