De totale geraamde uitgave van deze opdracht, voor een looptijd van 4 jaar, bedraagt ca. € 780.219,71 exclusief btw of ca. € 827.032,89 inclusief 6% btw. Deze raming is gebaseerd op de uitgaven van huidige raamovereenkomst.
Bevoegdheidsorgaan conform aankoopprocedures en goedkeuringsmatrix van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen.
Sinds de realisatie van Opti-Aankoop wordt extra ingezet op de betrokkenheid van de klant en experten. Er werd een aankoopteam samengesteld om dit aankoopdossier te realiseren.
In eerste fase (aankoopbehoefte) werd een enquête uitgestuurd naar de verschillende scholen van het basis- en buitengewoon onderwijs van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen. De resultaten/opmerkingen uit de enquête werden in de overheidsopdracht verwerkt.
Voor de fase intake werd voornamelijk gewerkt met de gegevens uit de bestaande, lopende raamovereenkomst en de boekhouding.
Om het bestek inhoudelijk en technisch vorm te geven, leverde de interne dienst voor preventie en bescherming op het werk input op de technische specificaties, inventaris en beoordelingskorf. Daarnaast werd samen gezeten met enkele medewerkers van het basis- en buitengewoon onderwijs zodat ze input konden leveren over de belangrijkste administratieve, contractuele en technische bepalingen, de inventaris en de beoordelingskorf.
De huidige raamovereenkomst SO2015_553 ‘Het leveren en plaatsen van speeltoestellen en valdempende ondergronden AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen' loopt ten einde op vrijdag 28 augustus 2020. Om de continuïteit van de leveringen te verzekeren, is het aangewezen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. Financiën/Aankoop stelt voor om voor deze opdracht openbare procedure met Europese bekendmaking SO2019_1061 uit te schrijven.
De opdracht omvat het leveren en plaatsen van speeltoestellen, speelplaatsmeubilair en valdempende ondergronden op de verschillende locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen in stad Antwerpen en gemeente Brasschaat.
De aanbestedende overheid besluit de opdracht niet in percelen te verdelen om volgende voornaamste redenen:
De raamovereenkomst zal gesloten worden met één enkele deelnemer die de economisch meest voordelige offerte (rekening houdend met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek) heeft ingediend.
Alle voorwaarden zijn in de raamovereenkomst bepaald.
De totale looptijd van de raamovereenkomst bedraagt 48 maanden:
De betrouwbaarheid van de inschrijvers zal getoetst worden aan het toegangsrecht zoals bepaald in het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal nagegaan worden aan de hand van een verklaring betreffende de omzet over de laatste drie boekjaren, die de inschrijver bij zijn offerte dient te voegen. Verder behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor de jaarrekeningen van de inschrijver nader te onderzoeken.
Om zijn technische bekwaamheid aan te tonen, voegt de inschrijver volgende zaken toe aan zijn offerte:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte, rekening houdend met volgende gunningscriteria:
Nr. |
Beschrijving |
Gewicht |
1 |
Speelwaarde en kwaliteit |
40 |
2 |
Prijs |
30 |
2.1 |
Prijs - inventaris (Bijlage F) |
10 |
2.2 |
Prijs - beoordelingskorf (Bijlage G) |
20 |
3 |
Diversiteit van de catalogus |
15 |
4 |
Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen |
10 |
5 |
Garantieperiode speeltoestellen, speelplaatsmeubilair en valdempende ondergronden |
5 |
De aanbestedende overheid zal – uiterlijk de eerstvolgende werkdag na de opening van de offertes - de beoordelingskorf voor de (catalogus)prijslijst bekendmaken.
Op basis van de afweging van al deze criteria rekening houdende met het gewicht dat er aan werd toegekend, zal de opdracht gegund worden aan de inschrijver die de economisch voordeligste regelmatige offerte, vanuit het oogpunt van de aanbestedende overheid, heeft ingediend.
Deze opsomming van reglementen is niet-limitatief. Wie inschrijft, wordt geacht alle bepalingen te kennen die van toepassing zijn (inclusief latere wijzigingen) en te handelen in overeenstemming met de geldende regelgeving.
De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt het bestek SO2019_1061 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren en plaatsen van speeltoestellen, speelplaatsmeubilair en valdempende ondergronden AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen goed. De opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure met Europese bekendmaking. De aanbestedende overheid kiest de economisch meest voordelige offerte rekening houdend met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek.
Uitvoering beslissing:
Taak | Verantwoordelijke | Timing |
Publicatie van de overheidsopdracht via e-Notification |
Financiën/Aankoop | Na goedkeuring door raad van bestuur |
De raad van bestuur regelt de financiële gevolgen als volgt
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres |
Het leveren en plaatsen van speeltoestellen, speelplaatsmeubilair en valdempende ondergronden AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen | De geraamde uitgave voor 4 jaar voor deze overheidsopdracht ca. € 780.219,71 exclusief btw of ca. € 827.032,89 inclusief 6% btw |
Budgetten van de diverse scholen van het basis- en buitengewoon onderwijs. Budgetperiode: 2020 - 2024 |