Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
1. de gemeentelijke projecten;
2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
Advies |
brandweer/ risicobeheer/ preventie |
20 februari 2020 |
1 april 2020 |
Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
autonoom gemeentebedrijf vastgoed en stadsprojecten Antwerpen |
19 februari 2020 |
21 februari 2020 |
stadsbeheer/ vastgoed/ ontwikkeling/ bouwprojecten |
19 februari 2020 |
21 februari 2020 |
stadsontwikkeling/ mobiliteit |
19 februari 2020 |
10 maart 2020 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Ruggeveld-Silsburg, goedgekeurd op 26 maart 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: zone voor recreatie-art. 7-sportpark, zone voor recreatie-art. 9-sportcomplex en parking en zone voor maatschappelijke functies-art. 3.
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan op volgende punten:
- artikel 3.7.2: Inrichting: er mogen geen overdekte sport- en spelinstallaties geplaatst worden.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
Sectorale regelgeving
- MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Beoordeling afwijkingen van de voorschriften
De aanvraag is in strijd met artikel 3.7.2 van het RUP Ruggeveld - Silsburg. Conform dit artikel zijn overdekte sport- en spelinstallaties niet toegestaan. Overeenkomstig artikel 4.4.1 van de VCRO kunnen na het voeren van een openbaar onderzoek afwijkingen op de voorschriften worden toegestaan. Gezien de tijdelijkheid van de functie en de overeenstemming met de bestemmingsvoorschriften van het RUP Ruggeveld - Silsburg, is een afwijking stedenbouwkundig aanvaardbaar.
Functionele inpasbaarheid
Voorliggende aanvraag omvat het plaatsen van een tijdelijke ijspiste op een voormalig voetbalterrein. De constructie wordt voorzien voor een periode van zeven maanden, van oktober 2020 tot en met april 2021, in afwachting van de realisatie van het sportcomplex aan de Ruggeveldlaan waarvoor een omgevingsvergunning werd verleend op 10 oktober 2019. De voorgestelde functie op betreffend perceel is tijdelijk en stemt overeen met de toegelaten bestemmingen in het RUP Ruggeveld – Silsburg, waarbij kan geoordeeld worden dat de aanvraag functioneel inpasbaar is.
Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid
De voorgestelde werken omvatten het plaatsen van een tentconstructie, met daarin een demonteerbare ijspiste en de bijhorende technische installatie. De constructie heeft een footprint van 70 meter op 40 meter en heeft een nokhoogte van ongeveer 10,45 meter.
Verder wordt een lager bijgebouw voorzien voor de ijsveger. Het bijgebouw beschikt over een oppervlakte van 50 m² en heeft een nokhoogte van ongeveer 4,72 meter.
Gelet op het tijdelijk karakter en de inplanting van de constructie op een voormalig sportterrein is de inrichting aanvaardbaar. Als voorwaarde zal worden opgelegd om de zone, na het verwijderen van de constructie, te herstellen naar de oorspronkelijke toestand.
Visueel-vormelijke elementen
De tentconstructie bestaat uit witte panelen en een blauw en witte tentzeil als dak. De materialisatie benadrukt de tijdelijkheid van de constructie waardoor deze stedenbouwkundig aanvaard kan worden.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
De inrichting voldoet aan de hedendaagse eisen inzake gebruiksgenot en veiligheid.
Vanuit stedenbouwkundig oogpunt is de aanvraag, mits voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden, verenigbaar met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.
Mobiliteitsimpact
Toetsing parkeerbehoefte
Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto het beoordelingskader voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 0 parkeerplaatsen.
De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging. Er wordt een tijdelijke ijspiste opgetrokken in afwachting van de oplevering van de definitieve schaatsbaan. De bestaande schaatsbaan zou oorspronkelijk in gebruik blijven tot de nieuwe gerealiseerd is, maar door stabiliteitsproblemen kon deze niet meer gebruikt worden. De tijdelijke hal vervangt dus eigenlijk de bestaande hal die ondertussen gedeeltelijk gesloopt werd. Vermits de parkeerbehoefte van de tijdelijke hal de parkeerbehoefte van de gesloopte hal vervangt, is er geen bijkomende parkeerbehoefte.
|
De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.
Er zijn geen nuttige plaatsen voor de tijdelijke schaatsbaan. De bestaande parking diende om de parkeerbehoefte van de vorige schaatsbaan op te vangen en zal dat ook doen voor de tijdelijke schaatsbaan.
|
Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.
Dit aantal is toereikend.
|
Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.
|
Fietsvoorzieningen:
Er zijn geen gegevens over het aantal bezoekers van de ijspiste. Gezien deze toch wel wat bezoekers trekt, moeten er ook voldoende fietsstalplaatsen aan de ijspiste voorzien worden. Er moeten minstens 40 fietsstalplaatsen in de directe omgeving van de ijspiste voorzien worden. Dit wordt als voorwaarde bij de vergunning opgenomen.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
Voorliggende aanvraag betreft een omgevingsvergunning voor het oprichten van een tijdelijke overdekte ijspiste in de August van de Wielelei in het district Deurne. In afwachting dat de ijsvloeren van Sportoase opgeleverd worden (vermoedelijk midden 2021), wordt een tijdelijke ijspiste ter beschikking gesteld van ijshockey- en kunstschaatsclubs.
Het project is opgebouwd uit een tentconstructie van circa 40 x 70 meter, met daarin een demonteerbare ijspiste en de bijhorende technische installaties.
De constructie wordt integraal geplaatst op een sportterrein aan de August van de Wielelei.
De site is afgesloten en slechts toegankelijk voor de gebruikers tijdens de openingsuren van de ijspiste.
Het regenwater van de tentconstructie wordt opgevangen in een strook grind van 1 meter breed aan beide lange zijden van de tentconstructie. Een geperforeerde afvoerbuis in deze grindstrook voert het niet-geïnfiltreerde water naar een buffer- en infiltratiebekken op de site.
De stad Antwerpen verneemt van de leverancier dat deze momenteel een onderzoek uitvoert naar potentiële, duurzamere en milieuvriendelijkere alternatieven voor de aangevraagde dieselgeneratoren. Indien uit dit onderzoek een beschikbaar alternatief naar voren komt, dat binnen het kader van de exploitatie van de tijdelijke ijspiste zowel technisch als financieel haalbaar is en dat een duidelijke verbetering betekent ten aanzien van de hier aangevraagde dieselgeneratoren, is de stad voorstander om dit alternatief aan te wenden. De stad wenst dit lopende onderzoek dan ook nauwgezet op te volgen.
Afhankelijk van het potentiële alternatief en bijhorende technische informatie dient voor dit gedeelte mogelijks een aangepaste vergunning aangevraagd te worden. Verdere afstemming daarover dient te gebeuren met de stedelijke dienst vergunningen (afdeling milieu).
Milieutechnisch betreft de huidige aanvraag de exploitatie van hoofdzakelijk koelinstallaties(chillers) en stroomaggregaten. Brandstof wordt voorzien in verscheidene opslagtanks.
De indeling van de stroomaggregaten - conform bijlage 1 van Vlarem II - werd verkeerd aangevraagd. Het betreft namelijk aggregaten voor de opwekking van circa 200 kVA stroom/unit. Hierdoor is 12.1.1.2°b de aangewezen rubriek in plaats van 12.2.1.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. minstens 40 fietsstalplaatsen in de directe omgeving van de ijspiste te voorzien;
2. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
Geldigheidsduur
3. de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 30 april 2021 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Mits voldaan wordt aan de algemene en sectorale voorwaarden, wordt vanuit milieutechnisch oogpunt positief advies gegeven de vergunning te verlenen voor een periode van 8 maanden die ingaan vanaf 15 september 2020.
Geadviseerde rubrieken
Rubriek |
Omschrijving |
Geadviseerd voor |
12.1.1.2°b) |
inrichtingen die wisselspanning opwekken, met een geïnstalleerd totaal elektrisch vermogen van meer dan 200 kVA tot en met 10.000 kVA als de inrichting volledig of gedeeltelijk in een ander gebied dan een industriegebied ligt; |
600,00 kVA |
12.2.1° |
transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; |
zonder voorwerp |
16.3.2°b) |
koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van meer dan 200 kW; |
400,00 kW |
17.3.2.1.1.1°b) |
opslag van gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen met een vlampunt hoger dan of gelijk aan 55°C met een gezamenlijke opslagcapaciteit van 100 kg tot en met 20 ton als de inrichting niet hoort bij de woonfunctie van een onroerend goed dat hoofdzakelijk als woongelegenheid wordt gebruikt; |
14,00 ton |
31.1.2°b) |
stationaire motoren en gasturbines met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 500 kW tot en met 5.000 kW als de inrichting volledig of gedeeltelijk in een ander gebied dan een industriegebied ligt. |
1.149,00 kW |
Procedurestap |
Datum |
Indiening aanvraag |
24 januari 2020 |
Volledig en ontvankelijk |
19 februari 2020 |
Start 1e openbaar onderzoek |
28 februari 2020 |
Einde 1e openbaar onderzoek |
28 maart 2020 |
Start laatste openbaar onderzoek |
6 mei 2020 |
Einde laatste openbaar onderzoek |
11 mei 2020 |
Gemeenteraad voor wegenwerken |
geen |
Uiterste beslissingsdatum |
2 augustus 2020 |
Verslag GOA |
9 juni 2020 |
naam GOA |
Katrine Leemans en Bieke Geypens |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Startdatum |
Einddatum |
Schriftelijke bezwaar-schriften |
Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften |
Petitie-lijsten |
Digitale bezwaar-schriften |
28 februari 2020 |
28 maart 2020 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 mei 2020 |
11 mei 2020 |
0 |
0 |
0 |
0 |
*De Vlaamse regering heeft op 24 maart 2020 via het noodbesluit omgevingsvergunning beslist om de openbare onderzoeken voor omgevingsvergunningen op te schorten. Daarom werd, conform het noodbesluit, nog een tweede openbaar onderzoek georganiseerd voor de resterende dagen.
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: |
OMV_2019095629 |
Gegevens van de aanvrager: |
zie exploitant |
Gegevens van de exploitant: |
Stad Antwerpen met als adres Grote Markt 1 te 2000 Antwerpen |
Ligging van het project: |
Ruggeveldlaan/August Van de Wielelei zonder nummer (zn) te 2100 Deurne-Antwerpen |
Kadastrale gegevens: |
Antwerpen afdeling 31 sectie B nr. 147T |
Inrichtingsnummer: |
20190927-0024 (Ruggeveldlaan 488 tijdelijke ijsbaan) |
Vergunningsplichten: |
Stedenbouwkundige handelingen, Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: |
oprichten en exploiteren van een tijdelijke ijspiste Ruggeveld |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 09/02/2018: vergunning (NDE1/B/digitaal/20172624) voor het aanleggen van wandelpaden en groeninfrastructuur in Park Groot Schijn;
- 10/10/2019: vergunning (20191244) voor het bouwen en exploiteren van een sportcomplex.
Vergunde/vergund geachte toestand
- groenzone.
Huidige toestand
- voetbalveld.
Gewenste toestand
- functie: recreatie;
- volume:
- inrichting: tijdelijke ijspiste;
- gevel: witte panelen met een blauw/wit dakzeil.
Inhoud van de aanvraag
- plaatsen van een tijdelijke ijspiste (7 maanden).
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Inhoud van de aanvraag
Milieutechnisch betreft het de exploitatie van koelinstallaties, stroomaggregaten en de opslag van brandstof.
Aangevraagde rubrieken
Rubriek |
Omschrijving |
Gevraagd voor |
12.2.1° |
transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; |
3x 200,00 kVA |
16.3.2°b) |
koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van meer dan 200 kW; |
400,00 kW |
17.3.2.1.1.1°b) |
opslag van gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen met een vlampunt hoger dan of gelijk aan 55°C met een gezamenlijke opslagcapaciteit van 100 kg tot en met 20 ton als de inrichting niet hoort bij de woonfunctie van een onroerend goed dat hoofdzakelijk als woongelegenheid wordt gebruikt; |
14,00 ton |
31.1.2°b) |
stationaire motoren en gasturbines met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 500 kW tot en met 5.000 kW als de inrichting volledig of gedeeltelijk in een ander gebied dan een industriegebied ligt. |
1.149,00 kW |
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. minstens 40 fietsstalplaatsen in de directe omgeving van de ijspiste te voorzien;
2. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
Geldigheidsduur
3. de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 30 april 2021 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.
Brandweervoorwaarden
de brandweervoorwaarden uit het verslag met referentie BW/HS/2020/G.00186.DE.0012 die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubrieken:
Rubriek |
Omschrijving |
Gecoördineerd |
12.1.1.2°b) |
inrichtingen die wisselspanning opwekken, met een geïnstalleerd totaal elektrisch vermogen van meer dan 200 kVA tot en met 10.000 kVA als de inrichting volledig of gedeeltelijk in een ander gebied dan een industriegebied ligt; |
600,00 KVA |
16.3.2°b) |
koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van meer dan 200 kW; |
400,00 kW |
17.3.2.1.1.1°b) |
opslag van gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen met een vlampunt hoger dan of gelijk aan 55°C met een gezamenlijke opslagcapaciteit van 100 kg tot en met 20 ton als de inrichting niet hoort bij de woonfunctie van een onroerend goed dat hoofdzakelijk als woongelegenheid wordt gebruikt; |
14,00 ton |
31.1.2°b) |
stationaire motoren en gasturbines met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 500 kW tot en met 5.000 kW als de inrichting volledig of gedeeltelijk in een ander gebied dan een industriegebied ligt. |
1.149,00 kW |
Het college beslist dat de omgevingsvergunning ingaat op 15 september 2020 voor een periode van 8 maanden.