Terug
Gepubliceerd op 20/08/2019

2019_CBS_06686 - Organisatie en logistieke ondersteuning - Fire is Gold en Ampère Open Air - 24 en 25 augustus 2019 - Middenvijver - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
ma 19/08/2019 - 13:00 Digitaal - mits goedkeuring AD en KB
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_06686 - Organisatie en logistieke ondersteuning - Fire is Gold en Ampère Open Air - 24 en 25 augustus 2019 - Middenvijver - Goedkeuring 2019_CBS_06686 - Organisatie en logistieke ondersteuning - Fire is Gold en Ampère Open Air - 24 en 25 augustus 2019 - Middenvijver - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Op 10 januari 2019 diende Atmosphere Architects vertegenwoordigd door Wim Van der Borght, Beukenlaan 12, 2020 Antwerpen een aanvraag in voor de organisatie van Fire is Gold op 24 augustus 2019 en op 4 februari 2019 diende dezelfde organisator een aanvraag in voor de organisatie van Ampère Open Air op 25 augustus 2019. Beide evenementen vinden plaats op de Middenvijver te Linkeroever.

Fire is Gold is een eendaags muziekfestival dat tot vorig jaar is doorgegaan in Vilvoorde. Dit succesvolle hiphopfestival verhuist nu naar domein Middenvijver. Het is een muziekfestival waar vooral de urban muziek en cultuur centraal straat en waar er muziek wordt gespeeld op drie podia. De organisatie verwacht maximaal 20.000 bezoekers voor dit evenement.

Ampère Open Air is eveneens een eendaags muziekfestival dat zich eerder richt naar liefhebber van de techhouse muziek. Het festival gaat door op dezelfde site en podia als Fire is gold. De organisatie verwacht ook voor dit evenement maximaal 20.000 bezoekers.

Fire is Gold en Ampère Open Air vervangen het festival Laundry Day. De organisator mag volgens de lopende convenant drie festivaldagen organiseren. Elrow Town is het eendaags festival dat het rijtje compleet maakt.

Het terrein Middenvijver is eigendom van de Vlaamse Waterweg nv. De evenementenorganisatie sloot met de Vlaamse Waterweg nv een concessieovereenkomst voor het gebruik van het terrein Middenvijver af.

Het terrein is groot genoeg om dit evenement te organiseren. De noodzakelijke nutsvoorzieningen zoals elektriciteit en water zullen voorzien worden door de organisatie.

Maatregelen terrein Middenvijver:

Fire is Gold Festival start op zaterdag 24 augustus 2019 om 12.00 uur. Van 11.00 uur tot 12.00 uur wordt er op zacht niveau muziek gespeeld. Deze geleidelijke volumeverhoging wordt toegepast om een eventueel schrikeffect bij de plaatselijke vogels te vermijden. Het festival eindigt om 23.59 uur.

Ampère Open Air start op zondag 25 augustus 2019 om 12.00 uur. Ook hier wordt er van 11.00 uur tot 12.00 uur op zacht niveau muziek gespeeld.

In afspraak met de stad Antwerpen, en zoals opgenomen in de convenant, is het de organisator niet toegestaan de publieke toegankelijkheid en de doorwaadbaarheid van het gebied 'Middenvijver' te belemmeren, behoudens in volgende gevallen:

  • afsluiting van het festivalgedeelte (in het kader van de op- en afbouw van de festivalinfrastructuur) gedurende twee weken voor en één week na het festival, waarbij het overige deel van het gebied 'Middenvijver' publiek toegankelijk blijft;
  • afsluiting van het gehele gebied 'Middenvijver' gedurende de duur van het festival, alsook op de dag voor en de dag na het festival (teneinde publieke toegang te verhinderen en het natuurgebied 'het Rot' af te schermen).

Programma:

Fire is Gold Festival

Dag Uur  
vrijdag 23 augustus 2019 19.00 uur - 21.00 uur Sound Check podia
  20.00 uur

Start herinrichting Blancefloer

zaterdag 24 augustus 2019 11.00 uur Opstart zachte muziek op alle podia
  12.00 uur Start festival
  23.59 uur Einde muziek en sluit festival 
zondag 25 augustus 2019 00.01 uur Start herinrichting Blancefloer

Ampère Open Air

zondag 25 augustus 2019  11.00 uur  Opstrart zachte muziek op alle podia
  12.00 uur Openen deuren voor het publiek + muziek op alle podia
  23.59 uur Einde muziek en sluit festival 
maandag 26 augustus 2019  00.01 uur Start herinrichting Blancefloer

 Mobiliteit:

De organisatie stelde een verkeersafleidingsplan op samen met de politie. De organisatie voorziet festivalparkings in de Beatrijslaan en op het eigen terrein. De ligging van de locatie is optimaal voor festivalgangers die met het openbaar vervoer naar het evenement komen. Er passeren vier verschillende tramlijnen en er rijden per tramlijn tot zes trams per uur met een capaciteit van 100 personen. Per uur komt dit neer op het vervoeren van 2.400 passagiers. Het evenement en het mobiliteitsplan werd besproken op het AGEV-overleg van 30 juli 2019. Voor de communicatie worden er infoborden en verkeerssignalisatie voorzien. 

Argumentatie

Het evenement heeft een open karakter en richt zich tot alle Antwerpenaren en bezoekers van Antwerpen. 

Dit evenement wordt volgens het evenementenkader ingedeeld in categorie 3 (naamsversterkende evenementen of nieuwe evenementen met groeipotentieel tot naamsversterkend evenement).

Juridische grond

Op 9 maart 2018 (jaarnummer 2138) keurde het college het gewijzigde evenementenkader goed.

Op 26 maart 2018 (jaarnummer 188) keurde gemeenteraad de wijziging van het retributiereglement inname openbaar domein voor evenementen en manifestaties goed.

 Op 30 november 2018 (jaarnummer 10142) keurde het college de wijziging van de retributiezones in verband met het retributiereglement inname openbaar domein voor evenementen en manifestaties goed.

Op 26 maart 2018 (jaarnummer 193) keurde de gemeenteraad het nieuw gebruiksreglement goed voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2018-2019 goed.

Op 26 maart 2018 (jaarnummer 192) keurde de gemeenteraad het retributiereglement voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2018-2019 goed.

Adviezen

SW - Mobiliteitsadvies- en ondersteuning Gunstig onder voorwaarden

Op zeer korte termijn is de organisatie van Elrow en Fire is Gold / Ampère Open Air geconfronteerd geweest met het niet beschikbaar zijn van de parking die vorige jaren ingezet werd voor de bezoekers (Burchtseweel). Als noodoplossing werd naar voren geschoven om het parkeren op het festivalterrein zelf toe te laten. Dienst mobiliteit is geen voorstander van parkeren te organiseren zo dicht bij het evenement. Dit beperkt de mogelijkheden van duurzaam evenementenvervoer en veilige verkeersstromen te organiseren. We vragen dan ook om voor de volgende edities van evenementen op Middenvijver te zoeken naar een oplossing waarbij het parkeren niet op het festivalterrein zelf wordt georganiseerd, maar op afstand om problemen te voorkomen.

 Het gevolg van het parkeren op het festivalterrein bij Elrow town was dat de voetgangersstromen vermengd raakten met de uitrijdende autostromen. Het uitrijden werd tijdens Elrow voorzien via de Blancefloerlaan. Om de voetgangers en autostromen meer te scheiden wordt nu bij Fire is Gold gekozen om het uitrijden via de Willem Gijsselsstraat te organiseren. Op deze manier worden voetgangersstromen en auto´s wel uit elkaar gehaald bij einde evenement, wat voor de veiligheidsdiensten noodzakelijk is, maar het autoverkeer wordt dan door een woonstraat weggestuurd.

 Het festival heeft een ideale ligging ten opzichte van de tramhaltes en voorzien elk jaar in fietsenstallingen in de buurt van de ingang van het terrein om duurzaam evenementenvervoer te bevorderen. Ze besteden in de communicatie met hun bezoekers ook voldoende aandacht aan deze vervoersmodi. Parkeren is noodzakelijk maar ligt bij voorkeur op afstand (te voet of aan verbinding met het openbaar vervoer) om op die manier de omgeving van het festival vrij te houden van gemotoriseerd verkeer en de festivalzone veilig en aangenaam te houden voor iedereen en met minder wagenbezoek de overlast voor de buurt zo beperkt mogelijk te houden.

 Voorwaarden editie 2019:

  • Op de website wordt nog steeds gesproken van parking Burchtseweel. Correcte info op de website plaatsen.
  • Om de overlast bij het uitrijden te beperken en het verkeer niet terug te sturen naar de Blancefloerlaan moet de Louis Frarynlaan afgesloten worden en auto´s verplicht naar de Halewijnlaan gestuurd worden.
  • De tramlijn 3 rijdt tussen P+R Merksem en P+R Melsele. Niet Zwijndrecht gebruiken in de communicatie à aanpassen op de website.
SB - Groendienst Antwerpen Linkeroever Gunstig onder voorwaarden

Stad Antwerpen, dienst Groen en Begraafplaatsen, geeft een gunstig advies op voorwaarde dat onderstaande zaken worden gerespecteerd.
Algemeen
Bij evenementen met een grote impact op het park/groenzone neemt de organisator ten laatste drie weken voor de opbouw van het evenement contact op met een verantwoordelijke van de groendienst voor een rondgang. Ter plaatse worden de nodige afspraken gemaakt.

Zolang deze rondgang niet is gebeurd, zal de groendienst geen definitief gunstig advies voor het evenement geven.

Het staat de organisator vrij om een plaatsbeschrijving op te maken. Indien hij dat niet doet, wordt ervan uitgegaan dat de zones in het park die de organisator tijdelijk gebruikt, in goede conditie zijn en zonder recente beschadigingen. Alle zichtbare schade die nadien vastgesteld wordt, zal aan de organisator doorgerekend worden.

Documenten
• de organisator voegt bij zijn AGEV-aanvraag steeds een inplantingsplan, waarin duidelijk wordt aangegeven waar alle installaties/voorzieningen worden ingeplant, materialen gestockeerd en via welke toegangen en wegen de leveringen worden voorzien. Indien er voor het park een evenementenzonering is opgemaakt zal de organisator zich daar aan houden;
• voor middelgrote of grote evenementen wordt er een slecht weer scenario verwacht;
• de organisator vermeldt hoe hij de toevoer en afvoer van water organiseert. Het afvoeren van water in parkvijvers of elders in het park is niet toegestaan;
• water afvoeren kan enkel in een DWA-riool, het rioolstelsel voor afvalwater.

Mobiliteit
• lossen en laden gebeurt enkel via de bestaande wegen met een maximale snelheid van 20km/uur. Voor gemotoriseerd vervoer in parken geldt een beperking tot 3,5 ton, tenzij anders afgesproken. Wanneer er veel verkeer in het park wordt verwacht, is het aanstellen van een steward, die de verkeersstroom in goede banen leidt, verplicht;
• er mag nergens in het park worden geparkeerd. Enige uitzondering zijn foodtrucks die onderdeel uitmaken van een goedgekeurd evenement. Deze foodtrucks mogen enkel op verharde zones of wegen staan en hebben hiervoor een toelating nodig;
• het is niet toegestaan om met voertuigen op de gazons, in de beplanting of in de wortelzones van bomen te rijden. Indien dit niet te vermijden is, moeten er rijplaten voorzien worden. Deze rijplaten moeten ook op het inplantingsplan worden vermeld.

Infrastructuur en activiteit
• het plaatsen van zware infrastructuur of het opslaan van zwaar materiaal gebeurt steeds op rijplaten. Met uitdrukkelijke toestemming kan dit ook op asfaltverharding of elementverharding.
• de organisator mag zelf geen obstakels (verkeerspaaltjes, vuilbakken,… ) verwijderen;
• bij de plaatsing van tenten mogen spanriemen de bomen niet raken en verankeringen mogen de boomwortels niet beschadigen;
• bij plaatsing van tijdelijke vloeren krijgen deze minstens 10 cm luchtruimte;
• onder de kroonprojectie van de bomen (onder de kruin van bomen) mag niets geplaatst of opgesteld worden. Enkel houten vloeren met minimum 10 cm luchtruimte zijn hier de uitzondering. Er mag zeker geen vuur worden gemaakt onder de bomen;
• ingrepen in de bodem (greppels, putten, inwerken materialen,…) zijn niet toegestaan, verankeringen in de bodem binnen de kroonprojectie zijn ook niet toegestaan .
• er mogen geen markeringen worden aangebracht op of aan bomen of op de wegen;
• er mag niets worden bevestigd aan groenelementen (bomen), tenzij daar uitdrukkelijk toestemming is voor gegeven. In dit geval moeten zachte materialen die geen schade aan de bomen veroorzaken worden gebruikt.

Milieu & veiligheid
• bij het gebruik van stroomgeneratoren moeten deze met bijhorende tank op een lekbak geplaatst worden om verontreinigende substanties op te vangen. Zij mogen nooit onder de kroonprojectie van bomen worden geplaatst;
• alle zwerfvuil afkomstig van het evenement of de opname wordt onmiddellijk na afloop opgeruimd. Dit geldt ook voor het afval dat mogelijk verspreid is geraakt in omliggende zones buiten het evenement. Bij het niet naleven van deze voorwaarde worden de kosten voor de opkuis aan de organisator doorgerekend;
• het is de organisator niet toegestaan om glas (glazen en flessen) te gebruiken om drank aan te bieden in de publiekszones;
• indien er kabels door de publiekszones lopen, moeten deze afgedekt zijn om de veiligheid van de parkbezoekers te garanderen.

Schade
Bij vaststelling van schade aan bomen na het evenement zal het schadebedrag via de geijkte VVOG-methode voor ‘uniforme waardebepaling van bomen’ worden bepaald en doorgerekend worden aan de organisator.
Alle vermijdbare schade of onzichtbare schade die ondubbelzinnig blijkt uit de plaatsbeschrijvingen en die ontstaan is tijdens het evenement of tijdens opbouw of afbraak zal aangerekend worden aan de organisator.
Vermijdbare schade is schade die voortkomt uit het niet, niet tijdig of foutief uitvoeren van maatregelen en afspraken uit de toelating of die voortkomt het niet naleven van beschermingsmaatregelen of incidentele schade.
Onzichtbare schade is verdichting van de bodem en beschadiging van het wortelgestel van bomen door het betreden van niet toegankelijke zones met transportmiddelen en machines of door het niet of foutief gebruiken van rijplaten en door stockeren buiten de voorziene zones. 

Zowel de schade als de mogelijke gevolgschade bij bomen zal berekend worden op basis van de door de VVOG ontwikkelde methode. Deze is gebaseerd op de uniforme methode voor waardebepaling van straat-, laan- en parkbomen behorend tot het openbaar domein . Dit bedrag, samen met alle kosten voor verzorging en de kosten die het opstellen van het schadedossier met zich meebrengt, zal aangerekend worden aan de organisator van het evenement.

Schade aan ander parkelementen zoals wegen, grasmatten, bloemperken en constructies wordt berekend op basis van offertes indien externen moeten worden ingezet. Indien de herstellingen door eigen stedelijke diensten worden uitgevoerd zal de schade berekend worden op basis van materiaalkosten en volgens de officiële uurloontarieven van de stad Antwerpen.

Schade aan parkmeubilair wordt steeds berekend op basis van de prijslijsten van lopende contracten.

Bij stormweer wordt het August van Cauwelaertpark om veiligheidsredenen afgesloten en is dan niet meer toegankelijk.

Voor meer inlichtingen of eventuele opmerkingen mag u steeds de stadsdienst Groenvoorziening Antwerpen-Linkeroever contacteren.

Kantooradres: Halewijnlaan 86 | 2050 Antwerpen
tel 03.2109621 luc.nelis@antwerpen.be axel.Baert@antwerpen.be sonja.steurs@stad.antwerpen.be

SW - Milieuvergunningen Gunstig onder voorwaarden

CB - toelating muziekactiviteit - Vlarem hoofdstuk 6.7

Voorwaarden om geluidshinder bij omwonenden te beperken:
- door de manier van opstellen van de luidsprekers zorgt de inrichter of zijn afgevaardigde ervoor dat ongewenste of buitensporige verspreiding van geluid naar de omgeving vermeden wordt;
- de organisator zorgt ervoor dat er buiten het festivalterrein minstens twee permanente meetposten voor geluid worden opgesteld. Deze meetposten worden geplaatst in overleg met de toezichthouder en worden gekozen in functie van de ligging van de meest gevoelige (bewoonde) delen in de directe omgeving van de evenementensite;
- het geluidsniveau op deze meetpunten wordt vastgesteld op maximaal 90 dB(C) gemeten als LCeq,5min;
- de inrichters dienen zich strikt te houden aan de onderrichtingen van de toezichthouders zoals bepaald in artikel 16.3.1 van het decreet algemene bepalingen milieubeleid. In geval van overlast of klachten van omwonenden kunnen steeds strengere normen opgelegd worden;
- de organisator zorgt voor de aanduiding van één verantwoordelijk persoon, hier verder geluidverantwoordelijke genoemd, die van de organisator het mandaat krijgt om, na overleg met en op vraag van de toezichthouders, het geluidsniveau aan te passen. Deze geluidverantwoordelijke moet tijdens het evenement permanent telefonisch bereikbaar zijn via een vaste telefoonlijn;
- het is raadzaam om bij voorbaat, door middel van een kort bericht in de brievenbussen, de omwonenden op de hoogte te stellen van de geplande activiteiten, met vermelding van datum, tijdsduur en eventuele hinder (bereikbaarheid van garages, geluidsoverlast) evenals de vermelding van de naam en het telefoonnummer van de verantwoordelijke inrichter(s).

Voorwaarden om de kans op gehoorschade bij bezoekers te vermijden:
- het geproduceerde geluidsniveau mag 100 dB(A) LAeq,60min niet overschrijden. Als het geproduceerde geluidsniveau, gemeten als 102 dB(A) LAeq,15min niet overschreden wordt, wordt geacht hieraan te zijn voldaan. Bij het meten van het geluidsniveau wordt zowel het geluid van muziek als het omgevingsgeluid in rekening gebracht. Het geluidsniveau is tijdens de muziekactiviteit continu zichtbaar voor en wordt continu bewaakt door de organisator of door een door hem aangestelde persoon;
- het geluidsniveau geldt ter hoogte van de meetplaats. De meetplaats bevindt zich tussen 1,5 en 3 meter boven de vloer. De meetplaats bevindt zich ter hoogte van de mengtafel voor zover de mengtafel zich tussen het publiek en centraal tussen de belangrijkste luidsprekers bevindt.
Indien de mengtafel zich op een andere plaats bevindt, situeert de meetplaats zich tussen het publiek en centraal tussen de belangrijkste luidsprekers. De meetplaats is toegankelijk voor de toezichthoudende overheid;
- op initiatief en op kosten van de organisator wordt ofwel LAeq,15min, ofwel LAeq,60min continu gemeten door middel van meetapparatuur die voldoet aan de vereisten, vermeld in artikel 2 van bijlage 5.32.2.2bis van Vlarem titel II. Dit houdt in dat:
1° de meet- en registratieapparatuur voldoet aan de eisen gesteld voor klasse 2-meetinstrumenten in de NBN-normen (NBN EN 60651 1996 of recenter);
2° de meet- en registratieapparatuur moet zo geïnstalleerd worden dat die niet kan worden gemanipuleerd door derden. Dit geldt ook voor de meetmicrofoon;
3° de meetmicrofoon van de meet- en registratieapparatuur moet zo geïnstalleerd worden dat hij niet afgeschermd wordt voor het geluid waaraan bezoekers worden blootgesteld;
4° de meet- en registratieapparatuur moet zo uitgerust zijn dat gedurende de volledige activiteit kan gemeten worden;
5° de meet- en registratieapparatuur kan te allen tijde gecontroleerd worden door de toezichthoudende overheid.
Let wel: de verplichting tot het meten van het geluidsniveau geldt niet als door de organisator een geluidsbegrenzer gebruikt wordt die zo is afgesteld dat de toegestane norm gerespecteerd wordt. De geluidsbegrenzer moet voldoen aan de vereisten inzake meet- en registratieapparatuur zoals hiervoor vermeld;
6° De geregistreerde gegevens worden ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid gedurende een periode van ten minste een maand.

- de organisator dient gratis oordopjes ter beschikking te stellen.

Brandweer - preventie Gunstig onder voorwaarden

De organisator dient de standaardvoorwaarden voor evenementen van Brandweer Zone Antwerpen alsook de hieronder bijgevoegde extra voorwaarden strikt na te leven.

BZ - District Antwerpen Gunstig advies
Politiezone Antwerpen - Openbare Orde - Evenementen Gunstig advies
SB - Logistiek - Bijzondere opdrachten en feestmateriaal Gunstig onder voorwaarden

Dit evenement kan plaatsvinden, indien aan de voorwaarden beslist in de gemeenteraadsbesluiten van 26 maart 2018 (jaarnummers 192 en 193) wordt voldaan. Daarin wordt onder meer bepaald dat organisatoren zelf moeten instaan voor de reiniging van de locatie en de verwijdering van afvalstoffen tijdens en/of na het evenement of de opname. Indien bij controle blijkt dat de reinheid onvoldoende is, kan een niet-geplande reinigingstaak worden uitgevoerd op initiatief van de stad Antwerpen. De kosten hiervan worden doorgerekend aan de organisator van het evenement of de opname volgens de bepalingen van het retributiereglement.

De organisator dient de evenementen- of opnamesite in dezelfde staat achter te laten als men deze aantrof voor aanvang van het evenement of de opname. Iedere bewijslast met betrekking tot de staat van de site voor ingang van het evenement of de opname ligt bij de organisator.
De site is proper voor aanvang, tenzij anders gemeld én aangetoond door de organisator voor het begin van het evenement of de opname (de melding gebeurt telefonisch naar 03 338 41 79 én per mail met foto’s als plaatsbeschrijving naar ama@stad.antwerpen.be).

Alle zwerfvuil afkomstig van het evenement of de opname (ook het afval verspreid in omliggende straten en pleinen), wordt onmiddellijk na afloop opgeruimd.
Bij het niet naleven van deze voorwaarde worden de kosten voor de reiniging aan de organisator doorgerekend.
Het is verboden confetti of serpentines uit te delen.
Bij het bewegwijzeren zorgt de organisator ervoor dat er niets op stadsmeubilair of op de grond wordt aangebracht (zoals bijvoorbeeld plakband, krijtverf,...)

De organisator voorziet voldoende sluitende afvalcontainers op de openbare weg om zwerfvuil te vermijden. Hij is eveneens verantwoordelijk om deze afvalcontainers tijdig te (laten) ledigen.
Indien de organisator afvalcontainers ontleent van de stad Antwerpen, zorgt hij zelf voor het beheer en de bewaking van de afvalcontainers en dit voor de periode die in het aanvraagformulier staat.
De organisator zorgt ervoor dat er geen klein gevaarlijk afval, grofvuil, olie, gasflessen en/of glas in de containers gedumpt wordt.

De retributie voor het leveren en ledigen van afvalcontainers van de stad Antwerpen bedraagt 7,00 euro per container van 240 liter en 27,00 euro per container van 1.100 liter inhoud.
Voor elke lediging tijdens het evenement, rekent de stad Antwerpen een bijkomend bedrag van 7,00 euro of 27,00 euro aan per geledigde container.

OS - Evenementen Gunstig advies
Noodplanning Gunstig onder voorwaarden

De voorwaarden en richtlijnen zoals besproken in het AGEV overleg en de eventuele bijkomende voorwaarden van de hulp- en veiligheidsdiensten dienen gevolgd te worden.

OS - Business en innovatie Gunstig onder voorwaarden

Mits de omliggende handelaars en horeca steeds vlot bereikbaar blijft en dat er duidelijke bereikbaarheidssignalisatie wordt geplaatst.

MV - Bevolkingszorg Gunstig onder voorwaarden

U dient te voldoen aan de voorwaarden zoals beschreven in de bijlagen van FOD Volksgezondheid.

Beleidsdoelstellingen

5 - Bruisende stad
1SBR07 - Evenementen versterken de verschillende troeven van de stad op lokaal, nationaal en internationaal niveau
1SBR0702 - Het faciliteren van evenementen en filmproducties over het ganse grondgebied onderstreept de verschillende troeven van de stad
1SBR070202 - Er is een effectieve en klantvriendelijke logistieke ondersteuning voor, tijdens en na het evenement of de filmproductie (feestmateriaal)

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de effectieve organisatie van Fire is Gold Festival en Ampère Open Air, bijhorende soundcheck, zoals hierboven beschreven, op 24 en 25 augustus 2019 op domein Middenvijver door Atmosphere Architects, goed. De organisator dient hierbij de voorwaarden die in de adviezen worden vermeld na te leven.

Artikel 2

Het college geeft opdracht aan:

Dienst Taak
LP/OO/E  om de gevraagd straten parkeer- en verkeervrij te maken. 
SB/L/BOF om een logistieke ondersteuning te verlenen volgens order B903506.

Artikel 3

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.