Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De bestuurscoördinator/distristssecretaris zorgt voor een correcte opvolging en beantwoording van de briefwisseling.
De brief over de plaatsing van informatieborden BIN Laagland wordt ter kennisneming voorgelegd aan het districtscollege.
Artikel 290 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook, wordt geregistreerd.
Het eerste lid is van toepassing op het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, met dien verstande dat "de gemeente" wordt gelezen als "het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn", "college van burgemeester en schepenen" wordt gelezen als "vast bureau" en "het gemeentehuis" wordt gelezen als "de zetel van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn".
Op 17 april 2019 ontving het district een brief van de lokale politie Antwerpen over de plaatsing van informatieborden BIN Laagland.
Het districtscollege Merksem neemt kennis van het volgende besluit.
Het districtscollege neemt kennis van de brief van de lokale politie over de plaatsing van informatieborden BIN Laagland.