De gebruikersafspraken bepalen de modaliteiten voor de terbeschikkingstelling van schoolinfrastructuur van het AG Stedelijk Onderwijs, in het kader van "Open Infra". De retributies en andere kosten, verbonden aan het gebruik wordt geregeld in het retributiereglement.
Aanvullend op het nieuwe retributiereglement voor de periode 2020-2025 worden de gebruikersafspraken voor eenzelfde periode verlengd.
Hieronder worden de inhoudelijke wijzigingen of verduidelijkingen in de gebruikersafspraken even op een rijtje gezet:
Algemeen
Om verwarring te vermijden tussen de termen aanvrager/gebruiker, wordt in de gebruikersafspraken gekozen om overal de term gebruiker te hanteren.
Artikel 1: Definities
Artikel 3: Procedure
De procedure blijft dezelfde, maar wordt op enkele fases verduidelijkt voor de gebruikers.
Artikel 4: Verplichting voor de gebruiker
Parkeerplaatsen
Om dubbelzinnigheid te vermijden naar aanleiding van de nieuwe BTW-regelgeving, wordt verduidelijkt dat het gebruiken van parkeerplaatsen enkel kan binnen een grotere reservatie, en nooit als terbeschikkingstelling op zich kan gebeuren.
Artikel 5: Aansprakelijkheid en verzekering
In dit artikel wordt de procedure en dekking van de verzekeringspolis toegelicht die een gebruiker kan afsluiten via het AG Stedelijk Onderwijs.
Het vastleggen van gebruikersafspraken in het kader van een ter beschikkingstelling van schoolinfrastructuur is een bevoegdheid van de Raad van Bestuur van het AG Stedelijk Onderwijs.
De Raad van Bestuur keurt de gebruikersafspraken goed voor de terbeschikkingstelling van schoolinfrastructuur aan derden voor de periode 1 september 2020 tot 31 augustus 2025.