Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
Het college keurt op 26 januari 2018 (jaarnummer 696) de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen, op basis van bestek GAC/2017/5021, aan Mediabrands Belgium NV.
De cultuursector lijdt erg onder de COVID-19 crisis. Veel activiteiten en de bijhorende ticketverkoop zijn zowel in de lente, zomer als in het najaar weggevallen. Hierdoor ondervinden heel wat culturele organisaties liquiditeitsproblemen (ze moeten kosten maken zonder dat er middelen zijn binnengestroomd). De cultuursector vraagt aan de stad Antwerpen om aandacht te geven aan de cultuursector, en te duiden dat er nog coronaproof aanbod bestaat. Langs de andere kant vraagt de sector om voorbereidingen te treffen om doordacht over het cultureel aanbod te communiceren, op het moment dat de culturele instellingen opnieuw kunnen openen.
Om een positief signaal te geven aan zowel de cultuursector als aan de Antwerpse cultuurliefhebber, werd gekozen om de campagne 'cultuurhonger' te lanceren die dit najaar 2020 zal lopen. De eerste fase van de campagne is volledig gefocust op het creëren van bewustzijn, dit wil zeggen de Antwerpenaar en cultuurliefhebber er attent op maken dat er nog steeds een veilig cultuuraanbod is. Bovendien werd de term ‘cultuurhonger’ gelanceerd waarvan in latere campagnes opnieuw gebruikt kan worden gemaakt.
Voor deze campagne werd aan de mediapartner Mediabrands Belgium nv gevraagd om een uitgebreid mediaplan op te stellen ter waarde van 14.999,98 euro. Deze middelen zijn afkomstig van het relancebudget dat door Vlaanderen ter beschikking werd gesteld.
Het mediaplan omvat reclame op sociale media (Facebook, Instagram) en bannering op specifieke websites. Het doel is om zoveel mogelijk webtrafiek te genereren naar www.cultuurhonger.be, waarop een selectie van het cultuuraanbod gepresenteerd wordt. Na afloop wordt een uitgebreide analyse van de campagne verwacht.
Bij de toekenning van de deelopdracht via het bestaand raamcontract Mediabrands Belgium werd door omstandigheden laattijdig een bestelbon opgemaakt. .
Het college keurt de correctiebestelling 4105052107 goed voor een bedrag van 14.999,98 euro aan Mediabrands Belgium nv.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium nv Ildefonse Vandammestraat 5/7D 1560 Hoeilaart Ond.: 0430 415 229 IBAN BE60 3100 5953 7070 | 14.999,98 euro | budgetplaats: 5311500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2BRS010402A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma: 2SA070709 budgetperiode: 2000 | 4105052107 |