Na twee volledige schooljaren gewerkt te hebben op het Kiel volgens de principes en uitgangspunten van A'rea 2020 wordt een evaluatie gemaakt op basis waarvan er enerzijds kan worden bijgestuurd en anderzijds kan worden aangeknoopt bij de prioriteiten van het nieuwe bestuursakkoord. Vooral de relatie met het urgentieplan gekwalificeerde uitstroom zal worden gelegd.
De zeven programma's werden beknopt geëvalueerd en aanbevelingen voor de toekomstige werkingworden voorgesteld.
De zeven programma's zijn:
1. Leertijduitbreiding
2. Samenwerking onderwijs – welzijn
3. Aanbod voor ouders
4. Talentenportfolio
5. Kleuterparticipatie
6. Sterke scholen en organisaties
7. Welbevinden in de wijk
In de bijlage worden acht aanbevelingen aan het college voorgelegd.
Het college keurde op 25 maart 2016 (jaarnummer 2630) de ontwikkeling van Antwerp Children's Zone, later A'rea 2020, principieel goed.
Het college keurde op 17 juni 2016 (jaarnummer 5475) goed dat het pilootproject Antwerp Children's Zone gerealiseerd wordt in de wijk Kiel.
Het college nam op 25 november 2016 (jaarnummer 10187) kennis van het advies over de concrete invulling van Antwerp Children's Zone, dat werd opgeleverd door het consortium van het Onderzoeksinstituut Voor Arbeid en Samenleving (HIVA), het Centrum voor Taal en Onderwijs (KULeuven), de onderzoeksgroep SHERPA (UGent), de firma Ruimtevaarder en firma Rebel.
Het college keurde op 23 december 2016 (jaarnummer 11187) de leidende principes en acties van A'rea 2020 goed.
In het voorjaar 2017 startten reeds enkele acties op het Kiel. In september 2017 startte dan de werking met alle Kielse scholen.
Op 11 oktober 2017 werd het officiële startschot gegeven onder de nieuwe naam A'rea 2020.
Op 29 juni 2018 (jaarnummer 6015) werd het strategisch plan voor A'REA 2020 voor het schooljaar 2018-2019 goedgekeurd.
Het college neemt kennis van de evaluatie van A'rea 2020.
Het college keurt de aanbevelingen zoals beschreven in de bijlage goed.
Het college geeft opdracht aan:
TV/onderwijs | om de aanbevelingen uit te voeren. |