Terug

2019_IP_00043 - Interpellatie van raadsleden Mathijs Post, Elke Van Severen: Uitbreiding betaald parkeren in Deurne

districtsraad Deurne
do 21/02/2019 - 20:00 Districtshuis Deurne
Afgevoerd

Samenstelling

Aanwezig

Frank Geudens, districtsraadsvoorzitter; Tjerk Sekeris, districtsburgemeester; Elke Brydenbach, districtsschepen; Frank Vercammen, districtsschepen; Freddy Lorent, districtsschepen; Philip Van Acker, districtsschepen; Guy Dirckx, districtsraadslid; Jan Van Wesembeeck, districtsraadslid; Kristof Vissers, districtsraadslid; Freya Van Alsenoy, districtsraadslid; Maarten Goetstouwers, districtsraadslid; Natascha Carnier, districtsraadslid; Manal Toumi, districtsraadslid; Hassan Aarab, districtsraadslid; Abdelaziz El Fadili, districtsraadslid; ArbĂ«r Halili, districtsraadslid; Peggy Dewinter, districtsraadslid; Elke Van Severen, districtsraadslid; Giuliana Chirinos Saavedra, districtsraadslid; Veronique Spuesens, districtsraadslid; Malgorzata Zgnilec, districtsraadslid; Kevin Engelen, districtsraadslid; Robert Stephens, districtsraadslid; Mathijs Post, districtsraadslid; Charisse Verberckmoes, districtsraadslid; Sandra Wintershoven, districtsraadslid; Melissa Zoete, districtsraadslid; Erwin Eestermans, districtssecretaris

Afwezig

Josephus Braam, districtsraadslid; Mohammad Nawabi, districtsraadslid

Verontschuldigd

Mieke De Wispeleir, plaatsvervangend districtssecretaris

Secretaris

Erwin Eestermans, districtssecretaris

Voorzitter

Frank Geudens, districtsraadsvoorzitter
2019_IP_00043 - Interpellatie van raadsleden Mathijs Post, Elke Van Severen: Uitbreiding betaald parkeren in Deurne 2019_IP_00043 - Interpellatie van raadsleden Mathijs Post, Elke Van Severen: Uitbreiding betaald parkeren in Deurne

Motivering

Indiener(s)

Mathijs Post, Elke Van Severen

Gericht aan

Tjerk Sekeris

Tijdstip van indienen

za 16/02/2019 - 21:45

Toelichting

Vanaf april is het betaald parkeren in Deurne. De communicatie daarrond is gestart.

  • Hoe is de Deurnenaar op de hoogte gebracht? We stelden vast dat in sommige straten wel folders zijn verspreid, in andere straten niet. Vanwaar die keuze?
  • Hoeveel vergunningen zijn al aangevraagd?
  • Hoeveel vergunningen daarvan zijn via het stadsloket aangevraagd?
  • Wat is het gemiddeld autobezit per huishouden in Deurne?
  • Hoeveel huishoudens hebben meer dan twee auto's?
  • Hoeveel huishoudens in Deurne hebben geen auto?
  • Wat is het percentage aanvragen per bewonerszone ten opzichte van het autobezit?
  • Gaat er nog meer gecommuniceerd worden en specifiek naar doelgroepen?
  • Hoeveel vergunningen verwacht men voor Deurne uit te delen en zijn er voldoende parkeerplaatsen?
  • Nu aan de parkeerplaats een waarde is gekoppeld en autobezitters twee vergunningen gesubsidieerd krijgen, hoe worden autoloze huishoudens gecompenseerd?
  • Het verse bestuursakkoord ziet autodelen als de toekomst. Op welke manier draagt dit beleid bij tot vermindering van het wagenbezit? Op welke manier draagt dit parkeerbeleid bij tot verhoogd gebruik van deelauto’s?
  • Wanneer en waar worden de parkeermeters geplaatst? En als dat voor een gevel is, wanneer worden bewoners daarvan op de hoogte gesteld?
  • Waarom is gekozen om vrijwel alle wijken hetzelfde te benaderen, met betalend parkeren tot 19u, terwijl de parkeerdruk vooral ’s avonds is.
  • Hoe en wanneer wordt het beleid geëvalueerd?
  • Wat is de stand van zaken van de Park and Rides?