Terug
Gepubliceerd op 06/06/2019

2019_DCME_00138 - ZoMerksemcampagne 2019 - Communicatieplan - Goedkeuring

districtscollege Merksem
do 06/06/2019 - 09:30 collegezaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Luc Bungeneers, voorzitter districtscollege; Gilbert Verstraelen, districtsschepen; Wendy Simons, districtsschepen; Sonja De Meyer, districtsschepen; Patrick Van den Bempt, districtsschepen; Laurence Huybrechts, waarnemend districtssecretaris; Katia Nauwelaerts, districtssecretaris

Secretaris

Katia Nauwelaerts, districtssecretaris

Voorzitter

Luc Bungeneers, voorzitter districtscollege
2019_DCME_00138 - ZoMerksemcampagne 2019 - Communicatieplan - Goedkeuring 2019_DCME_00138 - ZoMerksemcampagne 2019 - Communicatieplan - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de delegatie van bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen aan de districtscolleges goedgekeurd. Artikel 2, 3, 4 en 5 bepalen dat het districtscollege bevoegd is voor lokaal cultuurbeleid, lokaal sportbeleid, lokaal jeugdbeleid en lokaal seniorenbeleid.

Argumentatie

Het districtscollege wenst de ZoMerksemcampagne ook in 2019 verder te zetten. Dit jaar omvat de ZoMerksemcampagne:

Brochure Dit jaar werd er gekozen voor een brochure op A5. De grootste evenementen die doorgaan tijdens de zomer worden hierin vermeld, meer informatie en andere evenementen zullen terug te vinden zijn op een website. De brochure zal bedeeld worden samen met de affiche van het zomerpark van Jongerencentrum Bouckenborgh over alle Merksemse brievenbussen.
Bekerdeksel Dit jaar werd er gekozen voor een gadget dat niet in alle bussen verdeeld wordt maar op evenementen uitgedeeld zal worden. Er werden 1500 siliconen bekerdeksels besteld. De helft daarvan is geel, de andere blauw. Bovenop de deksels staat een 3D-figuurtje van een ijsje.
Canvas Dit jaar worden er twee canvassen geplaatst. Eén aan het districtshuis op het Burgemeester Nolfplein en de andere op de hoek van de Ringlaan of aan de dreef in Bouckenborghpark.De canvassen worden geplaatst van juli tot september. De eerste canvas periode komt er een doek op over ZoMerksem, vanaf september van de Vredesfeesten.
Vlaggen Aan het districtshuis worden 6 vlaggen opgehangen met het logo van ZoMerksem met als doel het campagnebeeld duidelijk zichtbaar te maken in het straatbeeld.
Beachvlaggen Dit jaar zullen er twee beachvlaggen zijn die we op evenementen kunnen plaatsen om het campagnebeeld duidelijk zichtbaar te maken.
Affiches 29 affiches A0 die verspreid worden door Agrafa.
www.zomerksem.be Iedereen kan alle informatie terugvinden op deze website.

Aanleiding en context

Het concept van de campagne, om elk jaar alle zomeractiviteiten op verschillende manieren bekend te maken, wordt jaarlijks geëvalueerd en uitgebreid met het oog op optimale bekendheid en zichtbaarheid van het merk ZoMerksem en van de activiteiten die in de zomer doorgaan in Merksem. 

In 2003 bestond deze campagne uit een zomerkrant die verspreid werd in Merksem met daarin activiteiten van professionelen en Merksemse verenigingen. Zowel activiteiten van cultuur, jeugd, sport en senioren werden opgenomen in de krant. In 2017 werd er gekozen voor een brochure van A6 formaat die eveneens bij alle Merksemnaren in de bus zal vallen. In 2018 werd er gekozen voor een A5 brochure zodat de affiche over het zomerpark van Jongerencentrum Bouckenborgh samen met de ZoMerksembrochure gebust kan worden. In 2019 wordt hezelfde concept behouden. Sinds enkele jaren worden er ook andere acties in het kader van deze campagne ondernomen om het merk 'ZoMerksem' meer bekend te maken bij de Merksemnaren. 

Algemene financiƫle opmerkingen

De kosten worden samen geraamd op 10.000,00 euro en worden geregeld onder budgethouderschap. 

Besluit

Het districtscollege Merksem keurt eenparig het volgende besluit goed.

Het districtscollege merksem beslist:

Artikel 1

Het districtscollege keurt de 'ZoMerksemcampagne 2019' goed.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.