De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Sint-Jozefstraat in het district Antwerpen:
Bij een plaatsbezoek werd vastgesteld dat er langs de oneven zijde een verbreed voetpad werd aangebracht in de bocht van de straat tot voor de school. Het parkeerverbod in die bocht door middel van geel onderbroken wordt vervangen door het verkeersbord E1 (parkeren verboden).
De voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap werd onderzocht op haar gebruik.
Het college keurde op 19 juli 2019 (jaarnummer 5707) de principenota in verband met de speed pedelecs goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Sint-Jozefstraat in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de gemeenteraad van 19 december 2011 (jaarnummer 1254).