De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Jan De Voslei in het district Antwerpen:
De bedrijfseenheid Stadsreiniging ondervindt moeilijkheden in het deel begrepen tussen de Boomsesteenweg en de Jan De Voslei (gewestweg) door hinderlijk geparkeerde voertuigen en vraagt een oplossing.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld.
Een parkeerverbod door middel van geel onderbroken strepen wordt aangebracht (artikel 2).
Stadsreiniging en grotere vrachtwagens kunnen nu hun bochten moeilijk nemen door hinderlijk geparkeerde wagens in de Jan De Voslei tussen de Boomsesteenweg en de Jan De Voslei (gewestweg). Het tweerichtingsverkeer en de te krappe rijbaanbreedte laten niet toe om op de rijweg te parkeren. Door het parkeerverbod in te voeren, kan er opgetreden worden tegen foutparkeerders zodat Stadsreiniging en grotere vrachtwagens vlotter hun bochten kunnen nemen.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Jan De Voslei (deel stad) in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 6 januari 2017 (jaarnummer 127).