Terug
Gepubliceerd op 08/04/2019

2019_DCDE_00101 - Gemeenschappelijk financieel platform (GFP) - Normale bestellingen op exploitatiebudget voor een bedrag > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR (excl. BTW). Lijst bestelbons. - Goedkeuring

districtscollege Deurne
ma 08/04/2019 - 00:00 Districtshuis Deurne
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Tjerk Sekeris, districtsburgemeester; Elke Brydenbach, districtsschepen; Frank Vercammen, districtsschepen; Freddy Lorent, districtsschepen; Philip Van Acker, districtsschepen; Erwin Eestermans, districtssecretaris

Verontschuldigd

Mieke De Wispeleir, plaatsvervangend districtssecretaris

Secretaris

Erwin Eestermans, districtssecretaris

Voorzitter

Tjerk Sekeris, districtsburgemeester
2019_DCDE_00101 - Gemeenschappelijk financieel platform (GFP) - Normale bestellingen op exploitatiebudget voor een bedrag > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR (excl. BTW). Lijst bestelbons. - Goedkeuring 2019_DCDE_00101 - Gemeenschappelijk financieel platform (GFP) - Normale bestellingen op exploitatiebudget voor een bedrag > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR (excl. BTW). Lijst bestelbons. - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Artikel 134 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.

Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 3 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor het onderhoud van lokale pleinen met sportaccomodatie.

Aanleiding en context

Met de firma Buytaert bvba, Moortelstraat 25 te 9150 Kruibeke (ondernemingsnummer 0405.009.246), werd een raamcontract afgesloten op basis van bestek GAC/2015/3294.

Op 21 augustus 1997 (jaarnummer 11150) gaf het college aan de centrale aankoopdienst toelating om bestellingen tussen 200.000 BEF tot 800.000 BEF op de gewone dienst en bestellingen op de buitengewone dienst onder 200.000 BEF gebundeld per wekelijkse lijst door het college te laten goedkeuren.
Op 19 december 2008 (jaarnummer 17254) besloot het college om te starten met een samenwerking tussen stad en OCMW op het vlak van aankoop.
Op 26 januari 2011 (jaarnummer 28) keurde het managementteam goed dat de collegebesluiten met lijsten met normale bestellingen of raambestellingen op het exploitatiebudget groter dan 5.500,00 EUR en kleiner dan 22.000,00 EUR en op het investeringsbudget kleiner dan 5.500,00 EUR, met uitzondering van correctiebestellingen, voortaan door de bestellende bedrijfseenheden en diensten worden opgemaakt en ter goedkeuring aan het college worden voorgelegd.
De bedrijven en diensten van de stad zijn sturend voor het volledige proces van de opvolging en goedkeuring van de bestellingen via de contracten. Indien een bestelling via een gekend contract in GFP aanleiding geeft tot het aanmaken van een collegebesluit ter goedkeuring, zal dit ook door het bestellende bedrijf of de bestellende dienst dienen te gebeuren. Enkel wanneer een bestek moet opgemaakt worden, komt de gemeenschappelijke aankoopcentrale tussen.

Op 10 december 2018 (jaarnummer 456) keurde het districtscollege de aanpassing van de principes budgethouderschap, bestellen en goedkeuren voor het dstrict goed, waarbij nieuwe grensbedragen worden besloten.

De bedrijven en diensten van de stad zijn sturend voor het volledige proces van de opvolging en goedkeuring van de bestellingen via de contracten. Indien een bestelling via een gekend contract in GFP aanleiding geeft tot het aanmaken van een collegebesluit ter goedkeuring, zal dit ook door het bestellende bedrijf of de bestellende dienst dienen te gebeuren. Enkel wanneer een bestek moet opgemaakt worden, komt de gemeenschappelijke aankoopcentrale tussen.

Argumentatie

Op het Arenaplein werd een basketbalpaal aangereden. De schade zal worden hersteld door aannemersbedrijf Buytaert bvba, Moortelstraat 25 te 9150 Kruibeke (ondernemingsnummer 0405.009.246).

De dienstnota Bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018 bepaalt dat voor normale bestellingen > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR exclusief btw op het exploitatiebudget de betreffende bestelbons - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Het college keurt als budgethouder deze lijsten goed.

Besluit

Het districtscollege deurne beslist:

Artikel 1

Het districtscollege keurt bestelbon 4005331080 goed voor het herstellen van een basketbalpaal aan het Arenaplein voor een bedrag van 8.647,87 euro door aannemersbedrijf Buytaert bvba, Moortelstraat 25 te 9150 Kruibeke (ondernemingsnummer 0405.009.246).

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Aanemersbedrijf Buytaert bvba

Moortelstraat 25

9150 Kruibeke

Ondernemingsnummer : 0405.009.246

IBAN : BE12 2930 3945 3692

 8.647,87 EUR budgetplaats:5042500000
budgetpositie:6141
functiegebied:1SDE010101A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:1DE010610
budgetperiode:1900
 4005331080