Artikelen 132 en 277 van het Decreet lokaal bestuur belasten de districtssecretaris met het opstellen en bewaren van de notulen van het districtscollege. De notulen vermelden in chronologische volgorde alle besproken onderwerpen en het gevolg dat eraan werd gegeven. Zij vermelden duidelijk alle genomen beslissingen.
Artikelen 50 en 129 van het Decreet lokaal bestuur bepalen dat de notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende vergadering van het districtscollege. De originelen van de notulen van het districtscollege worden, na goedkeuring, door de voorzitter van het districtscollege en door de districtssecretaris ondertekend. De goedgekeurde notulen worden in de loop van de week na de goedkeuring aan de raadsleden bezorgd, hetzij elektronisch, hetzij fysiek.
Het districtscollege dient de notulen van de zitting goed te keuren in de eerstvolgende gewone zitting.
Het districtscollege vergaderde op 14 mei 2019. Iedereen was aanwezig, behalve mevrouw Ineke Pycke, districtssecretaris. Zij werd vervangen door mevrouw Ine Van de kerkhove, waarnemend districtssecretaris.
Het districtscollege keurt de notulen van 14 mei 2019 goed. Bij volgende ontwerpbesluiten werden opmerkingen gemaakt:
3 2019_DCHO_00117 District Hoboken. Dokter Kochlaan - Aanpassing aanvullend verkeersreglement. Advies - Goedkeuring
BESTEMD VERDAAGD ZONDER AANPASSING
Het districtscollege geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
Districtssecretaris | De notulen binnen de wettelijk voorgeschreven termijn te bezorgen aan de districtsraadsleden. |